ما سعی می کنیم در مقاله چرا گوگل برخی وب سایت ها را جریمه می کند؟ اطلاعاتی در مورد جریمه گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل بپردازیم و علائم جریمه شدن گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. جریمه گوگل ممکنه به دلایل مختلف روی وب سایت شما اتفاق بیفته. موتور جستجوی گوگل سعی می کنه همیشه اطلاعات دقیق و محتویات منحصر به فرد از بهترین نویسنده ها رو در اختیار جستجو کننده ها قرار بده. این فرایند به صورت مستمر وجود داره و گوگل الگوریتم های خودش رو همیشه برای انتخاب بهترین وب سایت ها بروز رسانی می کنه. گوگل اعلام کرده تا متاسفانه برخی وب سایت ها بعضی از اصول رو در نظر نمی گیرن که باعث جریمه شدن گوگل میشن.

گوگل مانند یه مامور غیرقابل انعطاف و بسیار دقیق هست. هدف این مامور این هست که کاربران به اطلاعات دقیق و بهترین محتوا دسترسی داشته باشن. خیلی وقت ها فقط یه خطای کوچیک از طرف سئو کار باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا گوگل برخی وب سایت ها را جریمه می کند؟ اطلاعاتی در مورد جریمه گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی  دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل بپردازیم و علائم جریمه شدن گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب رو ارزیابی میکنند؟

جریمه گوگل چیست؟

جریمه گوگل چیست؟

اگه در حوزه کسب و کار اینترنتی یا وب سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم جریمه گوگل رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که جریمه گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که موتور جستجوگر گوگل همیشه در تلاش هست تا بهترین نتایج رو برای کاربران خودش به نمایش بذاره و از نظر گوگل هر وب سایتی که قصد دور زدن قوانین الگوریتم های گوگل رو داشته باشه و سعی کنه با روش های میانبر به رتبه های بهتر دست پیدا کنه، مجرم شناخته شده و جریمه میشه. گوگل در هر زمان در حال آپدیت الگوریتم های خودش هست و به مرور زمان هوش مصنوعی خودش رو تقویت می کنه و قدرت تشخیص قوی تری پیدا می کنه.

جالب اینجاست که بدونین اگه ترافیک سایت شما به صورت ناگهانی کاهش پیدا کنه و به دنبال اون رتبه شما در گوگل کاهش پیدا کنه، احتمالا به این دلیل هست که شما از طرف گوگل جریمه شدین. این جریمه ها بر رتبه وبسایت در نتایج گوگل تاثیر منفی دارن؛ جریمه های گوگل می تونن بر اثر بروزرسانی یه الگوریتم یا استفاده از سئو بلک هت به وجود بیان. همچنین جریمه گوگل یا گوگل پنالتی به این معنی هست که سایت شما دیگه در نتایج جستجو نشون داده نمیشه، یا اینکه رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما به طور چشمگیری کاهش پیدا می کنه.

علائم جریمه شدن گوگل کدامند؟

علائم جریمه شدن گوگل کدامند؟

جریمه های گوگل می تونن به صورت خودکار یا دستی باشن. جریمه های دستی به شما گفته میشه، ولی اگه دلیل جریمه ناشی از آپدیت الگوریتم گوگل یا معرفی یه الگوریتم جدید باشه، همیشه شما متوجه اون نمیشین که چرا جریمه شدین. این جریمه ها حتی ممکنه با تجربه ترین متخصصان سئو رو نیز غافلگیر کنه. همچنین اگه ترافیک وب سایت شما کاهش ناگهانی داشته و یه دنبال اون رتبه شما در گوگل کاهش پیدا کنه، احتمالا به این دلیل هست که شما از طرف گوگل جریمه شدین. این جریمه ها بر رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیر منفی دارن.

قبل از شروع هر کاری باید مطمئن بشیم که سایت شما توسط گوگل جریمه شده. یکی از اصلی ترین و راحت ترین روش ها، مقایسه تعداد ورودی گوگل هست. برای مثال اگه سایت شما تا هفته گذشته به طور متوسط روزانه 10 هزار ورودی گوگل داشت و حالان متوجه شدین که این تعداد ورودی به زیر هزار ورودی رسیده، به احتمال زیاد سایت شما توسط گوگل جریمه شده. البته بعضی وقت ها ممکنه موتور جستجوی گوگل الگوریتم جدیدی رو معرفی کرده که بر رتبه بندی سایت ها تاثیر بدی گذاشته. ولی خیلی وقت ها کاهش ناگهانی ورودی به دلیل جریمه شدن توسط گوگل هست.

دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل چیست؟

دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل چیست؟

همونطور که گفتیم، وظیفه گوگل ارائه مرتبط ترین نتایج جستجو هست. از نگاه گوگل هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج گوگل داشته باشه، به محصول گوگل آسیب می زنه. اگه گوگل نتایج غیر مفیدی رو ارائه بده یا به کاربران خودش تجربه منفی بده، گوگل نمیشه. جریمه شدن توسط گوگل نتیجه یه الگوریتم بسیار تکامل یافته و دائما در حال تغییر هست که گوگل از اون برای خزیدن و بازرسی وب سایت ها استفاده می کنه. در حالی که برخی از اقدامات خاص وجود دارن که می تونه باعث مجازات های فوری توسط یه کارمند گوگل بشه. همچنین جریمه کردن گوگل دلایل مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل بپردازیم تا با این دلایل آشنایی داشته باشین.

• خرید بک لینک

یکی از دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل، خرید بک لینک هست. بهتره بدونین برخی وب سایت ها سعی می کنند با خرید بک لینک رتبه سایت خودشون رو در موتورهای جستجو دستکاری کنند. این کار شامل جریمه گوگل میشه. بنابراین، اگه شما برای سایت خودتون بک لینک بخرین تا رتبه سایت خودتون رو بالا ببرین، گوگل متوجه این کار اشتباه شما میشه و سایت شما رو جریمه می کنه و باعث میشه تا سایت شما در پنالتی قرار بگیره و در نتایج گوگل نمایش داده نشه. به همین دلیل توصیه میشه تا برای سایت بک لینک نخرین.

• محتوای تکراری

یکی دیگه از دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل، محتوای تکراری هست. هرچقدر محتوای تکراری بیشتر باشه، کیفیت سایت شما پایین میاد و سایت سقوط می کنه. گوگل وب سایت هایی با محتوای تکراری رو که برای کاربران نیستن، پیدا کرده و اون ها رو جریمه می کنه. سرقت ادبی تنها چیزی هست که گوگل در زمان تحلیل محتوای یه سایت زیر نظر می گیره، بلکه کیفیت محتوا هم نقش مهمی داره. بنابراین، شما باید سعی کنین در زمان انتشار محتوا، منحصر به فرد و نوآور باشین.

• محتوای کم ارزش

یکی دیگه از دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل، محتوای کم ارزش هست. یه جنبه ضروری برای به دست آوردن بالاترین رتبه ها و کسب بک لینک های طبیعی در موتورهای جستجو، افزایش کیفیت محتوای سایت شما هست. هرچقدر سایت شما اطلاعات بهترین رو برای خواننده ها فراهم می کنه، ارزش بیشتر و کیفیت بالاتری داره. زمانی که صحبت از محتوای سایت میشه، باید بدونین که این محتوا باید تا حد امکان آموزنده باشه. شما باید همه نکاتی رو که کمک می کنه مخاطب برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر مجبور به استفاده از سایت های دیگه نباشه، در سایت خودتون قرار بدین و اون ها رو منتشر کنین.

• استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نیز می تونه یکی از دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل باشه که رایج ترین تکنیک ها در سئو کلاه سیاه هست. گوگل کلمات کلیدی موجود در سایت رو پیدا کرده و اگه تعداد کلمات کلیدی به طور غیر معمولی زیاد باشه، وبسایت شما جریمه میشه. چون تراکم زیاد کلمات کلیدی نشون دهنده کیفیت پایین محتوا هست. این کار از لحاظ فنی Keyword stuffing نامیده میشه. از اونجایی که گوگل تلاش می کنه محتوا برای مخاطب با ارزش، کاربردی و طبیعی باشه، بهتره از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی دوری کنین.

• تحریف محتوا

روش مخفی کردن عبارت هست از تحریف محتوایی که موتور جستجو در زمان خوندن سایت به اون دسترسی پیدا می کنه. این روش یه لایه محتوا می سازه تا موتور جستجو گمراه شده و سایت شما رو با محتوایی متفاوت پیدا کنه و ردیاب های گوگل به محتوایی متفاوت با چیزی که کاربران می بینن، دسترسی پیدا می کنند. به محض شناسایی این موضوع توسط گوگل به طور جدی تحریم میشین و گوگل سایت شما رو جریمه می کنه. بنابراین، سعی کنین تا از تحریف محتوا جلوگیری کنین تا سایت شما در پنالتی قرار نگیره.

• تبادل لینک

یکی دیگه از دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل، تبادل لینک هست. تبادل لینک ها به این معنی هست که ما یه لینک به یه وبسایت دیگه بدیم و در عوض اون سایت نیز یه لینک به وبسایت ما میده. در حال حاضر تبادل لینک ها به اندازه گذشته تاثیرگذار نیستن. موتورهای جستجو هوشمندتر شده و این لینک ها قابل شناسایی شدن. با شرکت در یه تبادل لینک، ریسک مجازات یا حتی حذفتون از نتایج جستجو بالا میره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا گوگل برخی وب سایت ها را جریمه می کند؟ اطلاعاتی در مورد جریمه گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل جریمه کردن سایت توسط گوگل بپردازیم و علائم جریمه شدن گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، موتور جستجوگر گوگل همیشه در تلاش هست تا بهترین نتایج رو برای کاربران خودش به نمایش بذاره و از نظر گوگل هر وب سایتی که قصد دور زدن قوانین الگوریتم های گوگل رو داشته باشه و سعی کنه با روش های میانبر به رتبه های بهتر دست پیدا کنه جریمه میشه.

نظرات: