کیورد استافینگ (Keyword Stuffing)؛ یک تاکتیک قدیمی که هنوز هم برای سئو سایت یه مسئله کاربردی هست! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین کیورد استافینگ چیست؟ کیورد استافینگ یا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی چه مضراتی برای سئو سایت داره؟ چجوری میشه از کیورد استافینگ جلوگیری کرد؟ چرا بعضی از سایت ها با تکنیک کیورد استافینگ رتبه گرفتن؟ به جای کیورد استافینگ از چه روشی استفاده کنیم؟

بعضی از متخصصان حوزه سئو در زمان بهینه سازی سایت خودشون برای موتورهای جستجوگری مثل گوگل ممکنه از تاکتیک های مختلفی برای دستیابی به رتبه های بالاتر استفاده کنند، کیورد استافینگ در سئو از اهمیت زیادی برخوردار هست. یکی از اصلی ترین تکنیک های مورد استفاده برای این کار کیورد استافینگ یا پر کردن کلمه کلیدی هست که ضررهای زیادی به سایت می رسونه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کیورد استافینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کیورد استافینگ بپردازیم و نحوه رفع کیورد استافینگ رو به شما یاد بدیم.

کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ

اگه در زمینه تولید محتوا یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیورد استافینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیورد استافینگ یه تکنیک بهینه سازی برای موتورهای جستجو هست. میشه گفت که کیورد استافینگ در اصل یه روش قدیمی سئو برای کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل محسوب میشه. به این صورت که افراد برای تولید محتوای سایت خودشون، کلمات کلیدی رو در محتوای خودشون به اصطلاح بمباران می کنند که این کار درست نیست!

جالب اینجاست که بدونین به تکرار بیش از اندازه یه کلمه کلیدی در محتوا Keyword Stuffing گفته میشه. به عنوان مثال اگه محتوایی با 1000 کلمه در افزایش سئو سایت تولید می کردن، بیش از 60 بار این کلمه رو در محتوا به کار میبردن. گوگل هم برای این محتوا ارزش خاصی قائل میشد و نگاه ویژه ای به اون می کرد. چون اینجوری تصور می کرد که محتوای شما دقیقا در مورد همون کلمه کلیدی هست. ولی رفته رفته و با پیشرفت الگوریتم های گوگل مثل فلوریدا، پاندا و Hummingbird این روش نه تنها کارساز و مفید نبود، بلکه به محتوا و رتبه اون آسیب هم می رسونه و باعث میشه تا رتبه سایت پایین بیاد.

بیشتر بخوانید: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات

انواع کیورد استافینگ کدامند؟

انواع کیورد استافینگ

همونطور که تا اینجا فهمیدین، کیورد استافینگ یعنی اینکه شما متن رو از تکرار کلمه کلیدی بمباران کنین. در گذشته این یکی از تکنیک های خوب برای رتبه گرفتن بود و محتوانویس ها در یه مقاله 2000 کلمه ای 500 بار یه کلمه رو تکرار می کردن و هر کسی کلمه کلیدی بیشتری در متن خودش داشت رتبه بهتری به دست میاورد. کیورد استافینگ انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع کیورد استافینگ بپردازیم تا با این موارد اشنا شده و از اون ها دوری کنین.

·قابل مشاهده

یکی از انواع کیورد استافینگ ها، قابل مشاهده هاست. در این موقعیت افزایش چگالی کلمات کلیدی توسط هر بازدیدکننده ای قابل مشاهده هست و در بعضی از موارد به صورت غیر عمدی اتفاق می افته. معادله هایی وجود داره که می تونه به شما در جلوگیری از Keyword Stuffing قابل مشاهده کمک کنه. برای مثال بهتره تراکم کلمه کلیدی رو 2 تا 3 درصد یا کمتر در نظر بگیرین.

·غیر قابل مشاهده

یکی دیگه از انواع کیورد استافینگ ها، غیر قابل مشاهده هست. بعضی از سایت ها کلمات کلیدی خودشون رو در قسمت هایی از مقاله قرار میدن که از نظر بازدیدکننده ها قابل مشاهده نباشه. برای مثال، در بعضی از موارد کلمات کلیدی رو با رنگ پس زمینه سایت همرنگ می کنند و یا از کلیدهای اضافی در تگ های متا استفاده می کنند و.... این کار هم نمونه ای از Keyword Stuffing هاست.

نحوه رفع کیورد استافینگ چگونه است؟

نحوه رفع کیورد استافینگ

وقتی که شما از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی استفاده کنین و اخطار Keyword Stuffing رخ بده باید به فکر برطرف کردن این ارور باشین. در ادامه نحوه رفع کیورد استافینگ رو به شما یاد میدیم تا بتونین با انجام قدم به قدم این مراحل این مشکل رو برطرف کنین.

  • اول از همه کلمه کلیدی هدف خودتون رو در گوگل جستجو کنین.
  • بعدا کلمه های رو که تکمیل کننده کلمه هدف شما هستن رو در بیارین.

مثلا من کلمه سئو رو بیش از حد در محتوای خودم تکرار کردم. پس کلمه کلیدی سئو رو سرچ می کنم و با کلمه هایی مثل آموزش سئو، سئو سایت، سئو وردپرس و... برخورد می کنم. اون هایی که با کار من مرتبط هستن رو استخراج می کنم و اون رو هم سرچ می کنم.

  • جایگزین کردن کلمه کلیدی با تکرار زیاد با کلمات جدید

در این مرحله شما کلمات جدید که مرتبط با محتوای شما هستن رو جایگزین کلمه کلیدی می کنین که بیش از حد تکرار شده و سپس مقاله رو بروزرسانی کرده و ایندکس می کنین.

مقاله پیشنهادی: متا تگ چیست و چطور به سئوی سایت شما کمک می کند؟

روش های جلوگیری از کیورد استافینگ چیست؟

روش های جلوگیری از کیورد استافینگ

امروزه تلاش برای دور زدن الگوریتم های گوگل کار خیلی خطرناکی هست، چون موتورهای جستجو عملکرد پیشرفته ای در راستای شناسایی کلمات کلیدی دارن، ولی برای اینکه از کیورد استافینگ دوری کنین باید اقدامات مختلفی رو انجام بدین. برخی از روش های جلوگیری از کیورد استافینگ عبارت هستن از:

  • استفاده از کلمات کلیدی مترادف
  • استفاده از نتایج تحقیق کلمات کلیدی
  • استفاده نکردن از کلمات کلیدی طولانی
  • ایجاد محتوای طولانی
  • استفاده از کلمات LSI

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیورد استافینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از کیورد استافینگ بپردازیم و نحوه رفع کیورد استافینگ رو به شما یاد بدیم تا بتونین این ارور رو برطرف کنین. همونطور که گفتیم، به تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا، کیورد استافینگ گفته میشه که در گذشته به عنوان تکنیکی برای افزایش رتبه در گوگل استفاده میشد، ولی با راه اندازی الگوریتم های مختلف گوگل این تکنیک جزو روش های سئو کلاه سیاه معرفی شد.

نظرات: