مقایسه تولید محتوا با خرید بک لینک؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ به نظر شما تولید محتوا مهم تر هست یا بک لینک؟ محتوا و بک لینک چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ آیا می دونین منظور از بک لینک چیست؟ تولید محتوا چجوری انجام میشه؟ امروزه کسب و کارها بیشتر از محتوا استفاده می کنند یا بک لینک؟ شما ترجیح میدین برای توسعه سایت خودتون سفارش تولید محتوا بدید یا بک لینک بخرین؟

در زمان سر و سامون دادن به وبسایت، علاوه بر موارد مربوط به عبارت های کلیدی، موضوع های مهم دیگه ای هم در بهبود رتبه سایت دخالت دارن. محتوای وبسایت و لینک های داخلی و خارجی اون از جمله این موارد هستن که جزو موثرترین متغیرهای وبسایت محسوب میشن که در رتبه گوگل تاثیر زیادی دارن. ولی به عنوان یه وبمستر باید بدونین که محتوا تاثیر زیادی داره یا بک لینک. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوا و بک لینک بهتون ارائه بدیم، به مقایسه محتوا و بک لینک بپردازیم و دلایل مهم بودن محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با تولید محتوا

آشنایی با تولید محتوا

شاید واستون جالب باشه که بدونین محتوا مثل یه پادشاه در وبسایت فعالیت می کنه. با نوشتن وبلاگ، تولید محتواهای آموزشی، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و خیلی از تکنیک های دیگه میشه مخاطبان و کاربران زیادی رو به سمت سایت جذب کرد و با افزایش بازدید، رتبه سایت رو در موتورهای جستجو به ویژه گوگل بالا برد. از اونجایی که محتوا در سئو از اهمیت زیادی برخوردار هست، به زودی زود اثر این پارامتر در رتبه سایت ها کاهش پیدا می کنه. خیلی از موتورهای جستجو روی کیفیت محتوا و عبارت های کلیدی صفحات تمرکز زیادی دارن و هیچ دلیلی وجود نداره که بخوان این مورد رو کنار بذارن و فقط روی بک لینک های سایت تکیه کنند.

انتقال دادن اطلاعات و تجربه های شما به مخاطبان در اصل همون محتوا هست که شما اون ها رو با سایر کاربران به اشتراک می ذارین. بنابراین، میشه اینجوری گفت که محتوا یه ضرورت غیرقابل انکار هست. واسه اینکه محتوایی که در سایت خودتون تولید می کنین، مناسب و کیفیت بالایی داشته باشه، باید از افراد متخصص و باتجربه واسه تولید محتوا در سایت خودتون استفاده کنین. چون یکی از مواردی که می تونه به کسب رتبه شما در گوگل کمک زیادی کنه، تولید محتوای با کیفیت و جذاب هست.

مقاله پیشنهادی: 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت

منظور از بک لینک چیست؟

منظور از بک لینک چیست؟

وقتی که سایت شما از سایر وبسایت ها لینک می گیره، در حقیقت بک لینک دریافت کرده. در رتبه سایت شما بک لینک هایی که می گیرین خیلی موثر هستن، چون استفاده درست از بک لینک ها در فرایند سئو سایت شما می تونه نقش مهمی رو ایفا کنه، جوری که به سایت شما در قرار گرفتن در صفحه اول هم کمک زیادی می کنه. بک لینک هایی که در مطالب خودتون استفاده می کنین، باید دارای کیفیت بالایی باشن و به طور طبیعی انتخاب شده باشن. خیلی از سایت ها واسه اینکه بتونن رتبه خوبی واسه خودشون در گوگل به دست بیارن، از خرید بک لینک استفاده می کنند.

محتوای خوب می تونه رتبه خودش رو در بین صفحات گوگل بالا ببره، ولی بک لینک های با ارزش رتبه کل دامنه و صفحات سایت رو ارتقا میدن. در صورت گرفتن لیک از سایت های معتبر، قطعا افزایش رتبه سایت رو مشاهده می کنین. موتور جستجوی گوگل جوری ایجاد شده که دقیقا محتوایی رو به کاربران ارائه بده که اون ها به دنبالش هستن و لینک گرفتن از سایر سایت ها می تونه دلیلی باشه تا گوگل ارزش و اهمیت زیادی واسه اون قائل بشه.

مقایسه محتوا و بک لینک

توجه داشته باشین که در زمان طراحی سایت ممکنه این فکر به ذهنتون برسه که بعد از طراحی سایت خیلی سریع به تبلیغ کسب و کار خودتون بپردازیم و با صرف هزینه از منابع معتبر هم بک لینک بگیرین. با این حال یه سایت بدون محتوای ارزشمند نمی تونه یه سایت معتبر محسوب بشه. یه سایت خالی بدون هیچ محتوای خاصی که بشه بهش استناد کرد، کمی عجیب و غیرعادی به نظر میرسه. همچنین استفاده از لینک ها و تولید محتوای با کیفیت به موازات هم می تونه گزینه خوبی در جهت ارتقای سایت باشه.

تولید محتوا بهتر است یا خرید بک لینک؟!

تولید محتوا بهتر است یا خرید بک لینک؟!

واسه ساختن بک لینک باید از عبارت های خاص و مرتبطی استفاده بشه و این عبارت های کلیدی از منبع های مختلفی به دست میان. در اصل بک لینک راه ارتباطی بین وبسایت هاست که باعث میشه دسترسی کاربران به سایت ها سریع تر انجام بشه. برای ساخت بک لینک میشه از 3 تکنیک لینک سازی رایگان، لینک سازی ارگانیک و یا خرید بک لینک استفاده کرد. معمولا هر کاری که واسه رسیدن به هدف خاصی انجام میشه دارای نقاط قوت و ضعف هست. لینک سازی هم از مورد مستثنا نیست.

وقت گیر بودن ساخت بک لینک و اینکه آیا ساخت بک لینک جوابگو هست یا نه از موارد ضعف استفاده از بک لینک هاست. تولید محتوا ارتباط مستقیمی با ترافیک سایت نداره. هدف از تولید محتوا جذب کاربران و رشد تعداد کاربران به سایت هست. مقاله هایی که شما منتشر می کنین، در هن مخاطبان و کاربران خودتون حک میشن و کسب و کار شما رو مطابق با محتواها و مطالب سایتتون به یاد میارن. با گذشت زمان محتواهای شما توسط گوگل شناسایی میشن و به رتبه شما در گوگل کمک زیادی می کنند.

مقاله پیشنهادی: لینک سازی شبکه ای (PBN) چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوا و بک لینک بهتون ارائه بدیم، به مقایسه محتوا و بک لینک بپردازیم و دلایل مهم بودن محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، هیچ وقت محتوا با کیفیت بالا رو فدای بک لینک نکنین. در واقع بیشتر زمان صرف تولید محتوای با کیفیت، انتخاب عبارت های کلیدی و عنوان های جذاب میشه. بنابراین، بک لینک ها بهتر هست محتوا باید اولویت بندی بشه. اگه روش های دیگه رو واسه به دست آوردن بک لینک انتخاب کنین، نه بر اساس محتوای سایت، وقتی محتوای سایت شما نمی تونه نیاز کاربران رو برآورده کنه، ترافیک سایت بیهوده هست.

نظرات: