آیا می خواهین رقبای سایت خودتون رو بررسی کنین؟ دوست دارین از سایت های رقیب جلو بزنین؟ نمی دونین که چه نکاتی رو در زمان آنالیز سایت رقبا رعایت کنین؟ نگران نباشین! شما با مطالعه این مقاله با 9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا آشنا میشین تا با رعایت کردن این نکات بهترین داده ها و اطلاعات رو به دست بیارین و بهترین نتیجه رو به دست بیارین. شما برای اینکه بتونین در دنیای رقابت کسب و کار اینترنتی از سایر رقبا سبقت بگیرین و کسب درآمد بالاتری در سایت خودتون داشته باشین، علاوه بر بروز بودن اطلاعات سایتتون باید همواره وضعیت رقبای خودتون رو بررسی کنین و سعی کنین تا یه قدم از اون ها جلو باشین.

امروزه شرکت ها بخشی از فعالیت های تجاری و کمپین های تبلیغاتی خودتون رو به فضای وب و دنیای سایبری منتقل کردن و این موضوعی کاملا روشن و بدیهی هست. به همین ترتیب رقابت در این فضا برخلاف سال های ابتدایی تولد وب، شدت گرفته. اکنون ما با انبوه سایت هایی روبرو هستیم که هر کدوم به نحوی سعی در فروش محصولات و خدمات خودشون دارن. بنابراین، شاید دوست داشته باشین تا رقبای سایت خودتون رو بررسی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا، اطلاعات در مورد تحلیل سایت های رقیب به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای بررسی سایت رقبا بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

تحلیل سایت های رقیب چگونه است؟

تحلیل سایت های رقیب چگونه است؟

اگه در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت داشته باشین، احتمالا یکی از چالش ها و دغدغه هایی که همواره باهاش سروکار دارین، رقابت با سایر سایت هاست و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که تحلیل سایت های رقیب چگونه است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل سایت های رقیب یکی از مهم ترین کارهایی هست که شما به عنوان مدیر یه سایت باید قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بعد از اون هم انجام بدین. شما با تحلیل و بررسی سایت های رقیب خود در حوزه کسب و کار مورد نظر خودتون می تونین به موفقیت های زیادی دست پیدا کنین. تا زمانی که سایت های رقیب خودتون رو آنالیز نکنین و ندونین پشت پرده کسب و کارشون چی می گذره، نمی تونین از اون ها سبقت بگیرین و جلو بزنین.

مقاله پیشنهادی: پلاگین(افزونه) چیست و چه کاربردی دارد؟

جالب اینجاست که بدونین حتی اگه بهترین عملکرد رو هم داشته باشین و همچنین رقبای شما نتونن از شما پیشی بگیرن، شما نباید از اهمیت بررسی و تحلیل رقبای سایت خودتون غافل بشین. دلایل مختلفی وجود داره که شما باید سایت های رقیب خودتون رو تحلیل کنین. شما با تحلیل سایت های رقیب، دانش و مهارت های جدیدی یاد می گیرین، یاد می گیرین که چجوری برند سازی کنین، به شما دید بهترین برای رشد و توسعه سایت میده. همچنین تحلیل سایت رقبا به شما کمک می کنه تا بازار رقابت رو بهتر بشناسین و کمک می کنه تا وجه تمایزهای خودتون رو نسبت به رقبا پیدا کنین و اون ها رو ارتقاء بدین.

9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا

9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا

همونطور که گفتیم، شما به عنوان مدیر سایت می تونین از سایت های رقیب برتر خودتون درس های زیادی یاد بگیرین. امروزه شرکت های زیادی کارهای تبلیغتی خودشون رو به فضای وب منتقل کردن و همین موضوع رقابت در این فضا رو شدیدتر کرده. بنابراین، شما باید سایت های رقیب خودتون رو تحلیل کنین تا بتونین از اون ها پیشی بگیرین. برای این کار هم باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: نحوه پیدا کردن ترندهای پرطرفدار

• میزان ترافیک سایت

یکی از نکات مهم برای بررسی سایت رقبا این هست که میزان ترافیک سایت های رقیب خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. جالب اینجاست که بدونین ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی محبوبیت و اعتبار سایت ها محسوب میشه. ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک سایت وجود داره که در بین اون ها بی دقتی هم دیده میشه. توجه داشته باشین که هرچقر رتبه سایت بالاتر باشه، ترافیک سایت هم بیشتر میشه و برعکس. بنابراین، سعی کنین تا در زمان تحلیل سایت رقبا، ترافیک سایت اون ها رو هم در نظر داشته باشین.

• تعداد صفحات سایت

یکی دیگه از نکات مهم برای بررسی سایت رقبا که از اهمیت زیادی برخوردار هست، تعداد صفحات سایت هست. یکی از عواملی که نشون میده سایت از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار هست و در حوزه کاری خودش حرف اول رو میزنه این هست که تعداد صفحات سایت رو بررسی کنیم. برای اینکه ببینین تعداد صفحات سایت شما یا رقیب هاتون چند تاست، پس از اعتبار سایت، آدرس سایت رو بنویسین و در گوگل جستجو کنین. عددی که در صفحه جواب ها و بعد از عبارت About اورده میشه، تعداد صفحات سایت رو نشون میده. به این ترتیب، شما می تونین تعداد صفحات سایت رقیب هاتون رو مشاهده و تحلیل کنین.

• ایمیل مارکتینگ

یکی دیگه از نکات مهم برای بررسی سایت رقبا ان هست که ایمیل مارکتینگ این سایت ها رو بررسی کنین. ایمیل یه شرکت طرف ثالث نیست، بلکه قسمتی از دارایی و اطلاعات خود شما هست. به زبان ساده تر، شما با تکیه به دانش خودتون و بدون کمک شرکت ها می تونین ترافیک سایت خودتون رو بالا ببرین. با ایمیل واسطه ها هم حذف میشن و شما به صورت مستقیم با کاربر حرف می زنین. مهم این هست که بتونین بازدیدکننده های سایت خودتون رو متقاعد کنین که ایمیلشون رو در اختیار شما قرار بدن تا اعلامیه ها رو دریافت کنند.

• بازه انتشار مطالب

یکی دیگه از نکات مهم برای بررسی سایت رقبا این هست که بازه انتشار مطالب یا پست های سایت های رقیب رو مورد بررسی قرار بدین. برای این کار لازم نیست که ابزارهای پیچیده ای رو مورد استفاده قرار بدین، چون در کنار پست ها تاریخ انتشار مطالب نوشته شده. شما با دونستن بازه های انتشار رقیب های خودتون می تونین برای سایت خودتون یه بازه انتشار رقابتی به وجود بیارین. برای مثال اگه رقیب شما در هفته 2 تا پست منتشر می کنه، شما سعی کنین تا در هفته 4 تا پست منتشر کنین.

• سئوشناسی رقیب ها

یکی دیگه از نکات مهم برای بررسی سایت های رقیب، سئوشناسی رقبا هست. سئو سایت مفهومی هست عمومی و به همین دلیل به سادگی می تونین از اقدامات رقبای خودتون در این زمینه مطلع بشین. ما برای رسیدن به این هدف دو سرویس یا پلتفرم رو پیشنهاد می کنیم. یکی از اون ها سرویس Moz و SEMrush هست که اطلاعات کلی در مورد چیزی که در رتبه بندی دیدیم رو عرضه می کنه. ولی سرویس SEMrush تعداد عبارات مورد توجه رتبه بندی رو به کاربران نشون میده. این دو ابزار برای این هستن که ببینیم که ایا سایت مورد نظر از لحاظ سئو در وضعیت خوبی قرار گرفته یا نه. بنابراین، شما باید برای تحلیل سایت رقبا از این روش ها استفاده کنین.

• تعاملات اجتماعی

یکی دیگه از نکات مهم برای بررسی سایت های رقیب، تعاملات اجتماعی هست که در حوزه تعییت اهمیت سایت ها مورد توجه خیلی از افراد قرار می گیره. هرچقدر دادوستدها و تعاملات در شبکه های اجتماعی بیشتر باشه، اهمیت، قدرت و اعتبار اون سایت و برند بیشتر میشه اگه شما هم دوست دارین فعالیت های فعلی خودتون رو بهتر کنین، در مرحله اول باید بدونین در کدوم شبکه اجتماعی فعالیت کنین. همچنین شما باید به زمان و مکانی که در اون قرار دارین و کاربران هم در اونجا قرار دارن توجه داشته باشین.

• اعتبار دامنه

یکی دیگه از نکات مهم برای بررسی سایت های رقیب این هست که اعتبار دامنه سایت های رقیب و سایت خودتون رو بسنجین. اعتبار دامنه عددی هست بین صفر تا صد. هرچقدر این عدد به 100 نزدیک تر باشه، سایت از اعتبار زیادی برخوردار هست و بیشتر می تونه مورد توجه گوگل قرار بگیره و رتبش بالا بره. همچنین هرچقدر این عدد به صفر نزدیک تر باشه، یعنی اینکه سایت از اعتبار خوبی برخوردار نیست و گوگل رتبه اون سایت رو پایین میاره تا کاربران به سمت این سایت نرن. بنابراین، سعی کنین تا در مزان تحلیل سایت رقبا به این مورد هم توجه داشته باشین.

• دو فاکتور توییتری

معیار یا فاکتور مهم دیگه ای که می تونه در زمان تحلیلی سایت رقبا مورد توجه قرار بگیره، Average New Twitter Follower Per Day هست. بهتره بدونین ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل شمارش تعداد دنبال کننده های جدید شما در توییتر وجود داره. این ابزار می تونه بدونه چه افرادی به جمع دنبال کننده های شما اضافی شدن و چه افرادی شما رو آنفالو کردن. همه این موارد در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود داره. بنابراین، سعی کنین تا در زمان تحلیل سایت رقبا به فالوورهای سایت در شبکه های اجتماعی توجه داشته باشین.

• هدف گیری مجدد

یکی دیگه از نکات مهم برای تجزیه و تحلیل سایت های رقیب این هست که مجددا هدف گیری کنین. هدف گیری مجدد یه تکنیک برای بهبود برندینگ و ترافیک سایت هست که خیلی از مدیران سایت ها از این روش استفاده می کنند تا سایتشون تبدیل به برند بشه. بنابراین، سعی کنین تا سایت خودتون هدف گیری مجدد انجام بدین تا رتبه سایت شما در گوگل بالا بره و به برند تبدیل بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا، اطلاعات در مورد تحلیل سایت های رقیب به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای بررسی سایت رقبا بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تحلیل سایت های رقیب یکی از مهم ترین کارهایی هست که شما به عنوان مدیر یه سایت باید قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بعد از اون هم انجام بدین. شما با تحلیل و بررسی سایت های رقیب خود در حوزه کسب و کار مورد نظر خودتون می تونین به موفقیت های زیادی دست پیدا کنین.

نظرات: