کلمات کلیدی طولانی؛ استراتژی عالی برای بهینه سازی موتور جستجو! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword چیست؟ چرا باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد؟ چرا کلمات کلیدی طولانی برای سئو سایت اهمیت دارن؟ چجوری کلمات کلیدی طولانی رو در محتوا جای بدیم؟ روش پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی چیست؟

اگه مقاله های سئو و بهینه سازی سایت فضای اینترنت رو مطالعه کرده باشین، بیشتر اون ها بر سر این قانون جدایی ناپذیر اتفاق نظر دارن که سایت شما همیشه باید نسبت به رقبا سئوی بهتری داشته باشه، ولی به محض اینکه از عبارت سئو بهتر استفاده می کنیم، ممکنه یه مفهوم از اون در ذهن ما شکل بگیره. کلمات کلیدی طولانی یکی از مفاهیمی هست که در سئو استفاده میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کلمات کلیدی طولانی چیست؟ اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی بپردازیم و روش پیدا کردن کلمه های کلیدی طولانی رو مورد بررسی قرار بدیم.

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کلمات کلیدی طولانی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords یکی از بهترین تکنیک های سئو سایت هست که شما می تونین از اون برای بهینه سازی سایت خودتون استفاده کنین. همچنین کلمات کلیدی طولانی به عبارتی گفته میشه که کاربران برای پیدا کردن جواب سوال های خودشون اون ها رو در گوگل سرچ می کنند. این عبارت ها معمولا ارزش جستجوی پایینی دارن، ولی با کمک اون ها میشه کاربرهای زیادی رو جذب سایت کرد.

جالب اینجاست که بدونین کلمات کلیدی طولانی عبارت هایی هستن که از 3 کلمه یا بیشتر به وجود اومد که به جای تمرکز بر روی یه کلمه جامع و کلی گروهی خاص از یه کسب و کار رو هدف قرار میدن. کلمات کلیدی طولانی به مرور زمان ترافیک بیشتری رو به سایت شما میدن و مخاطبان جدیدی رو هم جذب سایت می کنند. این کلمات می تونن مشتری بالقوه رو تبدیل به مشتری بالفعل کنند. حجم جستجو هرچقدر بالاتر باشه، رقابت واسه اون کلمه کلیدی هم بیشتر میشه. با وجود اینکه کلمات کلیدی طولانی دارای حجم کمتری هستن، پس رقابت کمتری هم دارن.

مقاله پیشنهادی: کلمه کلیدی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی

دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی

همونطور که گفتیم، کلمات کلیدی طولانی در واقع کلمات کلیدی هستن که طولانی تر بوده و بیشتر به توصیف موضوع اصلی محتوا می پردازن. یعنی موضوع محتوا رو دقیق تر بیان می کنند. هر عبارتی که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده باشه رو میشه یه کلمه کلیدی طولانی در نظر گرفت. خیلی از کارشناسان سئو توصیه می کنند تا از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی بپردازیم تا بهتر متوجه این موضوع بشین.

  • رقابت کمتر

یکی از دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی، رقابت کمتر هست. بیشتر کسانی که در مورد کلمات کلیدی صفحات خودشون تحقیق می کنند، به دنبال شناسایی کلمات کلیدی هستن که بیشتر از همه توسط مردم سرچ میشه. اگه یه برند تجاری شناخته شده هستین، این کار واستون نتیجه بخش میشه، ولی اگه صاحب یکی از کسب و کارهای کوچیک هستین و یا به تازگی سایت زدین، قبول کردن چالش های این کار واستون کمی سخت میشه.

مقاله پیشنهادی: نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی

  • نرخ تبدیل بهتر

یکی دیگه از دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی، نرخ تبدیل بهتر هست. نرخ تبدیل اشاره به تعداد افرادی داره که از بین کل مخاطبان سایت یا کسب و کار شما هدف مورد نظرتون رو انجام میدن. اطلاع داشتن از اینکه دقیقا چه درصدی از بازدیدکننده های سایت عملیاتی که مدنظر دارین رو بر روی سایت انجام میدن، می تونه به اندازه گیری میزان موفقیت سایت و همچنین بخش هایی که نیاز به بهبود دارن کمک می کنه.

  • نرخ کلیک بهتر

یکی دیگه از دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی، نرخ کلیک بهتر هست. CTR یا همون نرخ کلیک کردن یه سیگنال قوی واسه گوگل هست که نشون میده سایت شما با درخواست جستجوگر مطابقت داره یا نه. به لطف نرخ کلیک سازوکاری که به گوگل امکان میده رفتار جستجوگر رو بهتر درک کنه، نحوه تعامل افراد با نتیجه جستجویی که شما باشین، به صورت مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر می ذاره.

  • دارای کلمات کلیدی بیشتر

یکی دیگه از دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی این هست که یه عبارت کلیدی طولانی، کلمات کلیدی بیشتری رو هم شامل میشه. جالب اینجاست که بدونین، گوگل می تونه ارتباط موضوعی رو به خوبی درک کنه. بنابراین، با ساخت کلمات کلیدی طولانی به صورت خودکار سرچ های متنوع تری رو مورد هدف قرار میدین. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح میدن تا از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی؛ معرفی 10 ابزار رایگان و کاربردی

تاثیر کلمات کلیدی طولانی در سئو

تاثیر کلمات کلیدی طولانی در سئو

با اینکه عبارات کلیدی طولانی میزان سرچ کمتری دارن، ولی در عوض احتمال کلیک کردن کاربران روی نتایج جستجو خیلی بیشتر هست. علاوه بر این، مزیت های دیگه هماین کلمات دارن که استفاده از اون ها رو در استراتژی محتوایی سئو ضروری کرده. کلمات کلیدی طولانی همونطور که کمتر سرچ میشن، کمتر هم بر سر اون ها رقابت وجود داره. این فرصتی هست برای شناسایی سایت هایی که تازه فعالیت های سئو خودشون رو شروع کردن.

میزان سرچ ماهانه کلمات کلیدی طولانی خیلی زیاد نیست، به همین دلیل شاید هر کلمه کلیدی طولانی نتونه ترافیک قابل توجهی برای سایت شما ایجاد کنه، ولی در عوض برای هر حوزه کاری تعداد زیادی از این عبارت ها وجود داره که می تونین روی اون ها سرمایه گذاری کنین. با زیاد شدن این کلمات هدف و رتبه گرفتن در اون ها در مجموع می تونین کاربران زیادی رو به سایت خودتون جذب کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کلمات کلیدی طولانی چیست؟ اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی بپردازیم و روش پیدا کردن کلمه های کلیدی طولانی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کلمات کلیدی طولانی یکی از بهترین تکنیک های سئو سایت هست که شما می تونین از اون برای بهینه سازی سایت خودتون استفاده کنین. کلمات کلیدی طولانی مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا افراد زیادی از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنند.

نظرات: