تشخیص محتوای بی کیفیت؛ یکی از ضروری ترین اقدامات برای ارتباط بهتر با گوگل! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این موضوع به دست بیارین؟ به نظر شما گوگل چجوری محتوای بی کیفیت رو تشخیص میده؟ چه چیزی کیفیت رو واسه گوگل معنی می کنه؟ معیارهای جالب گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا کدامند؟ با محتوای بی کیفیت چیکار کنیم؟ چجوری محتوای بی کیفیت رو در هنگام سفارش تولید محتوا و غیره اصلاح کنیم؟

بارهای شنیدین که محتوا پادشاه هست، ولی واقعا هر محتوایی می تونه پادشاه باشه؟ قطعا خیر! محتوایی پادشاه هست که معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتور های جستجو رو داشته باشه. یکی از اهداف کسب و کارهای مختلف درباره تولید محتوا این هست که بتونن رتبه خوبی در گوگل بگیرن. گوگل واسه اینکه بتونه رتبه خوبی واسه سایت ها قائل بشه، نیاز به محتوای با کیفیت بالا داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ اطلاعاتی درباره محتوای بی کیفیت به شما ارائه کنیم و به بررسی معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا بپردازیم و ویرایش محتوای بی کیفیت رو به شما یاد بدیم.

منظور از محتوای بی کیفیت چیست؟

منظور از محتوای بی کیفیت چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از محتوای بی کیفیت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای بی کیفیت، مطالب، تصاویر، صفحات و مقاله هایی هستن که فقط برای کسب رتبه در گوگل به وجود میان و هیچ ارزش و فایده ای واسه کاربران ندارن. تولید خودکار محتوا، صفحات بدون محتوا، مطالبی با طول خیلی کوتاه، صفحات پر از کلمات کلیدی، اطلاعات قدیمی، نمونه هایی از این دست هستن. روند شناسایی و ویرایش محتوای محتوای بی کیفیت کمی وقت گیر و خسته کننده هست.

جالب اینجاست که بدونین تولید و انتشار محتوای بی کیفیت می تونه باعث پایین اومدن رتبه سایت یا وبلاگ شده و در صورت تکرار این محتوا سایت مورد جریمه قرار گرفته و اسپم میشه. به همین دلیل سبب شناخت ویژگی های محتوای بی کیفیت ضروری بوده و با آگاهی از معیارهای گوگل برای محتوای با کیفیت میشه باعث ارتقای رتبه سایت شد. معیارهای گوگل واسه تشخیص محتوای با کیفیت به صورت یه معما بوده و هیچ وقت توسط گوگل این معیارها فاش نمیشه تا سایت های چیزی در این مورد ندونن.

مقاله پیشنهادی: محتوای کپی چیست و ابزارهای تشخیص آن کدامند؟

گوگل چگونه کیفیت محتوا را تشخیص می دهد؟

حقیقت این هست که موتورهای جستجوی گوگل وقتی وارد سایت شما میشن، با استفاده از سیگنال هایی شروع به تجزیه و تحلیل محتوا می کنند و بعدا بر اساس معیارهای مشخصی این محتواها رو ارزیابی می کنند. ولی گوگل در ای مورد که این سیگنال ها چجوری عمل می کنند و معیارهای مورد نظر چه هستن به هیچ عنوان صحبتی نکرده و تحت هیچ شرایطی هم همه معیارهای خودش رو به کاربران اعلام نمی کنه و اون ها رو به صورت یه راز نگه داشته تا سایت هایی که به دنبال دور زدن قوانین هستن از اون ها سوء استفاده نکنند و گوگل بتونه خیلی ساده محتواهای بی کیفیت رو تشخیص بده.

معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا

معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا

همونطور که گفتیم، مطمئنا گوگل معیارهایی برای تشخیص محتوای با کیفیت از محتوای بی کیفیت داره که بعضی از اون واسه ما خیلی واضح هستن و بعضی از اون ها جذابیت خاصی نداره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا بپردازیم.

  • رفتار و بازخورد کاربران در سایت

یکی از معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا این هست که رفتار و بازخورد کاربران در سایت رو تجزیه و تحلیل می کنه. بهتره بدونین نحوه رفتار کاربر در سایت و شیوه بازخوردی که به سایت شما میده برای گوگل خیلی اهمیت داره. اینکه کاربران چه واکنشی به محتوای شما داشته باشن، چه دیدگاهی رو در بخش نظرات بنویسن و یا چه پاسخی به دیدگاه های سایر افراد بدن، نشون میده که کاربران به این صفحه علاقه و توجه دارن.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم دزدان دریایی چگونه با دزدی محتوا مقابله می کند؟

  • بک لینک های با کیفیت

یکی دیگه از معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا، بررسی بک لینک های طبیعی و با کیفیت هست. اگه سایت های زیادی به صفحات مختلفی از سایت شما لینک داده باشن، واسه گوگل به این معنی هست که محتوای صفحات شما با کیفیت هست و جوری که به عنوان یه مرجع با ارزش و غیرتکراری محسوب میشه که خیلی از افراد و سایت ها به مطالب اون استناد کردن.

  • اشتباهات املایی و ویرایشی

اشتباهات املایی و ویرایشی هم یکی دیگه از معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا هست. گوگل اونقدر هوشمند شده که می تونه حتی اشتباهات املایی و دستوری رو هم تشخیص بده. اگه صفحه شما غلط های املایی و ویرایشی زیادی داشته باشه، از اونجایی که رضایت کاربری رو پایین میاره، برای گوگل هم معیاری برای پایین بودن کیفیت محتواست. این قابلیت گوگل در مورد زبان های پرکاربرد مثل انگلیسی بیشتر هست.

  • سرعت بارگذاری صفحات

یکی دیگه از معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا، سرعت بارگذاری صفحات هست. از اونجایی که سرعت آپلود کامل صفحات سایت به همراه همه تصاویر و عکس ها عمل مهمی در رضایت کاربران هستف گوگل هم بهش اهمیت زیادی قائل هست. امروزه کاربران اینترنتی زیاد صبور نیستن و در صورتی که صفحه ای با سرعت پایین لود بشه یا برای موبایل و تبلت باز نشه، باعث میشه کاربر به سرعت اون صفحه رو ببنده و به سراغ یه صفحه دیگه بره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ اطلاعاتی درباره محتوای بی کیفیت به شما ارائه کنیم و به بررسی معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوا بپردازیم و ویرایش محتوای بی کیفیت رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای بی کیفیت، مطالب، تصاویر، صفحات و مقاله هایی هستن که فقط برای کسب رتبه در گوگل به وجود میان و هیچ ارزش و فایده ای واسه کاربران ندارن. موتور جستجوگر گوگل با در نظر گرفتن معیارها و فاکتورهای مختلفی کیفیت محتواهای موجود در سایت ها رو تجزیه و تحلیل می کنه.

نظرات: