متا تگ چیست؟ متا تگ های مهم در سئو چگونه استفاده میشن؟ آیا برای افزایش سئو متا تگ ها رو بهینه سازی کنیم؟ با اینکه سئو خارح از صفحه بر روی افزایش اعتبار وب سایت و ارتباط اون با سایر سایت ها از طریق بک لینک با کیفیت بالا تمرکز داره. سئو داخل صفحه سایت یا سئو فنی به روش بیهنه سازی محتوای صفحه شما برای رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتور جستجو اشاره داره. بعضی از موارد فنی موجود در صفحه که در این گروه قرار می گیرن، شامل کلمات کلیدی، تگ های توضیحات و متا تگ ها هستن. بنابراین، شما باید بدونین که متا تگ چیه و چه کمکی به سئوی سایت شما می کنه تا بتونین بهترین بهره رو ازش ببرین.

شما به عنوان یه صاحب سایت، ابعاد کسب و کارتون هرچقدر که باشه، نیاز به استفاده از معیارهایی دارین که در سئو تاثیرگذار هستن. یکی از مهم ترین موارد در این حوزه، متا تگ ها هستن. از جمله این موارد میشه به توسعه وب و بازاریابی محتوا اشاره کرد. سئوکارهای حرفه ای در کنار همه این موارد از متا تگ ها استفاده می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله متا تگ چیست و چطور به سئوی سایت شما کمک می کند؟ اطلاعاتی در مورد متا تگ به شما ارائه کنیم و به معرفی متا تگ های مهم در سئو بپردازیم و استفاده از متا تگ ها برای سئو سایت رو به شما یاد بدیم.

مقاله پیشنهادی: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات

متا تگ چیست؟

متا تگ چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم متا تگ یا Meta Tags رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که متا تگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که متا تگ ها کدهای HTML هستن که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا محتوای صفحات سایت بهتر درک بشن. توجه داشته باشین که متا تگ ها جزو محتوای اصلی صفحه محسوب نمیشن. هدف اصلی از به کار بردن متا تگ ها توصیف بهتر محتواست. بنابراین، متا تگ ها به جای قرار داشتن در قسمت body در قسمت head صفحه سایت قرار دارن.

مقاله پیشنهادی: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین متا تگ ها اسنیپت های متنی هستن که محتوای یه صفحه رو توصیف می کنند. گفتنی هست که متا تگ ها روی صفحه سایت ظاهر نمیشن، ولی در کدهای HTML صفحه وجود دارن. همه ما با عملکرد برچسب های وبلاگ آشنایی داریم و متا تگ ها هم کم و بیش به همون شکل عمل می کنند. در واقع توضیحات مختصر و مفیدی درباره محتوای صفحه به موتورهای جستجو ارائه می کنند. تنها تفاوت بین برچسب های وبلاگ و متا تگ ها این هست که متا تگ ها فقط در کدهای HTML وب سایت وجود دارن و معمولا در کد Heading صفحه سایت قرار می گیرن. بنابراین، این کدها فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستن.

متا تگ های مهم در سئو کدامند؟

متا تگ های مهم در سئو کدامند؟

همونطور که گفتیم، متا تگ ها عناصر HTML در بخش هدر سایت شما هستن. موتورهای جستجو از اون ها برای به دست آوردن اطلاعات خاصی در مورد صفحه شما مثل عنوان و توضیحات محتوا استفاده می کنند. با اینکه متا تگ ها به صورت مستقیم به خواننده های سایت شما نشون داده نمیشن، ولی قسمت مهمی از سئوی تکنیکال صفحات سایت شما محسوب میشن. متا تگ های مختلفی وجود دارن که برخی از اون ها در سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی متا تگ های مهم در سئو بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: پست مهمان و پست مهمان معکوس چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

• متا تگ Robots

یکی از متا تگ های مهم در سئو، متا تگ Robots هست که دارای توضیحاتی برای ربات های جستجوگر و خزنده هست که مشغول جمع آوری و بایگانی اطلاعات از سایت ها هستن. در این تگ توضیحاتی مثل ایندکس شدن یا نشدن رو میشه قرار داد. با استفاده از این توضیحات موتورهای جستجو می فهمن که ایا این صفحه رو در نتایج نشون بدن یا نه. همچنین لینک های موجود در این صفحه رو دنبال کنند یا نه. اگه هیچ دستورس برای ربات های خزنده ثبت نکنین، به صورت پیش فرض روی ایندکس قرار داره و همه محتوا رو در نتایج نشون داده و لینک ها رو دنبال می کنند.

• متا تگ Title

یکی دیگه از متا تگ های مهم در سئو، متا تگ Title هست که میشه برای یه صفحه از سایت به کار گرفت. موتورهای جستجوگر دقیقا همون متنی رو که داخل این تگ قرار می گیره رو در نتایج جستجو نشون میدن و کاربران از روی همین متا تگ هست که انتخاب می کنند وارد سایت بشن یا نه. تیتری که برای مطلب خودتون انتخاب می کنین، در همین تگ قرار می گیره و در نتایج نشون داده میشه.

• متا تگ Description

یکی دیگه از متا تگ های مهم در سئو، متا تگ Description هست. اگه دقت کرده باشین، هر بار که چیزی رو جستجو می کنین، در صفحه نتایج علاوه بر تگ Title بخشی از متن هم در زیر عنوان یا همون لینک آبی نشون داده میشه که به اون تگ Description گفته میشه. دومین تگ مهم از نظر سئو همین توضیحات این متا تگ هست. این فرایند به صورت غیر مستقیم برای سئو سایت مفید هست.

استفاده از متا تگ ها برای سئو سایت چگونه است؟

استفاده از متا تگ ها برای سئو سایت چگونه است؟

برای استفاده از متا تگ ها در سئو سایت نیاز نیست حتما برنامه نویسی بلد باشین و از دانش خاصی برخوردار باشین. امروزه ربان های برنامه نویسی مثل وردپرس ابزار بسیاری رو در قسمت ویرایشگر متن در اختیار نویسنده ها قرار دادن تا علاوه بر اینکه بتونن محتوای ارزشمندی تولید کنند، برای بهینه سازی محتوای تولیدی خودشون هم اقداماتی انجام بدن. این ابزار به کارگیری متا تگ های مختلف رو به راحتی و با چند کلیک امکان پذیر می کنه. برای مثال، میشه به هدینگ هاف ابزار لینک دهی، ویرایشگر تصاویر و قسمت تگ یا برچسب ها اشاره کرد. اگه تا الان به متا تگ ها اهمیت نمی دادین، بهتره از همین الان تغییر رویه بدین و به سئو سایت خودتون کمک کنین.

سئو در حال تغییر و تحول هست و میزان اهمیت کلمات کلیدی تغییر کرده. کلمات کلیدی در عبارت مورد جستجوی کاربران قرار می گیره و عبارت مورد جستحوی کاربر ترکیبی از این کلمه های کلیدی هست. کاربران بعد از سرچ عبارت مورد نظر به مشاهده نتایج جستجو پرداخته و به دنبال ایتم هایی هستن که مناسب با عبارت مورد جستجوی اون هاست. متا تگ ها به سئو کمک می کنند، ولی نه همه اون ها و نه در هر زمانی. توجه داشته باشین که متا تگ ها توضیحاتی در مورد محتوای سایت، کلمات کلیدی، نحوه نمایش و.... رو در اختیار موتورهای جستجوگر قرار میدن که به ایندکس شدن سریع تر کمک زیادی می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله متا تگ چیست و چطور به سئوی سایت شما کمک می کند؟ اطلاعاتی در مورد متا تگ به شما ارائه کنیم و به معرفی متا تگ های مهم در سئو بپردازیم و استفاده از متا تگ ها برای سئو سایت رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، متا تگ ها اسنیپت های متنی هستن که محتوای یه صفحه رو توصیف می کنند. گفتنی هست که متا تگ ها روی صفحه سایت ظاهر نمیشن، ولی در کدهای HTML صفحه وجود دارن.

نظرات: