سئو یوتیوب چیست؟ و چطور باعث افزایش بازدیدها و تعداد سابسکرایبرها می شود؟ اگه شما هم علاقه مند هستین که به یک یوتیوبر موفق و پرمخاطب تبدیل بشین، احتمالا در مورد اهمیت سئو یوتیوب چیزای مختلفی رو شنیدین. یوتیوب پلتفرمی با بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال در دنیاست که در سال های اخیر محبوبیت آن در بین ایرانی ها هم بیشتر شده و فعالیت در آن امکان کسب درآمد دلاری را فراهم میکند.

 اگه به دنبال یادگرفتن تکنیک های سئو سایت یوتیوب هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید چون قراره همه فوت و فن رسیدن به رتبه های اول سرچ یوتیوب رو یاد بدیم. تنها راهی که برای دیده شدن در یوتیوب دارید، استفاده از سئو یوتیوب و استفاده از بهترین تگ های یوتیوب است. البته تکنیک های بیشتری هم وجود دارن که قراره در ادامه این مطلب در موردشون صحبت کنیم.

سئو یوتیوب چیست؟

بیشتر افراد فکر میکنن که تنها آپلود ویدیو ها در پلتفرم یوتیوب کافی هستش؛ در حالی که یوتیوب هم مثل موتور های جستجوگر، دارای الگوریتم های مختلفی هستش و با استفاده از تکنیک های سئو، میتونیم از این الگوریتم ها پیروی کنیم. در واقع پیروی کردن از قوانین یوتیوب، سئو محسوب میشه و به این پلتفرم کمک میکنه ویدیو شما رو به افراد هدفمندی نشون بده.

اگه چرخی در فضای یوتیوب زده باشین، متوجه میشین ویدیوهایی که در این پلتفرم قرار گرفتن بسیار گسترده هستن. به کمک سئو و تکنیک های آن میتوانید با الگوریتم های این پلتفرم ارتباط برقرار کنین و به این ترتیب محتوای شما در دسته بندی درستی قرار میگیره و به مخاطب مناسبی نمایش داده میشه.

خبر خوب اینه که پلتفرم Youtube به عنوان بخشی از گوگل هستش و به همین خاطر بیشتر اصول سئو به کار رفته در این پلتفرم، با گوگل مشابه هستش؛ البته تفاوت های عمده ای هم در برخی از حوزه ها وجود داره که توجه به اون ها شما رو در رتبه اول گوگل قرار میده.

سئو یوتیوب چیست؟

نحوه عملکرد الگوریتم های یوتیوب

قبل از آموزش تکنیک های سئو یوتیوب لازم است با الگوریتم های یوتیوب و فاکتورهایی که برای رتبه بندی ویدیوها در نظر میگیرن، بیشتر آشنا بشیم. به طور کلی یوتیوب بخشی از گوگل و یکی از زیر مجموعه های مهم ان می باشد و به همین خاطر همه الگوریتم های آن توسط گوگل طراحی شدن. هدف نهایی این الگوریتم ها هم ارائه بهترین نتیجه ممکن به مخاطب است.

مقاله پیشنهادی: انواع سئو کدامند؟ و چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟

الگوریتم های یوتیوب برای رسیدن به هدف نهایی خودشون، از فاکتورهای مختلفی استفاده میکنن. به کارگیری این فاکتورها به بهترین شکل در ویدیو ها به شما کمک میکنه که در رتبه بندی های یوتیوب، جایگاه مناسبی را داشته باشد. این عناصر یا فاکتورها را میتونیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • عنوان ویدیوها
  • توضیحات بخش دیسکریپشن ویدیوها
  • استفاده از متادیتا مناسب
  • میزان بازدیدها، نظرات و ویوهای کسب شده
  • مدت زمان تماشا کردن یدیوها یا واچ تایم

5 تکنینک سئو یوتیوب

برای رسیدن به رتبه اول یوتیوب به یک استراتژی سئو برای همه ویدیوهای خودتون احتیاج دارین. این مورد میتونه تا حد زیادی برای بازاریابی کسب و کار شما هم کمک کننده باشه. با استفاده از این روش میتونین مدت زمان تماشای ویدیوهای خودتون رو بیشتر کرده و مخاطب های بیشتری را هم جذب کنید.

1.از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

همونطور که در محتوای متنی استفاده کردن از کلمه های کلیدی مناسب ضروری محسوب میشه، برای سئو یوتیوب هم باید توجه ویژه ای را به عبارت های کلیدی به کار رفته در عنوان ویدیوها داشته باشید. اولین مرحله در آموزش سئو یوتیوب، توجه کردن به همین عبارت های کلیدی خواهد بود.

پس اولین اقدام در واچ لیست شما برای سئو یوتیوب باید تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدی مناسب باشه و از آن ها به شکل هدفمند در عنوان های خود استفاده کنید. البته در بخش توضیحات ویدیو نیز باید از این عبارت ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود.

2.محتواهای ترند بسازید.

با توجه به اینکه مقدار زمان مشاهده ویدیو ها یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل است، باید مخاطب را قانع کنین که تا آخر ویدیوها با شما همراه بوده و تمام این مدت محتوای شما را تماشا کند. به همین منظور پیشنهاد میکنیم در هر دوره با توجه به ترندی که در شبکه های اجتماعی وجود داره و موضوعاتی که بیشترین بحث روی آن ها وجود دارد، ویدیوهای مناسبی را تهیه و منتشر کنید.

همچنین بعد از رسیدن به درآمد از یوتیوب، هر چقدر مخاطب های بیشتری تبلیغات نمایش داده شده روی محتوای شما را ببینند، مقدار درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. البته جذاب بودن محتوا نیز برای رسیدن به ویوهای بیشتر اهمیت دارد.

3.استفاده از هشتگ ها

همه شبکه های اجتماعی به کاربرها اجازه میدن با استفاده از هشتگ های مختلف، دسته بندی مناسبی را برای محتواهای خود مشخص کنن. از طرفی مخاطب ها با جستجو کردن این هشتگ ها می تونن خیلی سریع تر به موضوعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنن. در یوتیوب نیز تولید کننده محتوا و مخاطب ها میتونن با استفاده از هشتگ های مناسب به هدف خودشون برسن.

هشتگ ها رو میتونین در بخش های مختلفی به کار ببرید که پر بازده ترین اون ها بخش توضیحات ویدیو ها و عنوان ها هستن. به این ترتیب کاربرها هم میتونن با استفاده از این هشتگ ها به محتوای شما دسترسی پیدا کرده و از اون استفاده کنن.

مقاله مرتبط: هشتگ چیست و دلایل استفاده از آن کدامند؟

آموزش تکنیک های سئو یوتیوب

4.ویدیوهای خود را دسته بندی و مرتب کنید.

یکی از امکاناتی که در پلتفرم یوتیوب برای تولید کننده های محتوا وجود داره، دسته بندی کردن ویدیوها و قرار دادن هر کدام در داخل پلی لیست های مشخص هستش. به این ترتیب مخاطب میتونه خیلی راحت و سریعتر به موضوعات خاصی دسترسی پیدا کنه و حتی ویدیوهای این دسته بندی را به ترتیب ببینه.

پیشنهاد میکنیم که محتواهای ویدیویی خودتون رو به شکل پلی لیست های مختلف در بیارید. به این ترتیب شانس دیده شدن بقیه ی ویدیوهای یک گروه نیز بیشتر خواهد شد. البته توجه داشته باشین که این لیست ها باید مرتب و بروز باشه تا مخاطب بتونه به موضوعات مورد نظرش دسترسی پیدا کرده و سردرگم نشه.

5.از تصاویر شاخص جذاب و سفارشی استفاده کنید.

تصویر شاخص جذابی که روی ویدیوی خود تنظیم میکنید، مخاطب را برای کلیک کردن روی ویدیو شما متقاعد خواهد کرد. این تصویر اولین چیزیه که مخاطب از ویدیوی شما میبینه و به همین خاطر تاثیر قابل توجهی را بر روی جلب توجه و جذب مخاطب خواهد داشت. حتی این تصویر ها میتونن مدت زمان تماشای ویدیوهای شما را افزایش دهند.

برای جلب توجه هر چه بیشتر مخاطب سعی کنید تصاویری را به کار ببرید که متمایز و منحصر به فرد باشند. استفاده از عنوان های جذاب با فونت درشت و زیبا هم میتونه باعث جذاب تر شدن این تصاویر بشه. به این ترتیب مخاطب میتونه متوجه هدف شما بشه و دقیقا بدونه که با کلیک کردن و تماشای محتوای شما قراره چه چیزی رو ببینه.

مقاله پیشنهادی: قوانین یوتیوب برای تولید محتوا چیست؟

جمع بندی و نتیجه

سئو یا بهینه سازی محتوا در تمامی پلتفرم ها یک مسئله ضروری می باشد. در این مطلب ضمن بررسی این موضوع که سئو یوتیوب چیست؟ و کدام فاکتورها در الگوریتم های یوتیوب مورد توجه قرار میگیرند؟ به بررسی و آموزش تکنیک های سئو یوتیوب پرداختیم. با کمک سئو در پلتفرم یوتیوب می توانید ترافیک کانال خود را بیشتر کنید و به این ترتیب دنبال کننده های بیشتر و ویوهای بیشتری را خواهید داشت.

نظرات: