الگوریتم ETA گوگل؛ مهم ترین منبع برای ارزیابی و سنجش کیفیت سایت های اینترنتی! دوست دارین بدونین الگوریتم ETA چیست و چه کابردی داره؟ آیا می خواهین بدونین که الگوریتم ETA چه تاثیری بر سئو سایت داره؟ بود و نبود الگوریتم E-A-T چه پیامدی به دنبال داره؟ ETA مخفف چه عبارتی هست و معنی اون چیه؟ بهتره بدونین آشنایی و درک بهتر این الگوریتم گوگل به شما کمک می کنه تا شناخت بهتری نسبتت به رفتار گوگل داشته باشین. چون برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل باید بدونین که این موتور جستجو به چه معیارهایی بیشتر اهمیت میده!

اگه صاحب یه دیجیتال مارکتینگ یا سایت اینترنتی هستین، قطعا ارتقاء و پیشرفت اون بزرگترین خوساته و چالش شما هست. صدرصد سئو سایت یا همون بهینه سازی موتور جستجو از جمله راه حل هایی هست که برای پیشرفت و توسعه روند کسب و کار شما هست و باید مورد توجه قرار بگیره. برای اینکه بتونین سئوی سایت خودتون رو بهینه کنین، باید با الگوریتم های مختلف گوگل آشنایی داشته باشین. الگوریتم ETA هم یکی از این الگوریتم هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم EAT چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم E-A-T به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت بپردازیم و تاثیر الگوریتم بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم EAT چیست؟

الگوریتم EAT چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم E-A-T گوگل رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم گوگل به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم EAT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم EAT بخشی از الگوریتم گوگل هست و در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل قرار گرفته. گوگل به این موضوع باور داره که EAT از اهمیت زیادی برخوردار هست. به زبان ساده تر، الگوریتم EAT یکی از دستورالعمل هایی هست که گوگل برای تعیین میزان ارزشمند بودن محتوا مشخص می کنه و باید مورد توجه سئوکاران قرار بگیره.

جالب اینجاست که بدونین EAT مخفف عبارت Expertise.Authoritativeness.Trustworthiness به معنی تخصص، اعتبار و اعتماد هست که در سال 2018 برای آنالیز کیفیت محتوای سایت راه اندازی و معرفی شده. توجه داشته باشین که این الگوریتم بیشتر به هدف ارزیابی محتوای مرتبط با موضوعات حساس مثل موضوعات سلامت، مالی و بهداشتی به وجود اومده. همچنین الگوریتم EAT اولین بار در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل به عنوان یه عامل رتبه بندی خیلی مهم برای کارمندان ظاهر شده. تخصص، اعتبار و اعتماد مفاهیم شبیه به همی دارن، ولی یکسان نیستن. به این ترتیب، هر کدوم به صورت جدا با استفاده از مجموعه ای از شاخص ها ارزیابی میشن.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم ونیز (Venice) گوگل چیست؟

تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت

تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت

همونطور که گفتیم، الگوریتم EAT گوگل بخشی از راه طولانی برای تشخخیص رتبه بندی سایت های اینترنتی هست که در بروزرسانی های جدید گوگل ارائه شده. این الگوریتم به بررسی کیفیت محتواهای تولید شده می پردازه و سعی می کنه تا بهترین نتایج رو برای کاربران در صفحه جستجوی گوگل نشون بده. شما می تونین با استفاده از راه های زیادی کیفیت EAT سایت خودتون رو بهبود بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت بپردازیم تا با این راهکارها آشنا بشین.

• تولید محتوای با کیفیت و عدم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

یکی از تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت این هست که محتوای با کیفیت تولید کرده و از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز کنین. محتوای با کیفیت برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار هست. اگه محتوای تولید شده در سایت پر از کلمات کلیدی باشه و استفاده بی رویه از کلمات کلیدی باعث بشه تا خوندن محتوا توسط مخاطب دچار مشکل بشه، رتبه سایت شما پایین میاد. توجه داشته باشین که الگوریتم های گوگل به تکرار کلمات کلیدی در محتوا حساس هستن و اگه کلمات کلیدی بیش از حد تکرار شده باشه، توسط الگوریتم های گوگل جریمه میشین.

مقاله پیشنهادی: کیفیت محتوا مهم است و یا کمیت آن؟

• آپدیت مطالب و صفحات سایت

یکی دیگه از تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت این هست که محتواها و صفحات سایت خودتون رو به صورت دوره ای و منظم آپدیت و بروزرسانی کنین. به عبارت دیگه، شما باید مطالب سایت خودتون رو بروزرسانی کرده و مطالب جدیدتری به اون ها اضافی کنین تا گوگل اهمیت زیادی بهش بده. بهتره بدونین الگوریتم های گوگل به آپدیت و بروز بودن مطالب سایت هم حساسیت زیادی دارن. اگه محتواها و صفحات سایت شما بروز باشه، ترافیک سایت شما بالا رفته و رتبه سایتتون بالا میره.

• ایجاد بک لینک در صفحات خارجی

یکی دیگه از تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت این هست که شما باید بتونین برای صفحات سایت خودتون در صفحات خارجی بک لینک به وجود بیارین. برای این کار بهتره به دنبال سایت های مرجع و معتبری باشین که در حوزه کاری مرتبط با شما فعالیت می کنند. بعد از اینکه این سایت ها رو پیدا کردین، باید از اون ها به سایت خودتون لینک بگیرین تا ترافیک سایتتون بالا بره. برای اینکه بتونین با سایت های معتبر و مرجع تعامل و ارتباط داشته باشین، توصیه ما به شما این هست که از رپورتاژ آگهی استفاده کنین.

• طراحی سایت واکنشگرا(Responsive)

یکی دیگه از تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت این هست که سایتی طراحی کنین که واکنشگرا یا Responsive باشه و بتونه در گوشی های هوشمند و دسکتاپ هم بالا بیاد. در حال حاضر بیشتر افراد از طریق گوشی های هوشمند وارد گوگل میشن و سرچ های خودشون رو انجام میدن. بنابراین، اگه سایت شما برای کاربران موبایلی نشون داده نشه، ترافیک کمتری داره و رتبش افت می کنه. الگوریتم های گوگل قبل از اینکه به کیفیت محتوا و کلمات کلیدی توجه داشته باشن، به ریسپانسیو بودن سایت اهمیت میدن.

مقاله پیشنهادی: ریسپانسیو بودن چیست؟ و چه تاثیری در رفتار کاربر دارد؟

تاثیر الگوریتم بر سئو سایت

تاثیر الگوریتم بر سئو سایت

ممکنه این سوال واستون پیش بیاد که الگوریتم EAT گوگل چه تاثیری بر سئو سایت داره؟ به همین دلیل در ادامه این موضوع رو مورد بررسی قرار میدیم. بهتره بدونین اگه اطلاعاتی رو در مورد موضوعی به اشتراک می ذارین، به ویژه موارد مرتبط با پزشکی، بهداشت و مالی، باید تخصص، اعتبار و اعتماد ثابت شده ای داشته باشه تا گوگل محتوای شما رو سایر افراد توصیه کنه و در آخر باعث بالا رفتن سئو سایت بشه. شما با در نظر گرفتن تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت خودتون می تونین سئو سایت خودتون رو بهینه کنین.

پیروی از الگوریتم EAT گوگل به عنوان یه چارچوب در زمان کار بر روی دیجیتال مارکتینگ کسب و کار به این معنی هست که شما رویکردی جامع به سئو و بازاریابی محتوا دارین. توجه داشته باشین که پوشش دادن الگوریتم EAT و توجه به اون نشونه هوشمندانه عمل کردن شما هست که در آخر رتبه شما در گوگل رو بالا میبره. ساخت و پرورش تخصص، اعتبار و اعتماد و قابل اعتماد بودن زمان میبره و هیچ میانبری برای اون وجود نداره. روزهایی که می تونستین یه شبه پاپ آپ کنین و رتبه ای در صفحه اول نتایج گوگل در اختیار بگیرین، دیگه گذشته!

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم EAT گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم EAT به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های موثر برای بهبود کیفیت EAT سایت بپردازیم و تاثیر الگوریتم EAT بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که الگوریتم EAT بیشتر به هدف ارزیابی محتوای مرتبط با موضوعات حساس مثل موضوعات سلامت، مالی و بهداشتی به وجود اومده. همچنین الگوریتم EAT اولین بار در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل به عنوان یه عامل رتبه بندی خیلی مهم معرفی شده.

نظرات: