نحوه ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ چرا محتوای با کیفیت واسه کسب و کار شما مهم هست؟ معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل کدامند؟ گوگل چجوری کیفیت محتوا رو بررسی می کنه؟ با محتوای بی کیفیت چیکار کنیم؟ از کجا بدونیم یه محتوای کیفیت بالایی داره یا پایینی؟ عوامل موثر در بهبود کیفیت محتوا چیست؟

تولید محتوای با کیفیت یکی از پایه ها و اساس بازاریابی مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی هست که می تونه به عنوان یه برگ بنده واسشون محسوب بشه. برای اینکه بتونین کسب و کار خودتون رو با تولید محتوا توسعه و گسترش بدین، باید کیفیت محتواهای خودتون رو زیر نظر بگیرین. چون گوگل با استفاده از الگوریتم هایی، کیفیت محتواهای سایت شما رو بررسی می کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل بهتون ارائه بدیم، به بررسی معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل بپردازیم و اهمیت محتوای با کیفیت برای کسب و کار ها رو مورد بررسی قرار بدیم.

گوگل چگونه کیفیت محتوا را ارزیابی می کند؟

گوگل چگونه کیفیت محتوا را ارزیابی می کند؟

آیا می دونین گوگل چجوری کیفیت محتوا رو ارزیابی می کنه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گوگل روش های مختلفی رو واسه ارزیابی کیفیت تولید محتوا به کار می گیره تا مشکلات رتبه بندی خودش رو تا جایی که ممکنه از بین ببره. شاید بشه گفت موتور جستجوگر گوگل اوقدر دست و دل باز هست تا چیزهایی که واسه مدت زمان زیادی شناخته شده بودن رو به عنوان سئو یا بهینه سازی محتوا تایید کنه. در اصل این موضوع نشون میده که دو چیز واسه رتبه بندی گوگل خیلی مهم هست که یکیش تولید محتوا و اون یکی لینک دهی هست.

جالب اینجاست که بدونین تولید محتوا و لینک دهی مناسب در اون از اهمیت زیادی برخوردار هستن و می تونن شاخصی باشن تا گوگل به منظور رتبه بندی، محتواهایی که با توجه به این دو فاکتور تولید شدن رو بیشتر از محتواهای دیگه ارزش گذاری کنه. توجه داشته باشین، گوگل وقتی که واسه رتبه بندی جستجوها به یه محتوای با کیفیت برخورد می کنه، اون محتوا رو به درستی ارزیابی و با توجه به میزان کارایی و مفید بودن، جایگاهی رو برای اون در صفحات برتر گوگل در نظر می گیره.

مقاله پیشنهادی: کیفیت محتوا مهم است و یا کمیت آن؟

معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل

معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل

همونطور که گفتیم، گوگل می تونه کیفیت محتواهای منتشر شده توسط سایت ها رو با کمک الگوریتم های خودش ارزیابی کنه. صدرصد گوگل معیارهای مخصوص خودش رو به منظور تشخیص دادن محتوا و مقاله های با کیفیت و بی کیفیت داره. در ادامه برخی از معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل رو بررسی می کنیم:

  • یکی از معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل، سرعت زیاد بارگذاری هست. از اونجایی که کاربران صبر زیادی نداشته باشن، گوگل سرعت بارگذاری کامل صفحات رو یکی از معیارهای مهم محسوب می کنه. واسه اینکه سرعت بارگذاری مطالب شما بالا باشه، باید از تصاویر کم حجم استفاده کنین.
  • گوگل اونقدر توسعه و گسترش پیدا کرده که حتی غلط های املایی و اشتباهات تایپی محتواهای شما رو تشخیص میده. سعی کنین تا محتوای خودتون رو چک کنین تا غلط املایی نداشته باشه.
  • یکی دیگه از معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل، مرتبط بودن مطالب با نیاز مخاطبان هست. باید بدونین که کاربران دنبال چه محتواهایی هستن و چه کلمه هایی بیشتر در گوگل جستجو میشن.
  • وقتی که کاربران وارد وبسایت میشن و محتواها و مطالب شما رو مطالعه می کنند، متوجه اشتباه بودن محتوا میشن و این نشون دهنده بی کیفیت بودن محتواهای شما هست.
  • یکی دیگه از معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل، زمان موندن کاربران در سایت هست. اینکه یه کاربر مدت زمان زیادی در سایت بمونه نشون دهنده این هست که سایت محتوای خوبی در اختیار مخاطبان قرار داده، ولی اگه کاربر خیلی سریع از سایت بیرون بیاد، یعنی محتوای شما واسش مفید نبوده.
  • وجود تصاویر و ویدیو هم یکی دیگه از معیارهایی هست که گوگل برای ارزیابی محتوا زیر نظر می گیره. شما با قرار دادن تصاویر و ویدیوها در محتوا، مطالب خودتون رو جذاب تر می کنین.

مقاله پیشنهادی: محتوای تعاملی چیست و چگونه تولید می شود؟

با محتوای بی کیفیت چه کار کنیم؟

با محتوای بی کیفیت چه کار کنیم؟

توجه داشته باشین که محتوای بی کیفیت متناسب با استانداردهای گوگل نیست و هیچ ارزشی نداره. بهتره محتواهای بی کیفیت رو حذف کنین تا اعتبار وبسایت یا کسب و کار شما پایین نیاد. شما دونستین که گوگل چجوری کیفیت محتواهای سایت رو ارزیابی می کنه. بنابراین، اگه الان می خواهین یه محتوا واسه سایت خودتون تولید کنین، باید با نکات و معیارهای گوگل پیش برین تا اعتبار سایت شما بالا بره و بتونین از گوگل رتبه خوبی دریافت کنین. در حال حاضر با پیشرفت قابل توجه گوگل دیگه نمیشه با تغییر چند کلمه در مقاله، گوگل رو فریب داد.

نکته قابل توجه این هست که رفتار کاربران سایت نشون دهنده واقعیت هست و این موضوع به گوگل کمک می کنه تا کیفیت محتواهای سایت رو ارزیابی کنه. بنابراین، بهتر تکنیک این هست که خود تولیدکننده محتوا، مطالب جدیدی رو در اختیار مخاطبان سایت قرار بده. در این حالت هم میشه از گوگل رتبه خوبی دریافت کرد و هم کاربران به دلیل مطالعه مقاله های جدید و درست به سایت شما علاقه مند بشن. خیلی از افراد سعی می کنند تا محتواهای تولید شده خودشون رو با معیارهای گوگل مقایسه کنند و با ویرایش اصولی اون، محتوای با کیفیتی رو در سایت منتشر کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه ارزیابی کیفیت محتوا توسط گوگل بهتون ارائه بدیم، به بررسی معیارهای محتوای با کیفیت از نظر گوگل بپردازیم و اهمیت محتوای با کیفیت برای کسب و کار ها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، گوگل روش های مختلفی رو واسه ارزیابی کیفیت تولید محتوا به کار می گیره تا مشکلات رتبه بندی خودش رو تا جایی که ممکنه از بین ببره. گوگل برای اینکه بتونه کیفیت محتواهای سایت رو ارزیابی کنه، معیارهای مختلفی رو زیر نظر می گیره و محتواهای موجود در سایت ها رو بر اساس این معیارها بررسی می کنه.

نظرات: