احتمالا شما هم تا الان در مورد موضوع پنالتی گوگل یا جریمه های گوگل چیزی شنیدین، ولی درک کامل و درستی از اون دارین؟ آیا می دونین چجوری باید از جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کرد؟ اصلا پنالتی گوگل چیه و چرا سایت جریمه میشه؟  تلخ ترین اتفاقی که می تونه در حوزه مدیریت سایت رخ بده این هست زمانی که در حال بررسی آمار سایت هستین، با ریزش شدید آمار روبرو بشین و بعد از بررسی ورودی ها و موارد فنی بفهمین که از سمت گوگل هیچ ورودی ندارین. در این حالت اولین کاری که انجام می دین، بررسی سایت در گوگل هست، چون حالا حالا گوگل با شما کار داره و از زندگی شما بیرون نمیره. بلکه این سایت شماست که ممکنه از گوگل خارج بشه! اره، درست شنیدین! ممکنه سایت شما توسط گوگل جریمه بشه و در نتایج جستجو نشون داده نشه.

دنیای مجازی مثل دنیای واقعی قوانین و مقررات مخصوص خودش رو داره. در صورتی که جرمی مرتکب بشین، مجرم شناخته میشین. یکی از مجازات دنیای مجازی گوگل پنالتی هست! شاید اسم گوگل پنالتی رو شنیدین، ولی نمی دونین چجور مجازاتی هست. پنالتی شدن گوگل می تونه حذف شدن از صفحه نتایج جستجو رو به دنبال داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله گوگل پنالتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل پنالتی به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های رفع جریمه های گوگل بپردازیم و دلایل پنالتی سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با رعایت این نکات از جریمه شدن سایتتون توسط گوگل جلوگیری کنین.

مقاله پیشنهادی: 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی چیست؟

اگه در حوزه مدیریت سایت یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم گوگل پنالتی یا پنالتی سایت رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که گوگل پنالتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گوگل پنالتی نتیجه استفاده سایت ها از روش ها و تکنیک های ممنوع و غیرمجاز در سئو سایت هست که اصطلاحا به این روش ها سئو کلاه سیاه گفته میشه که در ادامه گوگل با شناسایی این سایت ها اون ها رو جریمه می کنه و از لیست نتایج جستجو حذف می کنه. به عبارت دیگه، پنالتی گوگل مجازاتی هست که گوگل برای سایت در نظر می گیره که محتوای اون در تعارض با استراتژی بازاریابی اینترنتی تولید شده.

جالب اینجاست که بدونین گوگل پنالتی همون جریمه های موتور جستجوگر گوگل برای منصرف کردن سایت ها از انجام رفتارهای فریب دهنده یا دستکاری های به وجود اومده هست. احتمال داره سایت شما یه روز در صفححه اول گوگل باشه و برای بیشتر کلمات کلیدی رتبه بالایی داشته باشین، ولی فرداش بعد از ارزیابی توسط گوگل جریمه بشین و سایت شما برای کلمات کلیدی با اسم برند مثل اسم تجاری شما هم هیچ رتبه ای نگیره. در واقع پنالتی گوگل اقدامی هست که توسط گوگل پنالتی در برابر بعضی از سایت ها که از سئو کلاه سیاه استفاده کردن انجام میشه.

مقاله پیشنهادی: پیج رنک گوگل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

روش های رفع جریمه های گوگل

روش های رفع جریمه های گوگل

همونطور که گفتیم، پنالتی گوگل در واقع نوعی مجازات و جریمه برای سایت های مختلف هست که از قوانین موتور جستجو سرپیچی کرده و نسبت به رعایت اون ها سهل انگاری می کنند. هرچند وقت یبار استراتژی های بازاریابی گوگل تغییر کرده و بروز میشه که گوگل همه اصول و قواعد جدید رو به صورت گسترده در اختیار کاربران وب قرار میده. روش های مختلفی وجود داره که می تونین جریمه های گوگل رو برطرف کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های رفع جریمه ها گوگل بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: چرا گوگل برخی وب سایت ها را جریمه می کند؟

• تشخیص مشکل و رفع آن

یکی از روش های رفع جریمه های گوگل این هست که مشکل رو شناسایی کرده و برای برطرف کردن اون اقدام کنین. از جمله از دلایل پنالتی شدن سایت ها، استفاده و خرید بک لینک نامناسب و در نظر گرفتن مسئله های امنیتی سایت هست. توصیه میشه در ابتدا این دو مورد رو مورد بررسی قرار بدین. اگه مشکلی در این دو مورد وجود نداشت، به سراغ سایر موارد برین. بهتره بدونین، شما می تونین برای برطرف کردن مشکل بک لینک های اسپم از روش دیسوو یا Disavow استفاده کنین و مشکل رو برطرف کنین.

• جلب اعتماد گوگل

یکی دیگه از روش های رفع جریمه های گوگل این هست که اعتماد گوگل رو جلب کنین و سعی کنین تا مشکلات خودتون رو برطرف کرده و اون ها رو تکرار نکنین. به عبارت دیگه، برای مدتی نقش سایت های معتبر و مفید رو بازی کنین تا گوگل از پنالتی کردن و جریمه کردن سایت شما منصرف بشه. مثلا از محتواهای مناسب استفاده کنین، برای سایت خودتون مخاطب و کاربر جمع آوری کنین و از لینک های با ارزش و مفید استفاده کنین. با اینجام این کارها بعد از مدتی از پنالتی گوگل خارج میشین و جریمه نمیشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گوگل پنالتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل پنالتی به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های رفع جریمه های گوگل بپردازیم و دلایل پنالتی سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با رعایت این نکات از جریمه شدن سایتتون توسط گوگل جلوگیری کنین. همونطور که گفتیم، اگه یه سئوکار به هر دلیلی مطالب سایت خودش رو به روش سئو کلاه سیاه بهینه کنه، گوگل برای این سایت جریمه ای در نظر می گیره که به اون پنالتی گوگل گفته میشه. پنالتی شدن یه سایت باعث میشه تا رتبه های اون سایت از بین برن.

نظرات: