محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از کپی رایتینگ چیست؟ استفاده از کپی رایتینگ بهتره یا تولید محتوا؟ به نظر شما کپی رایتینگ چه معایبی به همراه داره؟ تفاوت کپی رایتینگ با بازاریابی محتوا چیست؟ اهمیت استفاده از کپی رایتینگ و تولید محتوا در کنار هم چیست؟ برای افزایش فروش از کپی رایتینگ استفاده کنیم یا تولید محتوا؟ در بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتور جستجو کدامیک بیشتر اهمیت دارد؟

همزمان با گسترش فناوری و توسعه کسب و کارهای اینترنتی، مشاغل مرتبط با این حوزه ها هم توسعه پیدا کردن و بیشتر شدن. اگه در این حوزه فعالیت می کنین و یا صاحب یه سایت هستین، قطعا در کنار اسم هایی مثل برنامه نویس، طراح و... اسم نویسنده محتوا یا کپی رایتر رو هم شنیدین. ممکنه در نگاه اول کپی رایتینگ همون تولید محتوا به نظر برسه، ولی واقعیت اینه که این دو مفهوم در عین نزدیکی به هم، تفاوت هایی با همدیگه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث سایت تولید محتوا محتواکده، اطلاعاتی درباره کپی رایتینگ و تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت های مهم تولید محتوا و کپی رایتینگ بپردازیم.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کپی رایتینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کپی رایتینگ یکی از عناصر اصلی بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هست. در این روش از کلماتی متقاعد کننده استفاده میشه تا افراد رو به خرید یا انجام کار خاصی تشویق کنند. وقتی وارد سایتی میشین که از شما خواسته میشه محصولاتی رو بخرین، کلمات استفاده شده در اون نتیجه تکنیک کپی رایتینگ هستن. هدف اصلی کپی رایترها تبدیل ترافیک ورودی سایت به فروش یا ارائه راهنمایی برای فروش به کاربران هست.

جالب اینجاست که بدونین کپی رایتینگ یا CopyWriting شامل ایجاد محتوای متنی واسه ترغیب مخاطبان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فرایند فروش کسب و کار شما هست. همچنین کپی رایتینگ به متنی اشاره داره که به نوعی برای بازاریابی یه محصول استفاده میشه. وقتی کسی متنی رو برای تبلیغات، سایت، بروشور، کاتالوگ، پست مستقیم، برچسب، پست رسانه های اجتماعی یا هر ارتباط بازاریابی دیگه ایجاد می کنه، در واقع متنی رو واسه تبلیغات نوشته. در حالی که کپی می تونه به صورت گسترده به متنی اشاره کنه که قراره در هر پلتفرمی منتشر بشه.

مقاله پیشنهادی: هرم بازاریابی محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یا نوشتن مقاله مهارتی هست که شخص نویسنده سعی می کنه تا مطلبی رو برای اطلاع مخاطبان جمع آوری کنه و بنویسه. یه محتوانویس با تکیه بر مهارت نویسندگی و دانش مختصری از سئو، مطالبی رو می نویسه که به کمک اون ها مخاطبین و کاربران رو به سمت سایت جذب می کنه. در واقع هدف از تولید محتوا یا محتوانویسی افزایش ترافیک ورودی به سایت هست و محتوای این نوشته ها اکثرا اطلاع رسانی هست.

کارشناسان تولید محتوا در کنار ارائه اطلاعات، سعی می کنند تا با رعایت اصول سئو، ترافیک سایت رو هم افزایش بدن. همچنین با ایجاد محتوای مرتبط، تعامل بیشتری با مشتریان برقرار کنند. این افراد بیشتر محتواهای تخصصی رو برای سایت و شبکه های اجتماعی تولید می کنند. واسه انجام این کار هم به تحقیقات در موضوعات مختلف نیاز دارن تا بتونن اطلاعاتی معتبر ارائه بدن.

تفاوت های مهم تولید محتوا و کپی رایتینگ

همونطور که گفتیم، اگه دارای کسب و کاری هستین که واسه سایتتون نیاز به تولید محتوا دارین، باید درک درستی از تولید محتوا و کپی رایتینگ داشته باشین. تولیدکننده محتوا شخصی هست که مطالبی رو برای ارائه اطلاعات به کاربران می نویسه، ولی کپی رایتر وظیفش نوشتن متن تبلیغاتی هست. تولید محتوا با کپی رایتینگ تفاوت های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا

  • یکی از تفاوت های تولید محتوا با کپی رایتینگ این هست که هدف کپی رایتر فروش و هدف تولیدکننده محتوا اطلاع رسانی هست. محتوا نویس اطلاعات لازم رو در اختیار مخاطب قرار میده با این هدف که اطلاع رسانی کنه، ولی کپی رایتر می نویسه تا مخاطب آگاه شده رو تشویق به خرید کنه.
  • یکی دیگه از تفاوت های تولید محتوا با کپی رایتینگ، سبک نوشتن اون هاست. بهتره بدونین در CopyWriting یا بازاریابی محتوا ممکنه از لحن معمولی استفاده بشه و در نگارش از خلاقیت بیشتری استفاده بشه.
  • در کپی رایتینگ سعی میشه تا با استفاده از روش های کپی نویسی افراد رو به کارهای خاصی تشویق کنند، در حالی که در تولید محتوا تلاش میشه اعتماد مخاطب یا کاربر جلب بشه.
  • یکی دیگه از تفاوت های تولید محتوا با کپی رایتینگ، مهارت های لازم واسه اون هاست. در تولید محتوا باید کمی دانش سئو داشت و محتوا رو جوری تولید کرد که بر اساس چک لیست سئو باشه، ولی در کپی رایتینگ شخص کپی رایتر باید نوآور باشه و دانش بازاریابی داشته باشه.
  • آینده شغلی هم یکی دیگه از تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ هست. یه کپی رایتر می تونه در روابط عمومی استخدام بشه و یا به عنوان مدیر مارکتینگ کار می کنه. در حالی که تولیدکننده محتوا می تونه در آینده به عنوان مدیر تولید محتوا یا کارشناس تولید محتوا به کار خودش ادامه بده.
  • یکی دیگه از تفاوت های تولید محتوا با کپی رایتینگ، نتایج اون هاست. در کپی رایتینگ نتیجه به دست اومده رو با برداشت ها و کلیک هایی که از طریق تبلیغات کسب کردن بررسی می کنند، ولی در تولید محتوا نتیجه رو با زمان نگه داشتن کاربر در سایت و کاربران جدید بررسی می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره کپی رایتینگ و تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت های مهم تولید محتوا و کپی رایتینگ بپردازیم. همونطور که گفتیم، کپی رایتینگ یکی از عناصر اصلی بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هست. تولید محتوا یا نوشتن مقاله مهارتی هست که شخص نویسنده سعی می کنه تا مطلبی رو برای اطلاع مخاطبان جمع آوری کنه و بنویسه. این دو روش تفاوت های زیادی با هم دارن که باید به عنوان صاحب کسب و کار با این موارد آشنایی داشته باشین.

نظرات در مورد تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟:

سوال تصادفی