استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از کلمات کلیدی چیست؟ چرا کلمات کلیدی در تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هستن؟ استراتژی نوشتن کلمات کلیدی در مقاله چیست؟ چجوری از کلمات کلیدی در تولید محتوا استفاده کنیم؟ چجوری ارزش کلمه کلیدی رو ارزیابی کنیم؟ چرا تحقیق کلمات کلیدی قبل از دادن مقاله به سایت تولید محتوا مهم هست؟

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که تولیدکننده های محتوا چه حرفه ای و چه تازه کار باهاش دست و پنجه نرم می کنند، استفاده از کلمات یا عبارت های کلیدی در محتوا هست. بعضی وقت ها اونقدر تعداد کلمات کلیدی زیاد هست که نمی دونیم اون ها رو در کجا مقاله خودمون قرار بدیم و بعضی وقت ها یادمون میره که قرار گرفتن کلمات کلیدی در قسمت های اصلی مقاله چه تاثیری می تونه داشته باشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلمات کلیدی بهتون ارائه بدیم، به بررسی اهمیت کلمات کلیدی در متن بپردازیم و نحوه استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا رو به شما یاد بدیم تا بتونین مقاله خوبی بنویسین.

آشنایی با کلمات کلیدی(KeyWords)

آشنایی با کلمات کلیدی(KeyWords)

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین کلمات کلیدی به عبارت هایی گفته میشه که محتوای سایت شما رو توصیف می کنند. در حقیقت، شما قصد دارین با استفاده از کلمات کلیدی در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی بگیرین و از طرفی هم کاربران با جستجوی کلمه های کلیدی به سایت شما دسترسی پیدا می کنند. میشه گفت انتخاب کلمه کلیدی در اصل خلاصه ای کامل از کل محتوای شما در صفحه سایتتون هست. تحقیق کلمه کلیدی هم فرایند پیدا کردن و آنالیز کلمات و عبارت هایی هست که مشتریان احتمالی از اون ها واسه دست پیدا کردن به اطلاعات و مطالب مورد نیاز، تحقیق و خرید استفاده می کنند. این فرایند چند مرحله ساده داره.

کلمات کلیدی که باید به تعداد مناسب در تولید محتوا استفاده بشن، می تونن روی سئو سایت تاثیر زیادی داشته باشن. به همین دلیل لازمه تا در زمان انتخاب اون ها به موضوع های مختلفی توجه داشته باشین. به طور کلی با توجه به هوشمند بودن موتور جستجوی گوگل، هرچقدر بتونین بهترین کلمات کلیدی رو واسه تولید محتوا انتخاب کنین، مطمئنا سئوی قوی تر و بهتری هم خواهین داشت.

مقاله پیشنهادی: تاثیرات ویراستاری محتوا در جذب مخاطب

چرا عبارت های کلیدی مهم هستند؟

توجه داشته باشین که عبارت های کلیدی بینش ما رو افزایش میدن. به عبارت دیگه ما با افکار کاربران و کلماتی که سرچ می کنند، شناخته میشیم. همچنینمی تونیم محتوایی رو واسه این افراد تولید کنیم که مرتبط و خیلی نزدیک به نیازها و خواسته هاشون باشه. در اصل کلمه های کلیدی، نقطه اتصال بین کسب و کار، مخاطبان و گوگل هستن. شما با استفاده از کلمات کلیدی موضوع و محتوای صفحه های خودتون رو به گوگل میگین و کاربران از طریق گوگل و با همون کلمات، محتوای شما رو پیدا می کنند.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا

زمانی که نوبت به استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا میرسه، خیلی از افراد این مسئله رو آسون فرض می کنند، ولی در عمل این مسئله با چالش ها و مشکلات زیادی همراه هست و به دقت زیادی نیاز هست. واسه سئو کردن یه مقاله در سایت اول باید با استفاده از کلمات کلیدی و بعدا با پیدا کردن عبارت های کلیدی مناسب، از تکنیک ها و راه های مختلفی استفاده کنین.

نکته قابل توجه این هست که ربات های خزنده گوگل، موضوع مقاله ها یا محتواهای شما رو با توضیحات متا یا متا تایتل اون مطابقت میدن. به همین دلیل لازمه تا در عنوان مقاله هم از کلید واژه اصلی استفاده کرده باشین. البته باید بدونین که فقط در شرایطی استفاده از کلمات کلیدی در عنوان اصلی مقاله مفید هست که به صورت طبیعی امکان استفاده از اون وجود داشته باشه. در غیر این صورت ممکنه از نظر معنایی مشکلاتی به وجود بیان.

مقاله پیشنهادی: استفاده از تکنیک های روانشاسی در تولید محتوا

استفاده درست و اصولی از عبارت های کلیدی در تولید محتوای سایت های اینترنتی به کاربران کمک می کنه تا به ربات های گوگل نشون بدن که مطالب سایتشون در رابطه با چه موضوعی نوشته شده. وقتی که موتورهای جستجو از موضوع هر صفحه آگاهی داشته باشن، می تونن مطالب سایت های خودشون رو به بهترین شکل ممکنه دسته بندی کنند. بعدا به ترتیب موضوعات مورد نظر کاربران صفحات مرتبط رو به نمایش بذارن. در صورتی که نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت به مناسب ترین شکل نوشته بشه، ربات ها در کوتاه ترین زمان ممکن موضوع رو درک کرده و این امر به عنوان یه امتیاز مثبت واسه وبسایت شما محسوب میشه.

در سال های گذشته وبسایت های مختلف از کلمات کلیدی با درصد بالایی استفاده می کردن و همین موضوع باعث میشد تا سایت ها در گوگل رتبه بالایی به دست بیارن. ولی امروزه این روند تغییر پیدا کرده و باعث میشه تا خوانایی محتواهای موجود در سایت شما کاهش پیدا کنه و قوانین جدید الگوریتم های گوگل استفاده بیش از حد کلمات کلیدی رو جریمه کرده و باعث افت رتبه سایت شما بشن. واسه اینکه سایت شما دچار مشکل نشه، باید کلمات کلیدی خودتون رو جوری طراحی کنین که یک یا دو درصد محتوا رو تشکیل بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلمات کلیدی بهتون ارائه بدیم، به بررسی اهمیت کلمات کلیدی در متن بپردازیم و نحوه استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا رو به شما یاد بدیم تا بتونین مقاله خوبی بنویسین. همونطور که گفتیم، کلمات کلیدی به عبارت هایی گفته میشه که محتوای سایت شما رو توصیف می کنند. در حقیقت، شما قصد دارین با استفاده از کلمات کلیدی در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی بگیرین. شما واسه اینکه محتواهای موجود در سایت خودتون رو به صفحات برتر گوگل بیارین، باید از کلمات کلیدی استفاده کنین.

نظرات: