ما سعی می کنیم در مقاله محتوا کپی چیست؟ اطلاعاتی در مورد محتوا تکراری یا کپی به شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای تشخیص محتوای کپی بپردازیم و تاثیر محتوای کپی روی سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. هر سایتی بر اساس سازوکاری که داره، برای رسیدن به هدف خاص خودش که معمولا جذب مخاطب و پاسخ به نیازهای مخاطبان هست، در فضای اینترنت راه اندازی میشه. جذب مخاطبین زیاد برای خیلی از کسب و کارها و سایت های اینترنتی باعث برندسازی مطلوب و فروش بیشتر یا شناخت بیشتر میشه. بنابراین باید نسبت به محتوای سایت ها اهمیت و توجه زیادی داشته باشین. محتوای ارزشمند در سایت باید مطابق با اصول سئو تولید بشه تا رتبه سایت رو بالا ببره و ورودی خوبی از گوگل دریافت کنه. محتوای کپی هیچ ارزشی برای سایت نداره و فقط اعتبار سایت رو در موتور جستجو دچار مشکل می کنه.

محتوایی که سایت ها یا کسب و کارهای اینترنتی بهش نیاز دارن، توسط مدیران سایت و یا افرادی که در این زمینه فعالیت دارن، نوشته میشه. این افراد به صورت دورکاری یا به صورت حضوری تولید محتوا انجام میدن. این محتوای تولید شده باید بر اساس اصول سئو نوشته بشه. همچنین باید کپی نباشه. بنابراین، مدیران سایت ها باید توانایی تشخیص محتوای کپی رو داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله محتوا کپی چیست؟ اطلاعاتی در مورد محتوا تکراری یا کپی به شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای تشخیص محتوای کپی بپردازیم و تاثیر محتوای کپی روی سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه:معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

محتوای کپی چیست؟

محتوای کپی چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم محتوای کپی یا تکراری رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که محتوای کپی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای کپی یعنی محتوای نوشته شده بیشتر از یجا در اینترنت وجود داشته باشه. مکان مورد نظر با یه URL مشخص نشون داده میشه. بنابراین، اگه شما محتوا یا متنی داشته باشین که در بیشتر از یه آدرس URL در فضای اینترنت وجود داشته باشه، محتوای شما کپی یا تکراری هست. توجه داشته باشین که محتوای کپی ممکنه رتبه بگیره و همیشه جریمه نشه. ولی در حالت کلی کپی مطالب چه از سایت خود و چه از سایت سایر افراد یه اشتباه بزرگ محسوب میشه که تاثیر بدی روی سئو سایت داره.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم دزدان دریایی چگونه با دزدی محتوا مقابله می کند؟

جالب اینجاست که بدونین محتوای کپی به محتوا یا متنی گفته میشه که تکراری باشه و در سایت های دیگه هم بشه شبیه این محتوا رو پیدا کرد. محتوای کپی شده یا تکراری که تاثیر بدی روی سئو سایت داره، ممکنه در سایت های دیگه و یا حتی بخش های دیگه وبسایت خودتون پیدا بشه. بنابراین، به مطلبی که در بیش از یه جا وجود داشته باشه و اعتبار سایت رو با مشکل مواجه کنه، محتوای تکراری گفته میشه. در اصل محتوای کپی اینجوری هست که مثلا شما در مورد یه ارز دیجیتال مقاله نوشتین و سایت دیگه میاد و از روی نوشته های شما کپی برداری می کنه. این قضیه می تونه برعکس هم باشه که شما کپی انجام بدین.

تاثیر محتوای کپی روی سئو سایت

تاثیر محتوای کپی روی سئو سایت

همونطور که گفتیم، محتوای کپی شده یا تکراری تاثیر بدی روی سئو سایت می ذاره که همین موضوع باعث میشه تا مدیران سایت ها سعی کنند تا محتوای کپی شده رو تشخیص بدن. سئو سایت می تونه روی پیشرفت و ارزش سایت ها خیلی تاثیرگذار باشه. حال یکی از عواملی که می تونه روی سئو سایت تاثیر بذاره، محتوای کپی شده و تکراری هست. بهتره بدونین ربات های گوگل با کراول کردن سایت شما و استفاده از لینک هایی که در صفحات قبلی شما وجود دارن، صفحات جدید شما رو تشخیص میدن و اون ها رو از نظر سئو آنالیز می کنند. در نهایت اون ها با بررسی سئو و محتوای شما به سایتتون یه رتبه میدن. به طور کلی متور جستجوگر گوگل در زمینه شناسایی محتواهای کپی یا تکراری می تونه عملکرد خوبی داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: 5 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

اگه سایت شما یه محتوا کپی داشته باشه، ربات های گوگل بیهوده یه صفحه رو بررسی کردن. بنابراین این موضوع می تونه به کیفیت و سرعت کراول کردن محتواها و صفحه های جدید شما تاثیرگذار باشه. در نتیجه محتوای کپی شده می تونه باعث بشه که کراول کردن شما بیهوده باشه. بهتره در سایت های خودتون محتوای تکراری قرار ندین. چون زمانی که گوگل با این دسته از محتواها برخورد می کنه، همه لینک های موجود رو در یه صفحه قرار میده که بک لینک های دریافت شده از اون ها رو به محتوای اصلی موجود اختصاص میده.

ابزارهای تشخیص محتوای کپی

ابزارهای تشخیص محتوای کپی

محتوای تکراری محتوایی هست که تقریبا کپی از محتوای دیگه ای بوده و در URL مستقلی ارائه میشه. این کپی شدن ی تونه از سایت خود شما صورت گرفته باشه. محتوای کپی از دید سئو، موتورهای جستجو و صاحبین سایت ها اهمیت زیادی داره. اگه به هر دلیلی از نتیجه تشخیص کپی بودن متن در گوگل ناراضی هستین، می تونین به ابزارهای تخصصی در این زمینه مراجعه کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی ابزارهای تشخیص محتوای کپی بپردازیم تا با این ابزارها آشنا بشین.

• Duplichecker

یکی از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی، ابزار Duplichecker هست که می تونه محتوای کپی رو به شما نشون بده. اگه شما در این پلتفرم ثبت نام کنین می تونین در چند ثانیه محتوای کپی رو در فرمت های Text، Doc و URL تشخیص بدین. استفاده از ابزار Duplichecker خیلی راحته و هر کسی می تونه با اون کار کنه. اگه شما دقت بالایی در این ابزار می خواهین، باید متن های زیر 1000 کلمه در اون قرار بدین تا کپی بودن یا تکراری بودن محتوا مورد نظر شما رو تشخیص بده.

• Siteliner

یکی دیگه از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی، ابزار Siteliner هست. برای استفاده از این ابزار نیاز هست تا آدرس URL سایت خودتون رو کپی و پیست کنین و سپس این ابزار متن های تکراری، زمان بارگذاری صفحه، استاندارد بودن سایت شما، تعداد کلمات هر محتوا، لینک های داخلی و خارجی رو بررسی می کنه و در اختیار شما قرار میده. زمان انجام شده این کار به اندازه و فرم سایت شما بستگی داره. شما می تونین نتیجه های به دست اومده این ابزار رو در PDF ذخیره و سپس اون رو آنالیز کنین.

• EduBirdie

یکی دیگه از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی، ابزار EduBirdie هست. این پلتفرم به راحتی برای شما مشخص می کنه که چه میزان از متنی که در اون وارد کردین در سایت های دیگه به صورت جمله های شبیه به هم یا متن های کپی شده وجود داره. چک کردن محتوای آماده شده از طرف فریلنسرها با چنین ابزارهایی به شدت توصیه میشه تا در سایت محتوای تکراری قرار ندن و رتبشون افت نکنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله محتوا کپی چیست؟ اطلاعاتی در مورد محتوا تکراری یا کپی به شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای تشخیص محتوای کپی بپردازیم و تاثیر محتوای کپی روی سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، محتوای کپی به محتوا یا متنی گفته میشه که تکراری باشه و در سایت های دیگه هم بشه شبیه این محتوا رو پیدا کرد. محتوای کپی شده یا تکراری که تاثیر بدی روی سئو سایت داره، ممکنه در سایت های دیگه و یا حتی بخش های دیگه وبسایت خودتون پیدا بشه. ابزارهای زیادی برای تشخیص محتوای کپی وجود داره که از جمله از اون ها می تونیم به Siteliner، EduBirdie و Duplichecker اشاره کنیم.

نظرات: