ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم دزدان دریایی چگونه با دزدی محتوا مقابله می کند؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم دزدان دریایی یا Pirate Algotithm به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از دزدی محتوا بپردازیم و عملکرد الگوریتم دزدان دریایی گوگل رو به شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با سازوکار این الگوریتم آشنا بشین. احتمالا واسه شما نیز پیش اومده باشه که یه متن و مقاله کاملا کپی شده رو در سایت های مختلف ببینین. در اصل خیلی از وب سایت ها به جای اینکه خودشون محتوای منحصر به فرد و مخصوص خود تولید کنند، به طور پیوسته به دنبال کپی کردن محتواها از سایت های دیگه هستن. سایت های زیادی محتواهای همدیگه رو دزدیده و اون ها رو در سایت قرار میدن.

فضای اینترنت مانند دریایی خیلی بزرگ هست و طراحان سایت و بازدیدکننده های زیادی در این فضا گشت و گذار می کنند. در این میان کپی کننده های سایت ها مثل دزدان دریایی به رصد سایت های پرقدرت و کپی محتوای درون اون ها می پردازن. به همین دلیل گوگل الگوریتمی به اسم الگوریتم دزدان دریایی رو ارائه داده تا از دزدی محتوا جلوگیری کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم دزدان دریایی چگونه با دزدی محتوا مقابله می کند؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم دزدان دریایی یا Pirate Algotithm به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از دزدی محتوا بپردازیم و عملکرد الگوریتم دزدان دریایی گوگل رو به شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

الگوریتم دزدان دریایی گوگل چیست؟

الگوریتم دزدان دریایی گوگل

اگه در حوزه وب فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم دزدان دریایی گوگل یا Prite Algorithm رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که الگوریتم دزدان دریایی گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دزدان دریایی یکی از الگوریتم های مهم ارائه شده از سمت کمپانی گوگل هست که در سال 2012 استارت اون کلید خورد. وظیفه دزد دریایی شناسایی محتوای کپی شده هست. در اصل این الگوریتم به وجود اومد تا سایت های کپی شده رو از سایت های اصلی تشخیص بده و جریمه سنگینی رو برای سایت های کپی شده در نظر بگیره.

مقاله پیشنهادی: درس های مهمی که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

جالب اینجاست که بدونین Prite Alghorithm تلاش می کنه تا بهترین نتایج رو در اختیار کاربران و مخاطبین قرار بده که شباهت زیادی به الگوریتم پاندا داره. الگوریتم دزدان دریایی سایت هایی که قانون کپی رایت رو رعایت نمی کنند و محتوای سایر سایت ها رو می دزدن رو مورد هدف قرار میده. این الگوریتم در سال 2020 با هدف نقض قوانین کپی رایت منتشر شد. همچنین با بروزرسانی الگوریتم دزدان دزیایی سایت هایی که محتوا می دزدن رتبه خودشون رو از دست داده و در صفحه نتایج گوگل نشون داده نمیشن. البته همه سایت هایی که دزدی محتوا انجام میدن، جریمه نمیشن. با این حال گوگل سعی می کنه تا این سایت ها رو شناسایی کنه.

روش های جلوگیری از دزدی محتوا

روش های جلوگیری از دزدی محتوا

همونطور که گفتیم، الگوریتم دزدان دریایی گوگل با این هدف راه اندازی شده تا سایت هایی که محتوای سایر سایت ها رو کپی می کنند رو شناسایی کرده و اون ها رو جریمه کنه. همچنین این الگوریتم جلوی دزدی محتوا رو می گیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی روش های جلوگیری از دزدی محتوا رو به شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: محتوای همیشه سبز

• لینک سازی در همه مقالات یکی از روش های جلوگیری از دزدی محتوا هست. مقاله هایی که می خواهین اون رو در سایت منتشر کنین، به صورت منظم و با سیاست خاص به سایر صفحات لینک کنین. از اسم برند خودتون در داخل مقاله ها زیاد استفاده کنین.

• ایندکس دستی آدرس صفحه هم یکی دیگه از روش های جلوگیری از دزدی محتوا هست. بعد از انتشار در صورت شناخته نشدن صفحه URL Inspection خودتون رو در سرچ کنسول وارد کنین و بعد از انتشار نیز باید به صورت دستی ادرس صفحه رو Fetch کنین تا ربات ها بررسی کنند.

• قرار دادن لوگو روی تصاویر نیز یکی دیگه از روش های جلوگیری از دزدی محتوا هست. سارقان تمایلی به حفظ اسم شما در محتوا ندارن و این کار برای اون ها مشکل ساز میشه.

• انتشار در بازه زماتی مشخص و لینک دادن در شبکه اجتماعی نیز یکی دیگه از روش های جلوگیری از دزدی محتوا هست. هر دوی این کارها ایندکس شدن محتوای شما رو بالا میبره.

• یکی دیگه از روش های جلوگیری از دزدی محتوا این هست که اعلامیه حق کپی رایت به سایت یا محتوای خود اضافی کنین. ممکنه در بعضی موارد برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از قانون کپی رایت اقدام به کپی محتوا کنه که با ارائه اعلامیه از این کار جلوگیری میشه.

عملکرد الگوریتم دزدان دریایی گوگل چگونه است؟

عملکرد الگوریتم دزدان دریایی گوگل

دزدی و کپی کردن محتوا به یکی از مسئله های مهم در دنیای امروز تبدیل شده. اگرچه گوگل نمی تونه همه صفحه های اینترنت رو بررسی کنه تا مطمئن بشه که هیچ محتوای دزدی و کپی شده ای وجود نداره، ولی بروزرسانی الگوریتم دزدان دریایی سایت هایی رو جریمه می کنه که دستورالعمل های حق کپی رایت رو که توسط DMCA مشخص شده نقض می کنند. هر ماه گوگل میلیون ها شکایت حذف به دلیل نقض کپی رایت رو دریافت و پردازش می کنه. ولی از اونجایی که خود گوگل نمی تونه مشخص کنه که محتوا سرقت شده یا نه فقط دادگاه ها می تونن مشخص کنند که آیا حق کپی رایت واقعا نقض شده یا نه.

الگوریتم دزدان دریایی یا Pirate Algorithm هیچ صفحه ای رو حذف نمی کنه، مگه اینکه یه اخطار معتبر حذف کپی رایت توسط صاحب اصلی محتوا ارائه بشه. اگه علیه سایتی گزارشی رد بشه و گوگل تشخیص بده که این گزارش معتبر هست، اون سایت رتبه به شدت پایینی در صفحه نتایج گوگل دریافت می کنه. با وجود بزرگی زیاد گوگل و همه محتوایی که ایندکس کرده، چنین سایتی هنوز کمی آبرویی داره که اون رو حفظ می کنه. این سایت می خواد در محدوده قانونی کار کنه در حالی که به طور همزمان به کاربران خود دقیقا چیزی رو که درخواستی می کنند، ارائه میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم دزدان دریایی چگونه با دزدی محتوا مقابله می کند؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم دزدان دریایی یا Pirate Algotithm به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از دزدی محتوا بپردازیم و عملکرد الگوریتم دزدان دریایی گوگل رو به شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دزدان دریایی یکی از الگوریتم های مهم ارائه شده از سمت کمپانی گوگل هست که در سال 2012 استارت اون کلید خورد. وظیفه دزد دریایی شناسایی محتوای کپی شده هست.

نظرات: