الگوریتم سندباکس گوگل؛ دوره زمانی که سایت های تازه تاسیس باید اون رو پشت سر بذارن تا از برخی از فیلترهای گوگل عبور کنند! حتما در ابتدای انتشار صفحات یه سایت جدید، فهمیدین که بعضی وقت ها سایت مورد نظر شما با وجود داشتن سئو مناسب در رتبه بندی نتایج گوگل دیده نمیشه. مشکل کجاست؟ آیا روند بهینه سازی سایت شما دچار نقص شده؟ در اصل اگه دامنه سایت شما جدید هست، به دلیل وجود الگوریتم سندباکس گوگل، احتمال اینکه در بالای نتایج SERP قرار نگیره، زیاد میشه.

خیلی از کاربران اینترنت یه روز تصمیم می گیرن که یه سایت راه اندازی کنند و مثل بذری که تازه کاشته میشه، روزانه به محتوا و طراحی سایت رسیگی کنند تا کم کم به ثمر برسه، ولی همیشه این مسیر کوتاه یا لذت بخش نیست. الگوریتم سندباکس گوگل یکی از الگوریتم های جالب شرکت گوگل هست که سایت تازه متولد شده رو در چند مدت ابتدایی فعالیت خودش رو بررسی می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم سندباکس یا Sandbox به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های خروج از سندباکس گوگل بپردازیم و تاثیر الگوریتم سندباکس بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟

الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم سندباکس گوگل یا Google Sandbox رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم سندباکس گوگل یه تئوری تجربی هست. بر اساس الگوریتم سندباکس گوگل زمانی که شما یه دامنه رو در گوگل راه اندازی می کنین، موتور جستجوی گوگل این دامنه رو بین 1 تا 4 ماه در سندباکس قرار میده تا از کیفیت محتوا و مطالب موجود در سایت شما مطمئن شده و زمینه اصلی کار شما رو مشخص کنه.

بیشتر بخوانید: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم سندباکس در معنای کلمه به معنی زمین بازی کودکان هست. بنابراین، نشون دهنده سایت های نوظهور و نوپایی هست که تازه پا به عرضه گوگل قرار دادن و به قولی چندان با راه و روش دنیای اینترنت آشنا نیستن. گوگل با سپردن این سایت های جوان به دست الگوریتم سندباکس خود، مدیریت کامل اون ها رو برون سپاری می کنه تا بتونه بخش بزرگ تمرکز و توجه خودش رو بر رو سایت های بزرگ تر معطوف کنه. توجه داشته باشین که همه این اتفاقات زیر نظر گوگل انجام میشه، پس سایت تازه متولد شده خودتون رو به دست شخص مورد اعتمادی بسپارین. به عبارت دیگه، سندباکس گوگل دوره ای هست که یه سایت جدید باید قبل از اینکه بتونه در جایگاه برتر در SERP ها یا همون نتایج گوگل قرار بگیره، طی کنه.

راه های خروج از سندباکس گوگل

راه های خروج از سندباکس گوگل

همونطور که گفتیم، گوگل سندباکس مثل یه دوره زمانی هست که وقتی یه سایت جدید به وجود میاد باید ازش عبور کنه. در این زمان جریمه ها کمتر اعمال میشن و گوگل بیشتر فعالیت های شما رو زیر نظر می گیره تا کیفیت عملکردتون رو تحلیل کنه. حتی اگه سایت خودتون رو به بهترین شکل ممکن طراحی کرده باشین، فرایندهای سئوی خودتون رو به صورت کامل انجام داده باشین و تولید محتوای با کیفیت کرده باشین، نمی تونین در نتایج جستجو تا حد زیادی بالا برین. شما می تونین با استفاده از راه هایی از سندباکس گوگل خارج بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راه های خروج از سندباکس گوگل بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم موش کور (Possum) گوگل چیست؟

  • محتوای با کیفیت تولید کنید

یکی از راه های خروج از سندباکس گوگل این هست که محتوای یونیک و با کیفیت تولید کنین. از همه موارد سئو، بیشترین چیزی که در این دوره به شما کمک می کنه، همین مورد هست و شما باید بیشتر تمرکز و انرژی خودتون رو بر تولید محتوای با کیفیت بذارین، چون محتوای با کیفیت برای کاربران با ارزش هست و هرچه برای کاربران با ارزش باشه، از دید گوگل هم با ارزش هست و اون رو فعالیت مثبت در نظر می گیره.

  • بک لینک نسازید

یکی دیگه از راه های خروج از سندباکس گوگل این هست که بک لینک نسازین. زمانی که سایت شما در گوگل سندباکس قرار داره، گوگل فعالیت شما رو زیر نظر می گیره و اگه در این مدت فعالیت های مربوط به سئو کلاه سیاه رو در دستور کار خودتون قرار بدین، تاثیر منفی بر سایت شما می ذاره. یکی از موارد سئو کلاه سیاه که گوگل خیلی روش حساسه، ساخت بک لینک به روش های غیرطبیعی هست.

  • مدت زمان حضور کاربران را افزایش دهید

یکی دیگه از راه های خروج از سندباکس گوگل این هست که مدت زمان حضور کاربران رو افزایش بدین. یکی از فاکتورهای مهم سئو نرخ بازگشت یا همون Bounce Rate هست که هرچقدر کمتر باشه بهتر هست. هرچه کاربران بعد از کلیک روی سایت شما مدت زمات بیشتری رو صرف مشاهده مطالب شما کنند، ارزش سایت شما از دید گوگل افزایش پیدا می کنه و به گوگل اثبات میشه شما گزینه مناسبی برای رتبه های بالاتر در نتایج جستجو هستین و بر برداشت و شناخت گوگل نسبت به سایت شما زمانی که در سندباکس گوگل قرار می گیرین، تاثیر مثبت می ذاره.

تاثیر الگوریتم سندباکس بر سئو سایت

تاثیر الگوریتم سندباکس بر سئو سایت

الگوریتم سندباکس دارای طبیعت داینامیک و پویایی داره و با گذشت زمان هم تغییر می کنه و همه سایت ها باید خودشون رو با تغییرات این الگوریتم آماده کنند. یکی از تاثیرات مهم الگوریتم سندباکس، تحت تاثیر قرار دادن فاکتورهای رتبه بندی سایت هست که تصمیم می گیره که سایت های جدید در چه نتیجه ای قرار بگیرن و آیا این توانایی رو دارن که با گذشت زمان بتونن از استراتژی های جدیدی برای تغییر خودشون استفاده کنند یا نه.

موارد گفته شده می تونه یکی از چالش ها و دغدغه های بزرگ برای سئوکاران و صاحبان سایت های اینترنتی باشه که سایت ها رو به بهترین شکل ممکن بهینه کنند تا در دام الگوریتم سندباکس گوگل قرار نگیرن. جدا از اینکه از راهکارهای سئویی برای بهینه سازی سایت خودشون استفاده می کنین، تا در تله سندباکس گوگل نیفتین. هدف اصلی شما افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل هست. بنابراین، خیلی باید مراقب باشین تا در دام گوگل سندباکس نیفتین، چون شما نمی تونین آینده رو پیش بینی کنین و از روش های بهینه سازی و تکنیک های کلاه سفید استفاده کنین.

بیشتر بخوانید: الگوریتم ونیز (Venice) گوگل چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم سندباکس یا Sandbox به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های خروج از سندباکس گوگل بپردازیم و تاثیر الگوریتم سندباکس بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم سندباکس یکی از الگوریتم های جالب شرکت گوگل هست که سایت تازه متولد شده رو در چند مدت ابتدایی فعالیت خودش مورد بررسی قرار میده تا از ادامه فعالیت اون سایت مطمئن بشه. به این ترتیب، میزان کیفیت محتوا و میزان رغبت صاحبان سایت برای ادامه مسیر هم مورد بررسی قرار می گیره.

نظرات: