لینک سازی شبکه ای یا PBN؛ یکی از روش های برنامه ریزی شده برای دریافت بک لینک! آیا دوست دارین تا درباره لینک سازی شبکه ای اطلاعاتی به دست بیارین؟ به نظر شما لینک سازی شبکه ای چه مزایا و معایبی داره؟ آیا خرید بک لینک PBN کار درستی هست؟ برای اینکه یه سایت بتونه در فضای اینترنت دیده بشه و به طور چشمگیری رشد کنه، لازم هست تا به صورت دقیق برای بهبود وضعیت سئو اون برنامه ریزی کرد. بعضی از افراد فکر می کنند که خرید هاست و دامنه و راه اندازی سایت به تنهایی کافی هست، ولی اینجوری نیست!

لینک سازی یکی از روش های موثر در افزایش رتبه سایت و معرفی به موتورهای جستجوگر در فضای مجازی هست. بک لینک PBN یکی از قوی ترین روش های لینک سازی در فضای آنلاین هست که در این دوره زمانی خیلی مورد بحث قرار گرفته. لینک سازی شبکه ای یکی از روش های سئو کلاه سیاه هست که باید باهاش آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لینک سازی شبکه ای چیست؟ اطلاعاتی در مورد PBN یا لینک سازی شبکه ای به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای بپردازیم و اهمیت بک لینک PBN رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: روش های ارتقا سایت به صفحه اول گوگل

لینک سازی شبکه ای چیست؟

لینک سازی شبکه ای چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم لینک سازی شبکه ای یا بک لینک PBN رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که لینک سازی شبکه ای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که PBN یکی از روش های برنامه ریزی شده برای دریافت بک لینک هست که یکی از تکنیک های سئو به صورت کلاه سیاه هست. منظور از لینک سازی شبکه ای این هست که مجموعه ای سایت های مختلف رو در جریان لینک سازی به هم مرتبط کرده و به اون ها لینک بدیم یا از اون ها لینک دریافت کنیم. افراد برای استفاده از این تکنیک معمولا تعداد زیادی وبلاگ یا سایت ایجاد کرده و محتوای اصلی خودشون رو در اون ها کپی می کنند و به خودشون لینک میدن.

جالب اینجاست که بدونین PBN در اصل مخفف عبارت Private Blog Network یا شبکه خصوصی بلاگ هست که به دلیل ماهیت استفاده برای لینک سازی بهش شبکه خصوصی لینک سازی هم گفته میشه. این شبکه شامل تعداد زیادی سایت معتبر هست که برای دریافت بک لینک به سمت سایت پولساز شما بکار گرفته میشن تا بتونین در نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کنین. منظور از سایت پولساز وبسایتی هست که به دنبال گرفتن رتبه برای اون هستین، یعنی سایتی که واقعا برای شما پولسازی می کنه. در اصل لینک هایی که از سایت های PBN می گیرین، بخشی از شبکه خصوصی بلاگ شما هست که از تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب میشه.

مقاله پیشنهادی: بک لینک چیست؟

مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای چیست؟

مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای

در فرایند سئو لینک های خارجی از اهمیت بالایی برخوردار هستن. از همین رو برخی از افراد روش میانبری برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر پیدا کردن. بک لینک PBN یا لینک سازی شبکه ای هم یکی از روش های میانبر برای افزایش رتبه سایت گوگل هست که مزایا و معایب زیادی به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای بپردازیم.

مزایا

  • کنترل دقیق بر منابع لینک سازی
  • استفاده از دامنه های معتبر و آزاد شده
  • موقتی، ولی نتیجه بخش

معایب

  • جریمه گوگل
  • زمان بر بودن ساخت بک لینک PBN
  • هزینه بالا ساخت و نگهداری از لینک سازی شبکه ای

اهمیت بک لینک PBN چیست؟

اهمیت بک لینک PBN

اهمیت و کاربرد اصلی بک لینک PBN رو میشه افزایش رتبه سایت با سئوی خارحی و لینک سازی قدرتمند بیان کرد. برای هر سایتی، دیده شدن در صفحه نخست نتایج جستجو گوگل خیلی مهم هست. روش هایی مثل ساخت بک لینک PBN به شرطی که با احتیاط و استراتژی درست انجام بشه، تاثیر فوق العاده ای بر روی بهبود و افزایش رتبه سایت در مدت زمان تقریبا کوتاهی می ذاره.

سئوکارهای کلاه سیاه، برای لینک سایزی خارجی همیشه به دنبال سایت های معتبر هستن و سعی می کنند تا با پرداخت پول از اون ها لینک بپیرن، ولی این کار خطراتی رو هم به دنبال داره و ممکنه گوگل این رفتار غیرقانونی اون ها رو شناسایی کنه. بیشتر متخصصین سئو از PBN برای تبلیغ و فروش لینک سازی شبکه ای به سایر دارنده های سایت استفاده می کنند. البته باید در نظر داشته باشین که بین شبکه های وبلاگ عمومی و خصوصی تفاوت وجود داره. به عبارت دیگه، با فروش لینک هایی به مشتری های مختلف، خطر کشف توسط گوگل و جریمه زیاد میشه.

تاثیر PBN بر سئو سایت چیست؟

تاثیر PBN بر سئو سایت

در گذشته و قبل از اینکه گوگل لینک سازی شبکه ای یا PBN رو به عنوان سئو کلاه سیاه معرفی کنه، خیلی از سئوکاران سعی می کردن تا با استفاده از این تکنیک با دریافت لینک های مختلف از سایت های متفاوت به بهبود وضعیت سئو سایت خودشون کمک کنند. با وجود اینکه امروزه گوگل توصیه می کنه تا متخصصین سئو از این روش استفاده نکنند، ولی همچنان بعضی از فعالان در این حوزه سعی می کنند تا از طریق لینک سازی شبکه ای باعث رشد سئو سایت خودشون بشن و در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرن.

توجه داشته باشین که در لینک سازی PBN سایت ها درگیر یه شبکه شده و با گرفتن لینک های برنامه ریزی شده، گوگل رو فریب میدن و اینجوری نشون میدن که در حال دریافت بک لینک از مبداهای مختلف و ارائه بک لینک به مقصدهای دیگه هستن. البته باید گفت که امروز گوگل سعی می کنه تا سایت هایی که از لینک سازی شبکه ای یا PBN استفاده می کنند رو شناسایی کرده و اون ها رو جریمه کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لینک سازی شبکه ای چیست؟ اطلاعاتی در مورد PBN یا لینک سازی شبکه ای به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب لینک سازی شبکه ای بپردازیم و تاثیر PBN بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از PBN بگیرین. همونطور که گفتیم، در روش لینک سازی شبکه ای چندین سایت در یه شبکه قرار می گیرن و با ایجاد الگوهایی سعی دارن تا به همدیگه لینک بدن. در لینک سازی شبکه ای همه تلاش بر سر این موضوع هست که این شبکه توسط موتورهای جستجو مثل گوگل قابل شناسایی نباشه و لینک ها کاملا طبیعی به نظر برسن تا گوگل سایت رو جریمه نکنه.

نظرات: