تراکم کلمه کلیدی؛ اجزای سازنده محتوای شما هست! اگه به دنبال داشتن سایت با رتبه مطلوب گوگل هستین یا سفارش تولید محتوا میدین، به تراکم کلمات کلیدی خودتون اهمیت میدین. حالا سوال اینجاست که تراکم کلمه کلیدی چیست؟ مقدار ایده آل تراکم کلمات کلیدی چقدر است؟ همه سئوکاران و تولید کننده های محتوا حداقل یبار اسم کلامه کلیدی رو شنیدن و می دونن که محتواها با وجود کلمات کلیدی ارزش پیدا می کنند. بهتره بدونین گوگل بر اساس تعداد کلمات کلیدی موجود در مقالات به محتواها ارزش میدن و به اون رتبه خوبی میدن. شما هم اگه دوست دارین تا مقاله هاتون در رتبه های برتر صفحه نتایج گوگل دیده بشه، بهتره در مقاله های خودتون از کلمات کلیدی استفاده کنین. ولی توجه داشته باشین که کلمه کلیدی اونقدر تکرار نشه که گوگل محتوای شمما رو به اسم اسکم بشناسه.

تراکم کلمه کلیدی معنی های متفاوتی رو برای هر کسی داره و بعضی وفت ها باعث دردسر نویسنده های محتوا میشه. بعضی از افراد عقیده دارن تراکم کلمات کلیدی برای سئو اهمیت زیادی داره و بعضی افراد تکرار کلمه کلیدی رو باعث از بین رفتن خوانایی متن می دونن. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا باعث میشه تا خواننده ها و مخطابان حس بدی پیدا کنند و از مطالعه ادامه مقاله خودداری کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تراکم کلمه کلیدی چیست و میزان مناسب آن در سئو چقدر است؟ اطلاعاتی در مورد تراکم کلمه کلیدی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب بپردازیم و میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی رو مورد بررسی قرار بدیم.

تراکم کلمه کلیدی چیست؟

تراکم کلمه کلیدی چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا یا سئو فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تراکم کلمه کلیدی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که تراکم کلمه کلیدی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تراکم کلمه کلیدی یکی از مفاهیم اساسی در حوزه سئو هست. چگالی یا تراکم کلمه کلیدی تعداد دفعاتی هست که از یه کلمه کلیدی در یه صفحه یا در یه محتوا استفاده میشه. در اصل این معیار به عنوان نسبت یا درصد تعداد یه کلمه کلیدی به تعداد کل کلمات محتوا استفاده میشه. توجه داشته باشین که تراکم کلمه کلیدی بعضی وقت ها به عنوان فرکانش کلمه کلیدی هم شناخته میشه.

جالب اینجاست که بدونین چگالی کلمات کلیدی به نسبت تکرار شدن یه کلمه کلیدی به کل ملمات در یه صفحه از سایت گفته میشه. زمانی که می خواهین برای وبلاگ سایت خودتون یه مقاله تولید کنین، باید اون رو بر اساس یه کلیدواژه کانونی بنویسین. کلمه کلیدی موضوع اصلی محتوا هست و منظور از چگالی یا تراکن تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی در محتواتست. به طور مثال اگه متن شما دارای 100 کلمه باشه و 6 بار از کلمه کلیدی در طول محتوا استفاده کرده باشین، چگالی کلمه کلیدی شما 6 درصد میشه.

مقاله پیشنهادی: کلمه کلیدی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب

نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب

همونطور که گفتیم، کلمات کلیدی عبارت هایی هستن که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند. در اصل هر چیزی که در موتورهای جستجو سرچ میشه، چه یه کلمه باشه و چه یک عبارت، کلمات کلیدی محسوب میشن. ما به عنوان مدیر سایت یا متخصص سئو، باید این کلمات کلیدی رو به طور بهینه ای به محتوای سایت خود اضافی کنیم. البته توجه داشته باشین که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنیم. برای این کار باید نکات مهمی رو زیر نظر داشته باشین تا تعداد کلمات کلیدی شما زیاد نباشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

• یکی از نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب این هست که از کلمات کلیدی مترادف یا هم معنی استفاده کنین. استفاده از کلمات کلیدی مترداف در مقاله به نفع سئو و خوندن متن شماست. با این کار هم از زیاد شدن دفعات تکرار کلمه کلیدی خود جلوگیری می کنین، هم گوگل بهتر از قبل متوجه موضوع مقاله شما میشه.

• یکی دیگه از نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب این هست که مراقب بالا رفتن چگالی کلمات نامرتبط باشین. برای مثال شما یه مقاله با کلمه کلیدی آموزش ارز دیجیتال می نویسیم و این عبارت رو 8 بار در متن خود تکرار می کنین. در حالی که یه کلمه نامرتبط به موضوع مثل محتوا حدود 15 بار در متن تکرار شده. به همین دلیل گوگل ممکنه موضوع مقاله شما رو اشتباه بگیره.

• یکی دیگه از نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب این هست که به تجربه کاربران و خوانایی متن توجه داشته باشین. همه الگوریتم های گوگل به دنبال محتوای مناسب و مطابق با نیاز کاربران هستن. بنابراین، هرچقدر مخاطبان از محتوای شما راضی باشن، گوگل به محتوای شما اهمیت زیادی میده.

• یکی دیگه از نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب این هست که از عبارت های کلیدی طولانی استفاده کنین. شما با استفاده از کلمات طولانی کلمات کلیدی می تونین خیلی زود به نتیجه های خودتون برسین و از طریق اون ها کلمات کلیدی کوتاه تر رو هم دنبال کنین.

• یکی دیگه از نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب این هست که کلمات کلیدی فرعی را فراموش نکنین. کلمات کلیدی فرعی به شناسایی موضوع اصلی مقاله شما توسط گوگل کمک می کنه. بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی خود چند کلمه کلیدی فرعی رو هم برای مقاله خودتون مشخص کنین.

میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی

میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله به بررسی میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی بپردازیم تا با این میزان اشنایی داشته باشین. تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی باید کاملا طبیعی و همسان با محتوای صفحه باشه و نمیشه از یه عدد استاندارد و یا قانونی واحد برای همه صفحات پیروی کرد. ولی تجربه نشون میده که بهترین چگالی کلمات کلیدی در صفحه بین 1 تا 3 درصد هست. همچنین برای بهبود تجربه کاربری میشه از مشتقات کلمه کلیدی در عناوین و سایر بخش های صفحه استفاده کرد. به عنوان مقاله اگه کلمه کلیدی شما طراحی سایت باشه، می تونین از عبارت هایی مثل طراحی سایت ارزان، آموزش طراحی سایت، طراحی سایت در ارومیه و... استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تراکم کلمه کلیدی چیست و میزان مناسب آن در سئو چقدر است؟ اطلاعاتی در مورد تراکم کلمه کلیدی به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای داشتن تراکم کلمات کلیدی مناسب بپردازیم و میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تراکم کلمه کلیدی یکی از مفاهیم اساسی در حوزه سئو هست. چگالی یا تراکم کلمه کلیدی تعداد دفعاتی هست که از یه کلمه کلیدی در یه صفحه یا در یه محتوا استفاده میشه. در اصل این معیار به عنوان نسبت یا درصد تعداد یه کلمه کلیدی به تعداد کل کلمات محتوا استفاده میشه.

نظرات: