بردکرامب(Breadcrumb)؛ نشانگر صفحات سایت یا مسیر راهنما! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از بردکرامب چیست؟ به نظر شما بردکرامب چه تاثیری بر سئو سایت داره؟ چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟ چجوری بردکرامب رو به سایت اضافی کنیم؟ انواع بردکرامب ها در سایت کدامند؟ بردکرامب ها چه مزایایی به همراه دارن؟

طراحی سایت ها در حال حاضر به یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در فضای آنلاین تبدیل شده. هدف اصلی در طراحی سایت، ارائه تجربه کاربری بهینه و جذاب واسه بازدیدکننده هاست. با افزایش پیچیدگی و حجم اطلاعات مورد نیاز در طراحی سایت ها، نیاز به ابزارهایی که بتونن به صورت هوشمندانه و خلاقانه با این اطلاعات برخورد کنند، احساس میشه. بردکرامب به عنوان یه پدیده جدید در حوزه هوش مصنوعی، قابلیت های ویژه ای رو واسه بهبود طراحی سایت ها ارائه میده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بردکرامب چیست؟ اطلاعاتی درباره بردکرامب یا Breadcrumb به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای برکرامب بپردازیم و تاثیر بردکرامب بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

بردکرامب چیست؟

بردکرامب چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که بردکرامب چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بردکرامب یا Bradcrumb یکی از مهم ترین ابزارها برای طراحی سایت هست که نقش مهمی رو در سئو سایت بازی می کنند. توجه داشته باشین که بردکرامب ها راهی که طی کردیم رو نشون میدن و در اصل راهنمای مسیر هستن و واسه شناسایی مسیر مورد استفاده قرار می گیرن. همچنین بردکرامب ها به کاربران نشون میدن در کجای وبسایت قرار گرفته و به موتورهای جستجو مثل گوگل این امکان رو میدن تا ساختار سایت شما رو به خوبی درک کنند.

جالب اینجاست که بدونین گوگل به اهمیت بردکرامب ها در همه اسناد و راهنماهای مربوط به سئو سایت  با بهینه سازی سایت ها در اسناد رسمی تاکید می کنه. بردکرامب(Breadcrumb) منوی کوچیکی هست که معمولا در بالا صفحه اصلی سایت قرار داره و به عنوان کمک به ناوبری به کار برده میشه. بردکرامب ها معمولا مسیر برگشت از صفححه فعلی به صفحه اصلی سایت رو به کاربران نشون میده. علاوه بر این، بردکرامب ها در سیستم عامل های وبلاگ، سایت و برنامه های نرم افزاری استفاده میشن و واسه نشون دادن جایی که در سایت قرار داریم، به کار گرفته میشه.

مقاله پیشنهادی: شما چرا به طراحی لوگو نیاز دارید؟

بردکرامب چه مزایایی به همراه دارد؟

بردکرامب چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که اشاره کردیم، بردکرامب یا Breadcrumb در اصل نوعی علامت گذاری هست که سلسله مراتب صفحات سایت رو تعیین کرده و در همه صفحات سایت لینک های داخلی به صفحات اصلی به وجود میاره و به این صورت باعث ایحاد یه معماری درست در سایت و جلوگیری از ایجاد صفحات Orphgan میشه. بردکرامب ها مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای بردکرامب ها بپردازیم.

  • یکی از مزایای بردکرامب ها این هست که تجربه کاربری(UX) رو ارتقاء میدن. این ابزار از گم شدن کاربران در وبسایت و کلیک روی دکمه بازگشت جلوگیری می کنه و کاربران احساس راحتی بیشتری رو تجربه می کنند و می تونن به راحتی در سایت کار کنند.
  • یکی دیگه از مزایای بردکرامب ها این هست که استفاده از این ابزار، رتبه سایت رو در رنکینگ گوگل ارتقاء میده. بردکرامب موجب میشه که ربات های خزنده گوگل آسون تر بتونن ساختار سایت شما رو شناسایی کنند و تشخیص بدن.
  • وقتی کاربران از طریق گوگل وارد سایت شما میشن، با دیدن بردکرامب ممکنه بین صفحات مختلف جابجا بشن و همین موضوع باعث میشه تا بیشتر در سایت وقت بگذرونن. در نتیجه، نرخ پرش کاهش پیدا می کنه و زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر میشه.
  • بردکرامب ها، نرخ کلیک سایت سایت رو بالا می برن. همچنین Breadcrumb می تونه باعث راحتی بیشتر در کاربران موبایلی بشه.
  • امروزه لینک سازی داخلی کار خیلی مهمی هست و تا حد زیادی به بهبود سئو سایت کمک می کنه. بردکرامب به دلیل ساختار لینک شبیه خود، باعث ایجاد لینک های داخلی به صفحات مختلف سایت میشه.

مقاله پیشنهادی: استراکچر دیتا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

تاثیر بردکرامب بر سئو سایت چیست؟

تاثیر بردکرامب بر سئو سایت چیست؟

بر اساس الگوریتم های موتور جستجوگر گوگل، ساختار و معماری سایت باید از یه سلسه مراتب مشخص و منظم پیروی کنه. در اصل در نقشه وبسایت نباید صفحه هایی با عمق زیاد داشته باشین. اطاعت نکردن از یه سلسله مراتب مشخص و نداشتن معماری درست و اصولی در سایت باعث میشه تا صفحه های Orphan درست بشه که هیچ لینک و پیوندی به صفحه اصلی و سایر صفحات ندارن. زمانی که در وبسایت از بردکرامب استفاده میشه، گوگل بهتر به نقشه سایت و معماری اون پی میبره و این قطعا در سئو سایت تاثیر می ذاره.

نکته قابل توجه این هست که بردکرامب ها کلمات کلیدی رو به صفحات ویژه ای می فرستن که این کار به گوگل کمک می کنه تا بفهمه که چجوری صفحه های مختلف با همدیگه ارتباط دارن. همچنین بردکرامب ها ساختار پیوند داخلی سایت شما رو بهبود میدن. از اونجایی که بردکرامب ها لینک سازی داخلی سایت شما رو بهبود میدن، می تونن تاثیرات زیادی بر سئو سایت داشته باشن و باعث ارتقاء رتبه سایت شما بشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بردکرامب چیست؟ اطلاعاتی درباره بردکرامب یا Breadcrumb به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای برکرامب بپردازیم و تاثیر بردکرامب بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بردکرامب(Breadcrumb) منوی کوچیکی هست که معمولا در بالا صفحه اصلی سایت قرار داره و به عنوان کمک به ناوبری به کار برده میشه. بردکرامب ها معمولا مسیر برگشت از صفححه فعلی به صفحه اصلی سایت رو به کاربران نشون میده. استفاده از بردکرامب ها مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از وبمسترها قرار بگیرن.

نظرات: