محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از قیف بازاریابی چیست؟ چجوری از قیف بازاریابی محتوا بزار تولید و مدیریت محتوای بهتر استفاده کنیم؟ قیف بازاریابی محتوا چه تاثیری در کسب و کارها داره؟ تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی چیست؟ مراحل قیف بازاریابی محتوا کدامند؟ به نظر شما آیا سفارش تولید محتوا به این شکل می تونه فروش رو افزایش بده؟

در روزگاری به سر می بریم که تولید محتوا برای بازاریابی و افزایش فروش، از معرفی محصول گذشته و به روش های جدید و خلاقانه ای رسیده که حوزه بازاریابی محتوایی رو اساسا متحول کرده. این تحولات باعث به وجود اومدن مفاهیم و تعاریف جدیدی شده که بدون رجوع به اون ها نمیشه به توصیف چیزی که در بازاریابی محتوایی و آنلاین می گذره، پرداخت. قیف بازاریابی هم یکی از این مفاهیم هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی، اطلاعاتی درباره قیف بازاریابی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل قیف بازاریابی محتوایی بپردازیم و تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی رو مورد بررسی قرار بدیم. که در هنگام بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتور جستجو هم باید به آن توجه داشت.

منظور از قیف بازاریابی محتوا چیست؟

منظور از قیف بازاریابی محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که قیف بازاریابی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که قیف بازاریابی رو میشه مهم ترین رکن و عامل تعیین استراتژی محتوایی و نقشه راه برای یه بازاریابی محتوا دونست. این قیف بازاریابی مثل یه فیلتر هوشمند تصفیه عمل می کنه، به این صورت که شما تعداد زیادی مخاطب در ابتدای این قیف دارین و در هر مرحله با برخی تدابیر و اقدامات، این مخاطبان رو خالص می کنین تا نهایتا در انتهای قیف عصاره یه مشتری برای بازاریاب که همون خرید و فروش کالا هست استخراج بشه.

جالب اینجاست که بدونین مخازبان بر اساس نیاز و جستجوی خودشون وارد قیف بازاریابی شما میشن و سپس در هر مرحله با بررسی محتوای شما نیاز اون ها برطرف شده و در نهایت تبدیل به خریدار میشن. در واقع قیف بازاریابی محتوایی همین مسیر و فرایندی هست که مخاطب شما تحت عنوان سرنخ پشت سر می ذاره و با دریافت محتوای مناسب به خریدار تبدیل میشه. به عبارت دیگه، قیف بازاریابی نشون دهنده مراحلی هست که به وسیله اون یه مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل میشه.

مقاله پیشنهادی: تاثیر بازاریابی محتوا در جذب مشتری احتمالی

مراحل قیف بازاریابی محتوایی کدامند؟

مراحل قیف بازاریابی محتوایی کدامند؟

همونطور که گفتیم، قیف بازاریابی در واقع مفهومی هست که نشون میده کاربران بعد از آشنایی با یه برند تا خرید محصول از اون برند چه مراحلی رو پشت سر می ذارن. هرچقدر مشتریان احتمالی به سمت مرحله خرید نزدیک تر میشن، از تعدادشون هم به مراتب کمتر میشه. قیف بازاریابی محتوا دارای مراحل مختلفی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مراحل قیف بازاریابی محتوایی بپردازیم.

  • یکی از مراحل قیف بازاریابی محتوایی، قسمت بالا قیف هست. در این قسمت افراد زیادی که با محصولات و برند شما آشنا میشن قرار دارن که به عنوان اولین مرحله تبدیل کاربر به مشتری نامیده میشه.
  • یکی دیگه از مراحل قیف بازاریابی محتوایی، وسط قیف هست که افراد کمتری در این بخش دیده میشه. این افراد می خوان بیشتر در مورد محصولات شما بدونن، ولی هنوز به طور قطعی تصمیم به خرید کردن نگرفتن.
  • یکی دیگه از مراحل قیف بازاریابی محتوایی، آخر قیف هست که در این بخش افرادی رو می بینین که فقط برای خرید کردن و گرفتن خدمات پیش شما میان. این افراد همون کسانی هستن که در وسط قیف حضور داشتن، ولی الان تصمیم خودشون رو گرفتن تا از محصولات شما استفاده کنند.

تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

آیا می دونین تولید محتوا چه تاثیری بر قیف بازاریابی می ذاره؟ بهتره بدونین شما به عنوان یه بازاریاب وظیفه دارین تا این قیف رو به یه استوانه پایدار و مستحکم تبدیل کنین. یعنی تعداد مشتری احتمالی بیشتری به انتهای قیف میرسه. در نتیجه نرخ تبدیل شما هم بیشتر میشه. نکته قابل توجه این هست که بازاریابی محتوا مربوط به مراحل ابتدایی قیف نیست. بلکه این نوع بازاریابی به برندها کمک می کنند تا کاربران رو در هر مرحله ای که هستن به خود جذب کنند و اون ها رو به سمت مشتری شدن بکشونن.

توجه داشته باشین که محتوا شامل متن و تصویر هست. زمانی که در سایت شما قرار می گیرن، به شما این فرصت رو میدن تا پیام خودتون رو به راحتی به مخاطب هاتون برسونین. در نتیجه شما می تونین اون ها رو راحت تر به مشتری تبدیل کنین. نوشتن محتوای با کیفیت مهمه، ولی از اون مهم تر نوشتن محتوای مناسب در هر مرحله هست. این کمک می کنه تا بیشترین بازدهی رو از هر مرحله بگیرین. یه جمله چند خطی که ویژگی های محصول و شرکتتون رو برجسته کنه، خیلی خوبه. ولی زمانی که روی سایت قرار داده بشه!

مقاله پیشنهادی: هرم بازاریابی محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا محتوا می تواند فروش را افزایش دهد؟

بعضی از افراد فکر می کنند محتوا نمی تونه روی فروش موثر باشه. در صورتی که اگه به درستی از محتوا استفاده کنین، این تفکر درست نیست و محتوا هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم می تونه روی افزایش فروش موثر باشه. سعی می کنیم در بازاریابی محتوایی به صورت مستقیم تبلیغ نکنیم و محتوای جذاب و کاربردی رو در اختیار مخاطبان قرار بدیم. ولی در موارد مختلف مثل توضیحات صفحه مشتری، استفاده از کپی رایتینگ جذاب، محتوای صفحه فرود، استفاده از CTA یا محتوایی که پیش از اقدام نهایی منتشر می کنیم، محتوا می تونه روی فروش تاثیر مستقیم بذاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی، اطلاعاتی درباره قیف بازاریابی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل قیف بازاریابی محتوایی بپردازیم و تاثیر محتوا بر قیف بازاریابی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، هر مرحله از بازاریابی محتوایی دارای مراحل و رویکردهای مختلفی هست. شما برای موفقیت در بازاریابی باید اثر تولید محتوا بر قیف بازاریابی رو بدونین و نکته مهم تر این هست که شما باید نیازهای مشتریان خودتون رو درک کنین و بدونین که باید درباره چه چیزهایی باهاشون صحبت کنین.

 

 

نظرات در مورد تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی:

سوال تصادفی