نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو سایت؛ چگالی کلمات کلیدی می تونه ارتباط نزدیکی با ضرب المثل از آن ور بان افتادن داشته باشه! می دونین چجوری میشه چگالی کلمات کلیدی رو محاسبه کرد؟ بهترین میزان تراکم کلمات کلیدی در محتوا چقدر است؟ اصلا می دونین چگالی کلمات کلیدی چیست؟ آیا می دونین تراکم کلمات کلیدی چه تاثیری بر سئو سایت داره؟ چرا تراکم کلمات کلیدی مهم است؟ آیا دوست دارین تا چگالی یا تراکم کلمات کلیدی محتوای خودتون رو محاسبه کنین؟

به نظر شما چگالی کلمات کلیدی بر سئو سایت تاثیر داره؟ تراکم کلمات کلیدی یکی از مسئله هایی هست که مورد توجه سئوکاران قرار می گیره. بعضی از اون ها باور دارن که چگالی کلمات کلیدی تاثیر مهمی در رتبه بندی سایت داره. ولی برخی دیگه باور دارن که چگالی کلمات کلیدی تاثیری در سئو سایت نداره. اگه چگالی کلمات کلیدی بالا بره، تاثیر منفی بر خوانایی محتوا داره و ممکنه توسط گوگل جریمه بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی، اطلاعاتی در مورد تراکم کلمات کلیدی به شما ارائه کنیم و به بررسی میزان مناسب تراکم کلمات کلیدی در متن بپردازیم و نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی رو به شما یاد بدیم.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که چگالی کلمات کلیدی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چگالی کلمات کلیدی تعداد دفعاتی رو نشون میده که یه کلمه کلیدی خاص در یه صفحه از سایت در مقایسه به سایر کلمات در مقاله ظاهر میشه. معمولا به صورت درصد یا نسبت مشخص میشه. هرچقدر تعداد کلمات بالاتر باشه، کلمه کلیدی انتخابی شما باید در صفحه مورد نظر بیشتر بشه تا گوگل بتونه ارزش بالایی به سایت شما بده.

جالب اینجاست که بدونین درصد استفاده از یه کلمه کلیدی به نسبت همه کلمه های موجود در محتوای یه صفحه، چگالی کلمات کلیدی نامیده میشه که یکی از عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت ها و محتوا محسوب میشه. این درصد نشون میده که کلمه کلیدی شما چند درصد از محتوا رو تشکیل میده. موتورهای جستجو با استفاده از چگالی کلمات کلیدی متوجه ارتباط بین کلمه کلیدی و محتوا میشن. چگالی کلمات کلیدی در گذشته به عنوان شاخص مهمی در رتبه بندی سایت محسوب میشد. این موضوع باعث شد تا خیلی از سئوکاران و متخصصین تولید محتوا با دقت از کلمات کلیدی در محتوای سایت های خودشون استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: کلمه کلیدی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

میزان مناسب تراکم کلمات کلیدی

میزان مناسب تراکم کلمات کلیدی

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، میزان مناسب تراکم کلمات کلیدی رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این مقدار آشنایی داشته باشین و با رعایت این مقدار رتبه سایت خودتون رو بالا ببرین. توجه داشته باشین که بهترین میزان برای رعایت چگالی کلمات کلیدی در یه محتوا از سایت چیزی بین 0.5 تا 2.5 درصد هست. تراکم کلمات کلیددی شما در محتوا نباید کمتر از 0.5 درصد باشه، چون به این معنی هست که تراکم کلمات کلیدی شما در محتوای مورد نظر خیلی کم هست، جوری که مورد توجه ربات های گوگل قرار نمیگیره و در این صورت رتبه سئو سایت شما هم افزایش پیدا نمی کنه و در رتبه های پایین تر گوگل قرار می گیرین.

اگه تراکم کلمه کلیدی شما در محتوا چیزی بیش از 2.5 درصد باشه، به این معنی هست که چگالی کلمات کلیدی شما در محتوا زیاد هست و ممکنه در این صورت از سمت گوگل محتوای شما اسپم شناخته بشه و جریمه بشین. بنابراین، سعی کنین تا تراکم کلمات کلیدی محتوای سایت خودتون رو در بین 0.5 درصد تا 2.5 درصد نگه دارین. بالا بودن تراکم کلمات کلیدی چیز خوبی نیست و کاربر از خوندن این محتوا لذت نمیبره و خیلی زود صفحه سایت شما رو ترک می کنه. همین موضوع هم باعث میشه تا رتبه سایت شما نزول کنه.

نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی چگونه است؟

نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی چگونه است؟

شاید بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density به دست آوردین، دوست داشته باشین که چگالی کلمات کلیدی محتوای سایت خودتون رو محاسبه کنین و از خودتون بپرسین که چجوری میشه تراکم کلمه کلیدی رو محاسبه کرد؟
محاسبه چگالی کلمات کلیدی با کمک اعداد و فرمول ساده ای که بهتون میگیم، سخت نیست. فقط کافیه تعداد دفعاتی که یه کلمه کلیدی در صفحه شما استفاده شده رو به تعداد کل کلمات کلیدی صفحه تقسیم کنین. در ادامه واستون یه مثال می زنیم تا با نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی آشنا بشین:

تصور کنین صفحه سایت شما دارای 1000 کلمه هست و کلمه کلیدی شما 10 بار در این متن تکرار شده.

Keyword Density= 10/1000= 0.01

عدد به دست اومده رو در 100 ضرب کنین تا یه درصد به دست بیاد. در این مثال درصد چگالی کلمات کلیدی برابر هست با 1 درصد. بنابراین، میزان چگالی کلمات کلیدی در محتوای صفحه سایت شما نرمال هست و بین اعداد 0.5 درصد تا 2.5 درصد قرار داره. به این ترتیب، شما می تونین میزان چگالی کلمات کلیدی محتوای سایت خودتون رو محاسبه کنین و در صورت کم یا زیاد بودن اون، ویرایش های لازم رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: تراکم کلمه کلیدی چیست و میزان مناسب آن در سئو چقدر است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی، اطلاعاتی در مورد تراکم کلمه کلیدی یا Keyword Density به شما ارائه کنیم و به بررسی میزان مناسب تراکم کلمه کلیدی در محتوا بپردازیم و نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، چگالی کلمات کلیدی، درصدی هست که نشون میده کلمه کلیدی مورد نظر شما نسبت به کل کلمات موجود در مقاله چقدر تکرار شده و چه تاثیری در سئو سایت داره. اگه میزان چگالی کلمات کلیدی محتوای سایت شما بین اعداد 0.5 درصد تا 2.5 درصد باشه، تراکم اون مناسب هست و می تونه تاثیر مثبتی در رتبه بندی سایت داشته باشه. در غیر این صورت، سعی کنین تا میزان تراکم کلمات کلیدی محتوای خودتون رو فراهم کنین.

نظرات: