ما سعی می کنیم در مقاله حذف مطالب قدیمی و بی کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت، اطلاعاتی در مورد آسیب رساندن مطالب قدیمی و بی کیفیت برای شما ارائه کنیم و به بررسی کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت بپردازیم و حذف محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین ترافیک سایت خودتون رو بالا ببرین. تا به حال فکر کردین که مطالب قدیمی و بی کیفیت سایت که به ظاهر هیچ ارزش سئویی ندارن و گوگل هیچ اهمیتی به اون ها قائل نیست، می تونه به ترافیک سایت و سئوی سایت شما آسیب بزنه و شما رو تو دردسر بندازه؟ برای اینکه با این مشکلات روبرو نشین، باید مطالب قدیمی و بی کیفیت سایت خودتون رو شناسایی کرده و اون ها رو حذف کنین.

سایت های زیادی در فضای وب وجود دارن که سعی می کنند تا بازدید و ترافیک زیادی داشته باشن. خیلی از سایت های حرفه ای که با هزینه های بالایی طراحی میشن، نمی تونن به خوبی مخاطب و بازدیدکننده جذب کنند. در عوض بعضی از سایت های ساده که هزینه کمی صرف طراحی اون ها شدعه، تونستن ترافیک بالایی رو از بازدیدکننده ها دریافت کنند. یکی از روش های افزایش ترافیک سایت، حذف مطالب قدیمی و بی کیفیت سایت هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حذف مطالب قدیمی و بی کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت، اطلاعاتی در مورد آسیب رساندن مطالب قدیمی و بی کیفیت برای شما ارائه کنیم و به بررسی کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت بپردازیم و حذف محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما به شما: ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

آسیب رساندن مطالب قدیمی و بی کیفیت

آسیب رساندن مطالب قدیمی و بی کیفیت

اگه در حوزه سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فعالیت داشته باشین، احتمالا شنیدین که گفته میشه مطالب قدیمی و بی کیفیت آسیب زیادی به سایت وارد می کنند و حتما باید اون ها رو شناسایی کرده و اون ها رو حذف کنین. بهتره بدونین هنوز هم بیشتر کاربران و سئوکاران فکر می کنند که مطالب قدیمی در بازاریابی محتوا اهمیت زیادی ندارن و باید روی مطالب جدید تمرکز کرد. در حالی که این تفکر اشتباه هست و باید مطالب قدیمی رو هم زیر نظر داشت و در صورت لزوم اون ها رو پاک کردن تا آسیب زیادی به سایت وارد نکنند. همچنین محتواهای بی کیفیت نیز از این قاعده مستثنی نیستن و باید به اون ها نیز توجه داشته باشین. محتواهای قدیمی و بی کیفیت آسیب زیادی به سئو سایت و دیده شدن سایت وارد می کنند.

مقاله پیشنهادی: اشتباهات رایج در تولید محتوا

جالب اینجاست که بدونین چیزی که مدیران سایت ها فکر می کنند این هست که گوگل و الگوریتم های اون مطالب قدیمی و بی کیفیت رو نادیده می گیرن و اون ها رو برای مخاطب نشون نمیدن و به نوعی این مطالب رو از رده خارج می کنند. ولی این تفکر درست نیست، مطالب قدیمی و بی کیفیت نه تنها بی اهمیت نیستن، بلکه به نوبه خودشون می تونن به سئو سایت و شهرت سایت شما آسیب وارد کنند. تا موقعی که این مطالب در سایت شما وجود داشته باشن و برای موتورهای جستجو قابل دسترس باشن، سایت شما به عنوان سایت متهم به انتشار مطالب بی کیفیت شناخته میشه و در نتیجه اعتبار سایت شما زیر سوال میره.

کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت

کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت

همونطور که گفتیم، مطالب قدیمی و بی کیفیت نه تنها بی اهمیت نیستن، بلکه به نوبه خودشون می تونن به سئو سایت و شهرت سایت شما آسیب وارد کنند. بنابراین، باید مطالب قدیمی و بی کیفیت رو شناسایی کنین و کارهای لازم رو انجام بدین تا سایت شما دچار آسیب نشه. به همین منظور ماسعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

• بازنویسی محتوا

یکی از کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت این هست که اگه یه محتوا دارای مطلبی با ارزش باشه، ولی مشکلات فنی و نگارشی در اون وجود داشته باشه، شما می تونین این محتوا رو بازنویسی کنین تا نه تنها ارزش فعلی اون از بین نره، بلکه افزایش اون رو با بروز کردن مطالب اون بیشتر کنین. برای این کار اگه مطالب مورد نظر شما کمتر از مقدار کافی توضیحات داشته باشه، اون مقاله رو با اطلاعات بیشتری جامع کنین و تعداد کلمه های اون رو حداقل به 1000 کلمه برسونین.

• اذغام محتواهای قدیمی و جدید

یکی دیگه از کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت این هست که اگه چند پست، مطلب یا محتوای کوتاه در مورد یه موضوع مشترک در سایت خودتون منتشر کردین، همه اون ها رو ادغام کرده و از چند مطلب کوتاه یه محتوای با ارزش و کامل بسازین. یکی از بهترین مثال های ممکن برای این مورد صفحه پرسش و پاسخ به سوالات متداول هست. بعد از انجام این کار صفحات قدیمی ایجاد شده رو هم به صفحه جدید انتقال بدین.

• ریدایرکت کردن صفحه قدیمی

یکی دیگه از کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت این هست که اگه مطلب قدیمی شما کوتاه بوده و کیفیت نامناسب داشته باشه و همچنین نسخه ای تکامل یافته از اون مطلب رو اخیرا منتشر کردین، بدون داشتن کوچیک ترین نگرانی اون صفحه رو حذف کرده و ادرس URL اون رو به صفحه مطلب جدید ریدایرکت کنین. این کار باعث میشه تا ارزش لینک سازی برای مطالب قدیمی سایت حفظ شده و سایت شما به عنوان اسپم شناسایی نشه.

حذف محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو

حذف محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو

یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که به بررسی بهینه بودن سایت ها می پردازه، الگوریتم پاندا هست. مهم ترین و اصلی ترین کار این الگوریتم بررسی محتوای سایت ها هست. از وقتی که محتوای سایت ها برای موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار شده، کمتر از 10 می گذره. الگوریتم پاندا در سال 2011 میلادی به وجود اومده. از اون زمان تا سال 2015 میلادی بارها این الگوریتم بروزرسانی شده، چون در اوایل معرفی اون مشکلات زیادی برای سایت ها به وجود اومده. هر ساله در قوانین موتورهای جستجو تغییرات به وجود میاد. همچنین ضوابطی به اون ها اضافی میشه. مدیران سایت ها و سایر فعالان این حوزه همیشه باید از تغییرات به وجود اومده در قوانین طراحی سایت و سئو سایت مطلع باشن تا با مشکلی مواجه نشن.

بسیاری از مواردی که سال ها قبل از تکنیک های سئو حکم فرما بوده، امروزه منسوخ شدن و تاثیر منفی بر روی سئوی سایت ها می ذارن. به همین دلیل محتواهای قدیمی سایت باید بررسی و در صورت لزوم حذف یا بروزرسانی بشن. الگوریتم پاندا به صورت مداوم استانداردهای مربوط به محتوای سایت ها رو بررسی می کنه و در صورت دیدن مشکلی، اون سایت رو جریمه می کنه. الگوریتم پاندا این روزها به یکی از الگوریتم های اصلی گوگل تبدیل شده، ولی همچنان مشکلاتی داره که میشه اون ها نادیده گرفت. در آخرین بروزرسانی الگوریتم پاندای گوگل نکته مهم تمرکز اون الگوریتم بر کیفیت و بروز بودن محتوا سایت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حذف مطالب قدیمی و بی کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت، اطلاعاتی در مورد آسیب رساندن مطالب قدیمی و بی کیفیت برای شما ارائه کنیم و به بررسی کارهای لازم بعد از شناسایی محتواهای بی کیفیت بپردازیم و حذف محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ، مطالب قدیمی و بی کیفیت نه تنها بی اهمیت نیستن، بلکه به نوبه خودشون می تونن به سئو سایت و شهرت سایت شما آسیب وارد کنند. بنابراین سعی کنین تا مطالب بی کیفیت و قدیمی رو در سایت شناسایی کرده و در صورت لزوم اون ها رو حذف یا بروزرسانی کنین.

نظرات: