ما سعی می کنیم در مقاله پیج رنک گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیج رنگ گوگل یا PageRank به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر پیج رنک گوگل بپردازیم و راه های افزایش PageRank رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین پیج رنک خودتون رو افزایش بدین. گوگل دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست که برای فعالیت در اون باید با این موارد آشنایی داشته باشین. پیج رنک گوگل نیز یکی از همین مفاهیم هست که به عنوان اولین الگوریتم گوگل محسوب میشه. این مفهوم برای افراد یا کسانی که سایت جدیدی به وجود آوردن از اهمیت زیادی برخوردار هست و سعی می کنند تا از این الگوریتم برای ارتقای سایت خودشون استفاده کنند.

گوگل تاکید زیادی به افزایش پیج رنک سایت برای به دست آوردن رتبه خوب در نتایج جستجو داره و خیلی از متخصصین سئو، پیج رنگ گوگل رو یه فاکتور یا معیار مهم در بالا بردن رتبه سایت و بهبود شرایط در لیست نتایج جستجوی گوگل و سبقت گرفتن از رقیب ها می دونن. این فاکتور ارتباط مستقیمی با تعداد بک لینک های دریافتی و لینک های خروجی صفحه سایت داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پیج رنک گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیج رنگ گوگل یا PageRank به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر پیج رنک گوگل بپردازیم و راه های افزایش PageRank رو به شما یاد بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  آیا کسب رتبه اول گوگل برای موفقیت کافی است؟

پیج رنک گوگل چیست؟

پیج رنک گوگل چیست؟

اگه در گوگل فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پیج رنک گوگل یا PageRank رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که پیج رنک گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پیج رنک گوگل سیستمی برای رتبه بندی صفحات سایت هست که توسط بنیانگذاران گوگل در دانشگاه استنفورد راه اندازی شد. این رتبه با توجه به ارزیابی تعداد و کیفیت لینک های اون به سایت داده میشه. به عبارت بهتر، هرچقدر یه صفحه از سایت بک لینک های زیادی داشته باشه، اون صفحه از نظر گوگل اعتبار زیادی داره و رتبه بالاتر و بهترین بهش داده میشه.

جالب اینجاست که بدونین پیج رنک گوگل یا PageRank نوعی الگوریتم هست که گوگل با استفاده از اون رتبه سایت ها و نحوه قرار گیری اون ها رو در صفحه نتایج جستجو مشخص می کنه. پیج رنک گوگل به موتورهای جستجو کمک می کنه تا صفحه های دارای شرایط رو برای پاسخ به سوالات بازدیدکننده ها نشون بدن. این الگوریتم ها تعداد دفعات مراجعه افراد به صفحات سایت شما رو مقایسه می کنند. توجه داشته باشین که نحوه امتیاز دهی پیج رنک بر اساس تجزیه و تحلیل لینک های ورودی به یه سایت هست. بنابراین، اگه می خواهین پیج رنک شما بهبود پیدا کنه، سعی کنین تا در صفحات سایت خودتون بک لینک های زیادی قرار بدین.

عوامل موثر بر پیج رنک گوگل

عوامل موثر بر پیج رنک گوگل

همونطور که گفتیم، الگوریتم پیج رنک سازوکارش اینجوریه که بر اساس لینک های ورودی و سایت هایی که به اون سایت لینک داده باشه رتبه بندی می کنه و به اون ارزش میده. همچنین هرچقدر تعداد لینک های سایت زیاد باشه، پیج رنک اون بالاتر میره که گوگل پیج رنک رو با نماد اختصاری PR و سایت رو بین عدد 0 تا 10 رتبه بندی می کنه. همچنین عوامل زیادی در پیج رنک گوگل تاثیر می ذارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی عوامل موثر بر پیج رنک گوگل بپردازیم.

• یکی از عوامل موثر بر پیج رنک گوگل، بک لینک با کیفیت هست. شما باید مطمئن باشین که بک لینک ها از کیفیت بالایی برخوردار هستن. در غیر این صورت نه تنها هیچ امتیازی به سایت شما داده نمیشه، بلکه ممکنه مضر هم باشه.

• یکی دیگه از عوامل موثر بر پیج رنک گوگل، انکر تکست هست. انکر تکست متنی هست که یه لینک رو نشون میده. این متن رنگ های مختلفی داره و با موضوع صفحه ای که به اون لینک میده، یکسان هست. ایجاد انکر تکست هایی که با لینک ها تطابق داشته باشن و بهینه هستن، می تونه رتبه شما رو بالا ببره.

• نرخ کلیک بالا هم یکی دیگه از عوامل موثر بر پیج رنک گوگل هست. نرخ کلیک ارزش مختلفی رو به لینک های مختلف در سایت میده و از این رو میشه کیفیت لینک ها رو بررسی کرد. هرچقدر نرخ کلیک بالاتر باشه، پیج رنک هم افزایش پیدا می کنه.

• یکی دیگه از عوامل موثر بر پیج رنک گوگل، لینک های داخلی هست که داشتن لینک های داخلی می تونه به افزایش PageRank گوگل کمک زیادی کنه. بنابراین، سعی کنین تا در صفحات سایت خودتون لینک داخلی داشته باشین.

راه های افزایش PageRank چیست؟

راه های افزایش PageRank

پیج رنک گوگل که به اختصار PR نوشته میشه، معیار اصلی گوگل برای تصمیم گیری در مورد رتبه سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل هست و اون رو میشه یکی از الگوریتم های گوگل دونست که با اختصاص یه عدد به هر صفحه سایت اعتبار اون صفحه رو مشخص می کنه. شما باید سعی کنین تا پیج رنک خودتون رو بالا ببرین. در ادامه برخی از راه های افزایش PageRank رو به شما یاد می دیم.

• بهبود UX سایت

یکی از راه های افزایش PageRank سایت این هست که UX وبسایت خودتون رو بهبود بدین. میزان بازدید سایت، زمان حضور کاربران روی سایت، تعداد صفحاتی که هر کاربر بازدید می کنه و Bounce Rate چهار عاملی هستن که به صورت مستقیم با بهبود تجربه کاربری یا UX سایت ارتباط دارن. اگه استفاده از سایت شما راحت و آسون نباشه و داده های ارزشمندی رو ارائه نده، بازدیدکننده بیشتری خواهین داشت که مدت زمان بیشتری در سایت شما می مونه و صفحات شما رو بیشتر بازدید می کنه.

• سئو کردن محتوا

یکی دیگه از راه های افزایش PageRank سایت این هست که از محتواهای سئو شده استفاده کنین. گوکل عاشق محتوای با کیفیت و سئو شده ای هست که به صورت مداوم آپدیت بشه. محتوای جدید سایر سایت رو علاقه مند می کنه تا به سایت شما لینک بدن. بنابراین، اگه می خواهین تا پیج رنک سایت شما بالا بره و رتبه بهتری در صفحات نتایج جستجوی گوگل به دست بیارین، سعی کنین تا از محتواهای سئو شده استفاده کنین.

• افزایش سرعت صفحات سایت

یکی دیگه از راه های افزایش PageRank سایت این هست که سرعت صفحات سایت خودتون رو بالا ببرین. گوگل در سال های گذشته اهمیت سرعت صفحه تلفن همراه رو به عنوان یه عامل مهم در رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته. بنابراین، سعی کنین تا با استفاده از تکنیک های مختلف سرعت صفحات سایت خودتون رو بالا ببرین. برای این کار نباید از عکس های با حجم بالا استفاده کنین. به این ترتیب، هرچقدر سرعت صفحات سایت شما بالا باشه و صفحات به راحتی آپلود بشن، پیج رنک سایت شما بالا میره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پیج رنک گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیج رنگ گوگل یا PageRank به شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر پیج رنک گوگل بپردازیم و راه های افزایش PageRank رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین پیج رنک خودتون رو افزایش بدین. همونطور که گفتیم، پیج رنک گوگل سیستمی برای رتبه بندی صفحات سایت هست که توسط بنیانگذاران گوگل در دانشگاه استنفورد راه اندازی شد. این رتبه با توجه به ارزیابی تعداد و کیفیت لینک های اون به سایت داده میشه. شما می تونین با استفاده از راه های زیادی پیج رنک سایت خودتون رو بالا ببرین.

نظرات: