الگوریتم ونیز (Venice)؛ نتایج جستجوی گوگل رو به صورت محلی تغییر داد! چیزی در مورد این الگوریتم شنیدین؟ اصلا می دونین الگوریتم ونیز گوگل چیست؟ با کاربردهای الگوریتم ونیز آشنا هستین؟ آیا می دونین الگوریتم ونیز چه تاثیر در سئو سایت داره؟ وظیفه الگوریتم ونیز چی می تونه باشه؟ از مزیت های الگوریتم ونیز چیا می دونین؟ علت اهمیت الگوریتم ونیز گوگل چیست؟!

گوگل یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو رو داره که روزانه تعداد زیادی از کاربران برای برطرف کردن نیازهای خودشون به اون مراجعه می کنند. نیاز زیاد کاربران به ارائه نتایج محلی باعث شد تا این شرکت برای کسب رضایت کاربران که هدف اصلی این شرکت هست، الگوریتم ونیز رو ارائه کنه تا بتونه نتایج نزدیک تری به نیاز کاربران ارائه بده که همین موضوع باعث شد تا الگوریتم ونیز گوگل مورد استقبال خیلی از کاربران گوگل قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم ونیز گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم ونیز گوگل یا Venice به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات الگوریتم ونیز گوگل بر سئو بپردازیم و اهمیت الگوریتم Venice گوگل رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگوریتم به صورت کامل آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

اگه در حوزه وب فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم ونیز یا Venice رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوریتم ونیز گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم ونیز یا Venice از اولین الگوریتم هایی هست که گوگل برای بهبود عملکرد خود و کسب رضایت هرچه بیشتر کاربران ارائه داد و مثل سایر الگوریتم های گوگل تحولات عظیمی رو در صفحات وب و ترفندهای سئو به وجود آورد. وقتی که گوگل برای اولین بار از این الگوریتم استفاده کرد، نیاز به اون رو خیلی جدی نمی دونست. به همین دلیل فقط در قسمتی از سمت راست صفحه نتایج خود، گزینه ای به اسم Google Places رو فعال کرد که جستجوی محلی رو برای کاربران امکان پذیر می کنه.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم ونیز گوگل یکی از الگوریتم های گوگل هست که در سال 2012 توسعه داده شد. این شرکت همواره در حال توسعه سیستم های هوش مصنوعی خود برای نشون دادن مناسب ترین نتایج به کاربران هست و الگوریتم های قدیمی تر رو کنار نمی ذاره. این الگوریتم تغییرات قابل توجهی در سئو سایت به وجود اورد. گوگل با توجه به جستجوهای انجام شده، فهمیده بود که کاربران بعضی وقت ها نتایج جستجو رو در رابطه با محصولات و خدمات در نزدیک ترین فاصله جغرافیایی جستجو می کنند. همین موضوع هم باعث شد تا گوگل بر روی این نوع جستجو یا سرچ بیشتر تمرکز کنه.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با گوگل برت (Google BERT)

تاثیرات الگوریتم ونیز گوگل بر سئو

تاثیرات الگوریتم ونیز گوگل بر سئو

قبل از راه اندازی الگوریتم ونیز، موتور جستجوی گوگل از Google Places به عنوان یه ویژگی در نتایج جستجو برای نشون دادن بهترین محتوای محلی استفاده می کرد. توجه داشته باشین که همیشه الگوریتم های گوگل و بروزرسانی هاشون در سئو سایت تاثیرات مهمی داشتن و دارن. الگوریتم Venice و آپدیت های اون هم تا حد زیادی بر سئو سایت تاثیر گذاشتن. با روی کار اومدن الگوریتم ونیز و مهم شدن موقعیت مکانی در صفححه نتایج جستجو، کسب و کارهای کوچیک هم امکان رقابت با کسب و کارهای بزرگ رو پیدا کردن و می تونستن در صدر نتایج گوگل نشون داده بشن و در کنار اون بتونن مشتریانی که در نزدیکی خودشون حضور دارن رو جذب کنند.

الگوریتم ونیز تاثیرات زیادی روی نتایج جستجو داشت. در گذشته اگه عبارتی مثل رستوران رو در گوگل سرچ می کردین، نتایجی رو می دیدین که در اون ها از این کلمات کلیدی استفاده شده. مثلا یه سایت مقاله ای با کلمه کلیدی رستوران می نوشت و به همین آسونی در نتایج گوگل قرار می گرفت. ولی اگه امروز عبارتی مثل رستوران رو سرچ کنین، نتایج محلی رو مشاهده می کنین. نتایجی که بر اساس موقعیت مکانی کاربران نشون داده میشن. در اصل این همون کاری هست که الگوریتم ونیز انجام میده، یعنی نمایش جستجو محلی با توجه به جستجو و موقعیت مکانی کاربران. استفاده از الگوریتم Venice بیشتر در سئوی محلی مورد استفاده وبمستران قرار می گیره.

مقاله پیشنهادی: نحوه رفع جریمه گوگل پاندا

اهمیت الگوریتم Venice گوگل

اهمیت الگوریتم Venice گوگل

گوگل همیشه به سمتی حرکت می کنه که بهترین تجربه رو به کاربران خودش منتقل کرده و بتونه نیازهای اون ها رو برطرف کنه. در حقیقت، این موضوع دلیل اصلی به وجود اومدن همه الگوریتم های گوگل هست. الگوریتم ونیز هم برای کسب و کارها و هم برای کاربران مزایای زیادی رو به همراه داره. امروزه رتبه 1 گوگل فقط به سایت ها و برندهای بزرگ تعلق نداره، بلکه اون ها حتی مجبور هستن با کسب و کارهای کوچیک هم رقابت داشته باشن. 

در اصل شما با رعایت تکنیک های سئو محلی می تونین نظر الگوریتم ونیز رو به خودتون جلب کنین. سئو محلی روز به روز با معرفی الگوریتم ها و بروزرسانی های مختلف از سمت گوگل در حال ارتقا هست و کسب و کارهایی که بتونن با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت از اون بهره ببرن، به موفقیت های بزرگی دست پیدا می کنند. این یعنی شما باید کاربران رو در اولویت قرار بدین تا گوگل شما رو در اولویت خودش قرار بده. الگوریتم ونیز یا Venice گوگل شروع کننده داستانی هست که تا همیشه ادامه پیدا می کنه و مورد استفاده وبمسترها و سئوکاران قرار می گیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم ونیز گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم ونیز گوگل یا Venice به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات الگوریتم ونیز گوگل بر سئو بپردازیم و اهمیت الگوریتم Venice گوگل رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگوریتم به صورت کامل آشنا بشین. همونطور که گفتیم، الگوریتم ونیز گوگل یکی از الگوریتم های گوگل هست که در سال 2012 توسعه داده شد. این شرکت همواره در حال توسعه سیستم های هوش مصنوعی خود برای نشون دادن مناسب ترین نتایج به کاربران هست و الگوریتم های قدیمی تر رو کنار نمی ذاره. این الگوریتم تغییرات قابل توجهی در سئو سایت به وجود اورد.

 

نظرات: