الگوریتم موش کور (Possum)؛ ارائه بهترین نتایج در صفحات نتایج جستجو و تنوع بیشتر در نتایج بر اساس موقعیت مکانی شخص جستجوکننده و آدرس کسب و کارها! چیزی در مورد این الگوریتم شنیدین؟ اصلا می دونین الگوریتم موش کور گوگل چیست؟ الگوریتم موش کور چجوری کار می کنه؟ الگوریتم Possum چه تاثیری بر سئو سایت داره؟ بهتره بدونین الگوریتم موش کور یکی از الگوریتم های گوگل هست که کمتر شناخته شده و باعث میشه تا برخی از نتایج کسب و کارهای محلی فیلتر شده و یا بعضی از نتایج از سایر نواحی در SERP ظاهر بشن.

الگوریتم های گوگل در حقیقت همون مقررات و قوانینی هستن که برای جلوگیری از سردرگمی کاربر و بهتر شدن نتایج جستجو مورد توجه قرار می گیرن. این الگوریتم ها به کاربران کمک می کنند تا زودتر به خواسته های مورد نظر خودشون در جستجوی وب برسن و نتایج مرتبط در اختیار اون ها قرار بگیره. برای این موضوع نیاز به حذف سایت های اسپم و بی ارتباط هست. یکی از این الگوریتم ها تاثیری زیادی در سئو سایت داره، الگوریتم موش کور هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم موش کور چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم موش کور یا Possum به شما ارائه کنیم و به بررسی عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور بپردازیم و تاثیر الگوریتم Possum بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم موش کور چیست؟

الگوریتم موش کور

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم موش کور یا Possum Algorithm رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم موش کور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم موش کور یکی از الگوریتم های کمتر شناخته شده گوگل هست که در سال 2016 توسط گوگل معرفی شد و پایه و اساس این الگوریتم بر روی اعتبارسنجی سئوی محلی هست. همچنین یکی از اهداف گوگل در بروزرسانی الگوریتم موش کور، فراهم کردن موقعیت مناسب برای خیلی از کسب و کارهای نوظهور در سطح وب و در مکان های جغرافیایی مختلف هست.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم موش کور یا Possum می تونه به عنوان یکی از کارآمدترین الکوریتم ها در گوگل محسوب بشه، ولی در شرایطی که بتونه سرچ های محلی رو به صورت دقیق و با اهمیت بیشتری جلو ببره. این الگوریتم به ما در سرچ دقیق تر محلی کمک می کنه و می تونه ابزاری برای برقراری ارتباط راحت تر با گوگل باشه. همه این الگوریتم ها به شما در صرفه جویی زمان و کسب آگاهی نسبت به موضوع مورد نظرتون کمک می کنه. نکته قابل توجه این هست که الگوریتم موش کور می تونه عیب های سئو رو حذف کنه و در این مسیر باعث بشه تا سئو سایت رشد و مزایای زیادی در سایت فراهم بشه.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم EAT چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور چگونه است؟

عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور

همونطور که گفتیم، موش کور یه آپدیت برای الگوریتم رتبه بندی جستجو محلی گوگل هست و تصمیم می گیره که چه زمانی یه بیزینس در نتایج محلی گوگل نشون داده بشه و چه زمانی فیلتر بشه و در نتایج نشون داده نشه. یعنی کسب و کارهای محلی ممکنه همیشه در یه جستجوی یکسان نشون داده نشن. این الگوریتم عملکرهای مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

• ارتقای سئو کسب و کارهای محلی

یکی از عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور، ارتقای سئو کسب و کارهای محلی و کوچیک هست. قبل از معرفی این الگوریتم زمانی که کاربر سرچی انجام میداد، فقط 3 کسب و کار نزدیک به موقعیت مکانی کاربر بهش نشون داده میشد و کسب و کارهای کوچیک شانس قرارگیری در صفحه نتایج گوگل رو نداشتن. بعد از معرفی الگوریتم موش کور، کسب و کارهای کوچیک هم تونستن در این فهرست قرار بگیرن.

مقاله پیشنهادی: سئوی محلی چیست و چگونه باعث افزایش درآمد شما می شود؟

• تنوع در ارائه نتایج

یکی دیگه از عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور، تنوع در ارائه نتایج جستجو هست. بعد از اینکه الگوریتم Possum معرفی شد، در زمان جستجوی یه عبارت، گوگل نتایج مشابه رو هم به شما نشون میده. به عنوان مثال، اگه شما عبارت طراحی سایت رو سرچ کنین، علاوه بر نمایش شرکت های طراحی سایت در اطراف شما، سایت های آموزشی طراحی سایت و ارائه دهنده خدمات سئو سایت هم به شما نشون داده میشن.

• دقت در شناسایی آدرس

یکی دیگه از عملکردهای مختلف الگوریتم موش کور، دقت در شناسایی آدرس محل کسب و کار هست. بهتره بدونین، زمانی که آدرس فیزیکی کسب و کار شما تغییر پیدا کنه و شما آدرس جدیدی در نقشه گوگل ثبت کنین، گوگل آدرس جدید کسب و کار شما رو شناسایی می کنه و آدرس قبلی رو حذف می کنه. بنابراین، در زمان ثبت نقشه کسب و کار در گوگل مپ، سعی کنین تا دقت لازم رو داشته باشین.

تاثیر الگوریتم Possum بر سئو سایت چیست؟

تاثیر الگوریتم Possum بر سئو سایت

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، تاثیر الگوریتم Possum بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. جالب اینجاست که بدونین تاثیرات الگوریتم موش کور روی نتایج سئو محلی و گوگل مپ هست. این تغییرات هم شامل تنوع در نتایج جستجو شد و هم از بالا اومدن سایت های اسپم جلوگیری کرد. در واقع، فیلترهایی که گوگل به کمک این الگوریتم روی نتایج جستجوهای محلی اعمال کرد، جزو مهم ترین بروزرسانی های گوگل از سال 2014 تا به امروز محسوب میشه. الگوریتم موش کور گوگل رو می تونیم تکمیل کننده سئو محلی بشناسیم که بعد از معرفی، تغییرات زیادی رو در کسب و کارهای محلی به وجود آورد.

جمع بندی و نتیجه:

در مقاله الگوریتم موش کوش چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم موش کور یا Possum به شما ارائه کنیم و به بررسی عملکرهای مختلف الگوریتم موش کور بپردازیم و تاثیر الگوریتم Possum بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که الگوریتم موش کور یکی از الگوریتم های گوگل هست که به کسب و کارهای کوچیک محلی توجه ویژه ای قائل میشه. همچنین این الگوریتم باعث میشه تا در زمان جستجو کاربر، کسب و کارهای محلی نزدیک موقعیت مکانی کاربر بهش نشون داده بشه.

نظرات: