ویژگی های محتوای بد؛ آیا دوست دارین تا با این موارد آشنا بشین؟ آیا می دونین منظور از محتوای بد چیست؟ عادت های بد در نوشتن محتوا چیست؟ چجوری این عادت ها رو ترک کنیم؟ در زمان نوشتن محتوا چه سوالاتی ذهن نویسنده ها رو درگیر می کنه؟ چرا باید محتوا ارزش خوندن رو داشته باشه؟ محتوای بد چه مشخصاتی داره؟ محتوای بد چه تاثیری روی سایت می ذاره؟

همونطور که یه محتوا یا مطلب خوب می تونه باعث بشه تا کاربران زیادی جذب سایت بشن، یه محتوای بد هم می تونه باعث بشه تا مخاطب یا کاربر از مطالعه ادامه محتوا پشیمون بشه. محتوایی خوب هست که ویژگی هایی مثل خوانایی و نگارش درست داشته باشه و معمولا محتوایی که این دو مورد رو نداشته باشه،یه محتوای خوب شناخته نمیشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب از سایت تولید محتوا محتواکده، توضیحاتی در مورد محتوای بد بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های محتوای بد بپردازیم و تاثیر محتوای بد روی سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از محتوای بد چیست؟

منظور از محتوای بد چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین خیلی از ما ها سعی می کنیم تا محتوایی خوب و با کیفیتی رو به کاربران ارائه بدیم، ولی بعضی وقت ها آگاهانه و ناخودآگاه محتوایی رو تولید می کنیم که جزو دسته محتواهای بد قرار می گیره. بازاریابی محتوایی قائده و قوانین خاص خودش رو داره و اصلی ترین قانون اون این هست که اگه از اشتباهات خودتون درس نگیرین، شکست می خورین. اینکه چه محتوایی خوب هست و چه محتوایی بد به خیلی چیزها بستگی داره. اینکه چه محتوایی با کیفیت هست و چه محتوایی بی کیفیت هم همینطور!

در حال حاضر تولید محتوا در اوج خودش به سر میبره. توسعه و پیشرفت تکنولوژی، تغییر سبک زندگی و همه گیری بیماری کرونا باعث شدن تا بازاریابی دیجیتال زودتر از همیشه رشد کنه. تولید محتوا هم به عنوان یکی از پایه های اساسی دیجیتال مارکتینگ از این رشد بی نصیب نمونده. محتوای بد به محتوا یا مطلبی گفته میشه که کاری می کنه تا کاربران و مخاطبان از خوندن ادامه محتوا منصرف بشن. محتوای بد زمانی ایجاد میشه که نویسنده یا تولیدکننده محتوا اصول و نکات نوشتن محتوا رو رعایت نکنه و در نتیجه محتوای بی کیفیتی رو به کاربران ارائه بده.

مقاله پیشنهادی: کیفیت محتوا مهم است و یا کمیت آن؟

ویژگی های محتوای بد چیست؟

ویژگی های محتوای بد چیست؟

همونطور که گفتیم، به محتوایی که تولید کننده یا نویسنده اون، بدون رعایت نکات مهم اقدام به تولید و انتشار اون می کنه، محتوای بد گفته میشه. محتوای بد باعث میشه تا کاربران دوست نداشته باشن تا ادامه محتوا رو مطالعه کنند. محتوای بد مشخصات خاصی داره که با این مشخصات شناسایی میشه. در ادامه برخی از ویژگی های محتوای بد رو بررسی می کنیم تا بتونین محتوای بد رو تشخیص بدین:

  • یکی از ویژگی های محتوای بد، داشتن تیترهای گمراه کننده هست. واسه داشتن یه محتوای خوب عنوان ها و تیترهای شما باید دقیق و جذاب باشه. به همین دلیل از عنوان های گیج کننده که قصد گول زدن مخاطب رو دارن استفاده نکنین و وعده های خالی ارائه ندین.
  • یکی دیگه از ویژگی های محتوای بد، کپی بودن اون از سایت های دیگه هست. گوگل می تونه در صورت شناسایی محتوای کپی، اون رو به دلیل تکراری بودن جریمه کنه. واسه جلوگیری از این اتفاق باید اطمینان حاصل کنین که حق کپی رایت رو رعایت کردین.
  • یکی دیگه از ویژگی های محتوای بد، داشتن قالب بندی ضعیف هست. این ویژگی می تونه شامل جمله ها و پاراگراف هایی باشه که بیش از حد طولانی هستن. محتواهایی که فقط شامل متن میشن و تصویری داخل اون ها وجود نداره نمی تونه نظر مخاطبان رو جلب کنه.
  • رعایت نکردن ساختار محتوا هم یکی دیگه از ویژگی های محتوای بد هست. از جمله از این موارد میشه به غلط املایی، رعایت نکردن دستور زبان، لحن نادرست به کار رفته و.... اشاره کرد.
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هم یکی دیگه از مشخصات محتوای بد هست. موتورهای جستجو می تونن کلمات کلیدی زیادی که در متن به کار میرن رو تشخیص بدن و در صورتی که بیش از حد از اون ها استفاده کرده باشین، شما رو جریمه می کنند.

مقاله پیشنهادی: گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

چرا تولید محتوا ضروری است؟

چرا تولید محتوا ضروری است؟

اصرار به تولید محتوای خوب و با کیفیت فقط یه توصیه الکی نیست، بلکه یه کار ضروری هست. شما اگه می خواهین در حوزه کسب و کار خودتون بیشتر دیده بشین و به دنبال اون مخاطب و مشتریان زیادی داشته باشین، باید اعتماد کاربران رو نسبت به خودتون جلب کنین. بدون شک متوجه شدین که واسه افرادی که به دنبال دریافت خدماتی وارد موتورهای جستجو میشن، سایت هایی که در صفحه اول قرار گرفتن، معتبر تر و قابل اعتمادتر هستن. این مسئله باعث میشه بیشترین کلیک ها نصیب این سایت ها بشه.

تاثیر نهایی محتوا روی سایت

در آخر محتوایی که تولید می کنین، باید اثربخشی لازم رو داشته باشه. این محتوا باید در زمان درست منتشر شده باشه و به راحتی در دسترس کاربران و موتورهای جستجو قرار بگیره. به رسانه ای که در اون محتوا رو منتشر می کنین توجه داشته باشین و محتوا رو در رسانه مناسب خودش منتشر کنین. همچنین لحن شما تاثیر زیادی روی مخاطب ها داره و باید با توجه به گروه خاص مخاطبی که دارین، لحن خودتون رو تنظیم کنین. به این ترتیب، اگه محتوای خوب و با کیفیتی با رعایت اصول سئو تولید و منتشر کنین، می تونین سایت خودتون رو توسعه و گسترش بدین.

بیشتر بدانید: نحوه ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای بد بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های محتوای بد بپردازیم و تاثیر محتوای بد روی سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تولید محتوا به عنوان یکی از پایه های اساسی دیجیتال مارکتینگ از این رشد بی نصیب نمونده. محتوای بد به محتوا یا مطلبی گفته میشه که کاری می کنه تا کاربران و مخاطبان از خوندن ادامه محتوا منصرف بشن. محتوای بد ویژگی های زیادی داره که از جمله از این مشخصات میشه به رعایت نکردن اصول سئو، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، عدم توجه به ساختار متن، تیترها و عنوان های گمراه کننده و..... اشاره کرد.

نظرات: