ما سعی می کنیم در مقاله 5 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی درس های مهم برای تولید محتوا بپردازیم و ضرورت تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین مهم ترین کار برای بالا بردن یه وب سایت، تولید محتوا هست. تولید محتوای مناسب باعث افزایش بازدید سایت یا وبلاگ شما میشه و مشارکت اجتماعی رو بالا میبره. تولید محتوای ساده و مفید برای هر کسب و کار حیاتی هست. امروزه سئو نیز تاکید زیادی بر تولید محتوا با کیفیت داره. تولید محتوای با کیفیت باعث میشه تا رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بالا بره.

امروزه محتوا بخش مهمی از زندگی روزمره ما هست و نمیشه از اون دوری کرد. محتوا باعث افزایش آگاهی ما میشه، به سوالات ما پاسخ میده، سرگرم کننده هست، ما رو شاد می کنه، در زمان تصمیم گیری ها ما رو راهنمایی می کنه و.... به عنوان صاحب یه کسب و کار محتوا به شما در حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان بالقوه، تعامل با اون ها، افزایش آمار بازدید از سایت و کسب درآمد بیشتر کمک می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی درس های مهم برای تولید محتوا بپردازیم و ضرورت تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که تولید محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوا همون چیزی هست که هر روز باهاش سروکار دارین. کلیپ های خنده دار یا عکس و توضیحات محصول که در شبکه های اجتماعی می بینین، پادکست هایی که موقع برگشتن از سر کار در تاکسی گوش می دین، ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که نگاه می کنین، کتاب های دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر می خونین و در نهایت همین مقاله که الان در حال خوندنش هستین، همگی محتوا محسوب میشن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر محتوای همیشه سبز در رتبه گرفتن در گوگل

جالب اینجاست که بدونین تولید محتوا یا Content Creation در بازاریابی محتوا یعنی فرایند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری معروف هستن و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخاب تعریف کمی سخته. منظور از تولید محتوا در بازاریابی محتوا این هست که باید محتوایی تولید کنیم تا کاربر یا مخاطب اون رو دوست داشته باشه. تولید محتوا فقط شامل متن نمیشه و محتوا بصری مثل ویدیو یا اینفوگرافیک رو هم شامل میشه. در فرایند تولید محتوا ما باید جوری محتوا تولید کنیم که برای پرسونای مشتری مفید و ارزشمند باشه و در آخر مخاطب بتونه به سایت ما اعتماد کنه.

ضرورت تولید محتوا چیست؟

ضرورت تولید محتوا چیست؟

محتوا قسمت بزرگی از زندگی روزمره ما محسوب میشه و دوری کردن از اون سخته. بهتره بدونین محتوا ما رو آگاه می کنه، به سوال هامون پاسخ میده، در تصمیم گیری ها ما رو راهنمایی می کنه و... محتوا به شما کمک می کنه تا مشتری ها و مخاطبان زیادی رو به سمت کسب و کار و سایت خودتون جذب کنین. همچنین می تونین بازدیدکننده های جدیدی رو به سایت خودتون بیارین. در نهایت نیز درآمد برای شرکت داشته باشین. بنابراین، اگه می خواهین تا تعداد مخاطبان خودتون رو افزایش بدین، دست به کار بشین و خودتون رو برای تولید یه محتوای با کیفیت و جذاب آماده کنین. چون تولید محتوا عمل نهایی بازاریابی هست.

بهینه سازی سایت بدون محتوا انجام نشدنی و غیر ممکن هست. اگه بتونین محتوای مناسب تولید کنین و در اون استمرار داشته باشین، قطعا به صفحه اول گوگل دست پیدا می کنین. اگرچه در سئو نکات فنی زیادی وجود داره که باید رعایت بشه، ولی محتوا مهم ترین فاکتور سئو از نظر گوگل هست. اصلی ترین هدف بازاریابی محتوا نیز تغیر رفتار کاربران و تبدیل شدن اون ها به مشتری هست. نکته بعدی در مورد ضرورت تولید محتوا، افزایش بازدید از سایت یا سئو سایت هست. با تولید محتوای درست به سئو هم کمک می کنیم.

درس های مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

درس های مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

همونطور که گفتیم، تولید محتوا یه فرایند بسیار مهم در هر وب سایت محسوب میشه و باید بدونین که چجور محتوایی تولید کنین تا شما رو به هدف بازاریابی محتوایی برسونه. همچنین اگه در بازاریابی محتوایی خودتون به صورت هدفمند عمل کنین، قطعا می تونین بازدید و فروش وب سایت خودتون رو خیلی سریع رشد بدین. در ادامه ما قصد داریم تا 5 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با یادگیری این دروس بتونین محتوای خوبی رو تولید کنین.

• درس اول: مردم

یکی از درس های مهم برای تولید محتوا، مردم هست. بهتره بدونین در مورد محتوای متنی، درس اول مربوط به شناخت مخاطبان خود یا مردم هست. برای اینکه به وبلاگ خودتون شخصیت بازاریابی شناخته شده ای بدین، باید زمانی رو صرف کنین تا هر پست جوری نوشته بشه که مناسب ترین فرد و نه هر فردی رو خطاب قرار بده. به همین دلیل، باید در زمان تولید محتوا پارامترها و فاکتورهای خاصی رو مشخص کنین و مطالب رو برای کاربران خودتون شخصی سازی کنین تا ارتباط قوی تری با اون ها برقرار کنین. از جمله از این فاکتورها می تونیم به جنسیت، سن، مهارت، موقعیت جغرافیایی، عنوان شغلی و مشکلات عمده اشاره کنیم. زمانی که به صورت کاملا مخاطبان خودتون رو بشناسین، می تونین ارتباط خوبی با اون ها برقرار کنین و آمار فروش محصولات و خدمات خودتون رو بالا می برین.

• درس دوم: محصول و خدمات

یکی دیگه از درس های مهم برای تولید محتوا، محصولات و خدماتی هست که قصد ارائه اون ها رو دارین. شما چند قدم جلوتر از مطالب کلیشه ای باشین و در تولید محتوای خودتون محصولات و خدمات خودتون رو یه جور خاص معرفی کنین. به عبارت دیگه، چیزی فراتر از بروزرسانی ساده فهرست اقلام جدید، ذکر مشخصات و توضیح ارزش محصولات و خدمات. بنابراین، در این مورد فکر کنین که چجوری می تونین مطالبی جالب و محصول محور رو ارائه کنین که نحوه مصرف محصول و خدمات شما رو نشون بده، نشون دهنده افراد تاثیرگذاری باشه که از محصولات شما استفاده می کنند و برای رسیدن به هدف مشخص به کمک محصول شما با افراد مناسب مشارکت کنین.

• درس سوم: فرایند

درس های مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

یکی دیگه از درس های مهم برای تولید محتوا، فرایند هست. نمایش پشت صحنه کسب و کار و سایت شما به مخاطبان این امکان رو میده تا فرایند تولید محصول و خدمات شما رو کاملا درک کرده و روشی برای ایجاد یه رابطه صمیمانه با مخاطبان و مشتریان هست و به شما در جلب اعتماد مشتریان کمک زیادی می کنه. بنابراین، اگه قصد دارین تا با مخاطبان ارتباط قوی برقرار کنین و اون ها رو به مشتری دائمی خودتون تبدیل کنین، سعی کنین تا فرایند تولید محصول و خدمات خودتون رو به اون ها نشون بدین تا به کسب و کار شما اعتماد کنند.

• درس چهارم: پرسونای خریدار

یکی دیگه از درس های مهم برای تولید محتوا، انتخاب پرسونای خریدار هست. باید بدونین که به چه کسی صحبت می کنین، چجوری می خواهین با اون ها حرف بزنین و کجا اون ها رو پیدا می کنین. نکته کلیدی در ابتدا یه تولید محتوای موفقیت آمیز این هست که هر مخاطب احساس کنه که به صورت مستقیم و شخصی با اون ها صحبت می کنین. تنها راه برای انجام این کار صمیمی بودن با بازدیدکننده ها و مشتریان هست. شما باید اون ها رو مثل دوست قدیمی خودتون بشناسین و رفتار کنین.

• درس پنجم: استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی دیگه از درس های مهم برای تولید محتوا، استفاده از شبکه های اجتماعی هست. باید از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب برای معرفی بیشتر محتواهای سایت خودتون استفاده کنین. معمولا در درس استفاده از شبکه های اجتماعی قسمتی هم برای معرفی یا Promote مطالب وبلاگ در نظر گرفته میشه. نکته مهم نحوه اعلان محتوای وبلاگ در شبکه های اجتماعی هست. ما نمی تونیم انتظار داشته باشیم که افراد روی لینک مقاله کلیک می کنند. ما باید به اون این اطمینان رو بدیم که به ما اعتماد کرده و روی لینک کلیک کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی درس های مهم برای تولید محتوا بپردازیم و ضرورت تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تولید محتوا یه فرایند بسیار مهم در هر وب سایت محسوب میشه و باید بدونین که چجور محتوایی تولید کنین تا شما رو به هدف بازاریابی محتوایی برسونه. همچنین اگه در بازاریابی محتوایی خودتون به صورت هدفمند عمل کنین، قطعا می تونین بازدید و فروش وب سایت خودتون رو خیلی سریع رشد بدین.

نظرات: