با ورود به دنیای مجازی و استفاده از اون معمولا با هشتگ ها برخورد می کنین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از هشتگ چیست؟ چه کسی هشتگ رو به وجود آورد؟ چجوری می تونیم از هشتگ استفاده کنیم؟ چه زمانی از هشتگ استفاده کنیم؟ دلایل استفاده از هشتگ کدامند؟ هشتگ چه تاثیری در تبلیغات کسب و کارها داره؟

هشتگ با توسعه و گسترش رسانه های اجتماعی به یکی از پرکاربردترین و رایج ترین کلمات واسه کاربران این رسانه ها تبدیل شده. هشتگ ها فقط در حکم یه کلمه نیستن و می تونن در آینده کسب و کار یا شبکه اجتماعی شما تاثیرگذار باشن و نقش مهمی در پیشرفت کسب و کار شما ایفا کنند. خیلی از صاحبان کسب و کارها برای تبلیغ محصولات و خدمات خودشون از هشتگ ها استفاده می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هشتگ بهتون ارائه کنیم، به بررسی دلایل استفاده از هشتگ بپردازیم و تاثیر هشتگ بر تبلیغات کسب و کارها رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

منظور از هشتگ چیست؟

منظور از هشتگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از هشتگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هشتگ یه کلمه یا عبارتی هست که از اون به منظور شناسایی کلمات کلیدی یا دسته بندی کردن مطلب در رسانه های اجتماعی استفاده میشه. به عبارت دیگه، کلمه ای که در کنار علامت # قرار می گیره، به یه متاتگ تبدیل میشه و کلیک کردن روی اون شما رو به بخش های دیگه محتوا مرتبط با اون انتقال میده. به این ترتیب هر موقع کاربر از یه هشتگ در پشت های خودش استفاده کنه، اون پست خیلی سریع به وسیله رسانه اجتماعی فهرست بندی شده و هر شخصی با سرچ کردن اون هشتگ می تونه پست اون رو پیدا کرده و ببینه.

جالب اینجاست که بدونین هشتگ واسه اولین بار در رسانه های اجتماعی مثل توییتر، لینکدین و فیسبوک مورد استفاده کاربران قرار گرفت. بیشتر این شبکه های برتر که در میان کاربران جایی واسه خودشون باز کردن، از هشتگ ها استفاده می کردن. به کار بردن این هشتگ ها راهی واسه علامت گذاری پیام و نظرات کاربران هستن تا تعیین کنند اون پیام به چه موضوعی مرتبط هست. بنابراین، سایر کاربران هم این امکان رو دارن تا اون هشتگ ها رو واسه پیدا کردن موضوع مورد نظر خودشون جستجو یا سرچ کنند.

مقاله پیشنهادی: آیا تولید محتوا موجب افزایش فروش می شود؟

بررسی دلایل استفاده از هشتگ ها

بررسی دلایل استفاده از هشتگ ها

همونطور که گفتیم، هشتگ به معنی برچسبی هست که شما می تونین روی محتواهای خودشون در رسانه های اجتماعی قرار بدین. این برچسب به کاربران این امکان رو میده تا محتواهایی رو که درباره یه موضوع خاص وجود دارن رو خیلی اسون پیدا کنند. این برچسب با علامت # مورد استفاده قرار می گیره. کاربران به دلایل مختلفی از هشتگ ها استفاده می کنند. در ادامه برخی از دلایل استفاده از هشتگ ها رو بررسی می کنیم:

برقراری ارتباط با فالوورها!

یکی از دلایل استفاده از هشتگ ها در رسانه های اجتماعی، افزایش ارتباط با فالوررها یا کاربران هست. توجه داشته باشین که استفاده از هشتگ در پست هایی که منتشر می کنین، به معنی مشارکت در موضوع هایی هست که در رسانه های اجتماعی وجود دارن و مهم تر از همه، نمایش پست های شما در گفتگوهای مرتبط میشه. در واقع نتیجه استفاده از هشتگ، ارتباط بیشتر کاربران و مشتریان هست.

مقاله پیشنهادی: ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ساخت برند با کمک هشتگ

یکی دیگه از دلایل استفاده از هشتگ ها در رسانه های اجتماعی این هست که شما می تونین با استفاده از هشتگ های مارک دار برند خودتون رو تشکیل بدین. اگه می خواهین یه برند رو در شبکه های اجتماعی طراحی و توسعه بدین، اول باید بدونین که هشتگ چیه و بعدا نوبت این رسیده تا روش درست و اصولی ساخت و استفاده از هشتگ های مارک دار رو یاد بگیرین و از اون ها استفاده کنین.

تاثیر هشتگ بر تبلیغات کسب و کارها

تاثیر هشتگ بر تبلیغات کسب و کارها

توجه داشته باشین که هشتگ(#) از دو روش می تون در تبلیغات کسب و کار شما تاثیرگذار باشه. از یه طرف با استفاده از هشتگ های خاص خودتون می تونین یه اجتماع از طرفداران و حامیان برند خودتون تشکیل بدین. همچنین شما می تونین از اون ها بخواهین محتواهایی مرتبط با محصول و برند شما رو پست کرده و از هشتگ های شما در اون ها استفاده کنند. اگه بتونین کاربران زیادی رو به استفاده از هشتگ خودتون تشویق کنین، برند شما شهرت زیادی به دست میاره و در واقع گسترش استفاده از هشتگ شما باعث شهرت کسب و کار شما میشه.

جالب اینجاست که بدونین وقتی شما از هشتگ های مناسب برای محتواهای خودتون در شبکه های اجتماعی استفاده می کنین، کسب و کار خودتون رو در معرض دید کاربران و افراد زیادی قرار میدین. در حال حاضرف افراد زیادی به منظور پیدا کردن مطالب مورد نظر خودشون به جستجوی هشتگ اون ها در رسانه های اجتماعی می پردازن. بنابراین، اگه بتونین هشتگ هایی مرتبط با کسب و کار خودتون رو که بیشتر به وسیله کاربران مورد استفاده قرار می گیرن، به کار ببرین کاربران زیادی رو جذب می کنین.

مقاله پیشنهادی: بررسی 5 راز نوشتن ریپورتاژ آگهی موثر

چگونه از هشتگ ها استفاده کنیم؟

استفاده کردن از هشتگ در رسانه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام خیلی آسونه. فقط کافیه وقتی که می خواهین عکس یا ویدیوی خودتون رو پست کنین، در بخش توضیحات هشتگ مورد نظر خودتون رو قرار بدین. نکته قابل توجه این هست که بعد از اینکه علامت # رو در پست خودتون قرار دادین و اولین کلمه رو بعد از اون نوشتین، به صورت خودکار هشتگ هایی که با اون حرف شروع میشن رو به همراه برخی پست هایی که با این هشتگ منتشر شدن بهتون نمایش داده میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هشتگ بهتون ارائه کنیم، به بررسی دلایل استفاده از هشتگ بپردازیم و تاثیر هشتگ بر تبلیغات کسب و کارها رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مفهوم آشنا بشین. همونطور که گفتیم، هشتگ واسه اولین بار در رسانه های اجتماعی مثل توییتر، لینکدین و فیسبوک مورد استفاده کاربران قرار گرفت. بیشتر این شبکه های برتر که در میان کاربران جایی واسه خودشون باز کردن، از هشتگ ها استفاده می کردن. هشتگ با علامت # نشون داده میشه و خیلی از کسب و کارها واسه تبلیغ محصولات و خدمات خودشون ازش استفاده می کنند.

 

نظرات: