AMP چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ AMP چجوری کار می کنه؟ مزایای استفاده از AMP در سایت های اینترنتی چیست؟ استفاده از AMP ها علاوه بر مزایایی که دارن، معایب هم دارن؟ چرا باید از AMP استفاده کنیم؟ بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو با AMP چجوری امکان پذیر هست؟ چجوری میشه سایت خودمون رو با ابزار AMP گوگل تست کنیم؟

آیا تا الان واسه شما هم پیش اومده که یه سایت رو در موبایل خودتون باز کرده باشین و احساس کنین که باز شدن اون خیلی طول می کشه؟ آیا حوصلتون سر میره؟ آیا طاقتون طاق میشه و عطای باز کردن اون سایت رو به لقایش می بخشین؟ خبر خوب اینکه اگه همه از چیزی موسوم به AMP در سایت های خود استفاده کنند، دیگه هیچ کس با چنین مسئله ای روبرو نمیشه و سایت ها به خوبی باز میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله AMP چیست؟ اطلاعاتی در مورد ابزار AMP به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب استفاده از AMP بپردازیم و تاثیر AMP بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

AMP چیست؟

AMP چیست؟

اگه در حوزه سئو فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم AMP رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که AMP چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages و به معنی شتاب دهنده سایت در موبایل هست. در حال حاضر با توجه به رشد روز افزون گوشی های هوشمند، میشه به طور میانگین در نظر گرفت که بیشتر افراد جستجو در سایت ها رو با استفاده از تلفن همراه خودشون انجام میدن. در نتیجه خیلی مهم هست که فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای سئو در موبایل هم رعایت بشه.

جالب اینجاست که بدونین AMP یکی از راهکارهایی هست که امروزه از اون در سایت های اینترنتی بیشتر استفاده میشه. از اونجایی که جستجو توسط تلفن های همراه گسترش پیدا کرده، شما می تونین با کمک ابزار AMP استفاده بهینه ای برای نمایش صفحات خودتون داشته باشین. بنابراین، بهتره برای توسعه و ارتقا سرعت سایت خودتون با نصب چندین پلاگین سرعت سایت خودتون رو بالا ببرین. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده اگه سایتی در گوشی شما کمتر از 3 ثانیه باز نشد و کاربر در انتظار لود اون بمونه، نمیشه از اون به صورت بهینه ای استفاده کرد. چون خیلی از کاربران اگه زمان زیادی منتظر باز شدن یه صفحه بمونن بدون هی شکی از اون خارج میشن.

بیشتر بخوانید: ریسپانسیو بودن چیست؟ و چه تاثیری در رفتار کاربر دارد؟

مزایای استفاده از ابزار AMP در سایت چیست؟

مزایای استفاده از ابزار AMP

همونطور که گفتیم، AMP یا صفحات پرسرعت موبایل، یه فریم ورک متن باز هست که به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب برای کاربران موبایلی طراحی شده. این فریم ورک محصول ابتکاری مشترک بین گوگل و چند شرت فناوری دیگه هست. با کمک این ابزار میشه سایت های ساده رو در موبایل سریع تر بارگذاری کرد. همچنین استفاده از ابزار AMP مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از ابزار AMP در سایت بپردازیم.

·افزایش نرخ تبدیل سایت

یکی از مزایای استفاده از ابزار AMP این هست که نرخ تبدیل سایت شما رو افزایش میده. AMP سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوشی های هوشمند رو افزایش میده؛ کند بودن سرعت لود صفحات سایت به معنی از دست دادن مشتریان هست. خیلی از کاربران در صورت کند بودن صفحات سایت و احساس نارضایتی، خیلی زود سایت شما رو ترک می کنند. از اونجایی که AMP سرعت بارگذاری صفحات سایت شما رو بالا میبره، بنابراین کاربران از سرعت سایت راضی میشن و به مشتریان دائمی سایت تبدیل میشن.

·بیشتر دیده شدن سایت

یکی دیگه از مزایای استفاده از ابزار AMP این هست که کمک می کنه تا سایت بیشتر دیده بشه. ویترین فروشگاه های اینترنتی شما به سرعت اینترنت کاربران و میزان محبوبیت شما در بین محصولات و کالاهای مشابه بستگی داره. اگه شما برای سایت خودتون از سرویس AMP استفاده کرده باشین، حتی اگه سرعت اینترنت کاربران شما پایین باشه، سایت شما خیلی سریع باز میشه. در غیر این صورت نمی تونین به بیشتر دیده شدن ویترین سایت خودتون امیدوار باشین و آمار فروش خودتون رو بالا ببرین.

·ارائه تجربه کاربری خوب به مخاطبان

یکی دیگه از مزایای استفاده از ابزار AMP این هست که یه تجربه کاربری خوب به مخاطبان ارائه میده. استفاده آسون و لذت بخش از سایت برای کاربران اهمیت زیادی داره. سرویس AMP مرحله جدیدی از بهبود تجربه کاربری در موبایل هست که بی توجهی به اون تبعات زیادی به دنبال داره. بنابراین، اگه می خواهین تا کاربران از کار کردن با سایت شما لذت ببرن، سعی کنین تا از AMP استفاده کنین و سرعت لود صفحات سایت خودتون رو افزایش بدین.

تاثیر AMP بر سئو سایت چگونه است؟

تاثیر AMP بر سئو سایت

Accelerated Mobile Pages به عنوان یکی از موثرترین موارد برای نمایش سایت و جستجوی اون در گوگل هست، ولی در تحقیقات انجام شده این مورد برای آنالیز و اثربخشی بهبود ترافیک سایت و افزایش بازدید هست. اگه دوست دارین نرخ تبدیل سایت خودتون رو افزایش بدین و اون رو بالا ببرین، بهتره این عامل رو مورد بازبینی قرار بدین. نرخ کلیک از سمتی به بهبود ترافیک طبیعی تاثیر می ذاره و در بخشی دیگه باعث بهبود سئو سایت میشه. به این ترتیب، بهتره برای تاثیرگذاری بیشتر و زودتر استراتژی های اون رو مورد بررسی قرار بدین و هر کدوم رو به انجام برسونین. چون AMP به عنوان یه منبع، کار رو واسه شما راحت تر و ساده تر می کنه.

مقاله پیشنهادی:  فاوآیکون چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله AMP چیست؟ اطلاعاتی در مورد ابزار AMP به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از ابزار AMP در سایت بپردازیم و تاثیر AMP به سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این سرویس آشنا بشین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم میشه این نتیجه رو گرفت که AMP ابزاری برای افزایش سرعت لود صفحات سایت در گوشی های هوشمند هست. شما می تونین با استفاده از این سرویس تجربه کاربری لذت بخشی به مخاطبان خودتون ارائه بدین و ترافیک سایت خودتون رو بالا ببرین.

نظرات: