5 تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ آیا می دونین منظور از داستان سرایی(Story Telling) چیست؟ داستان سرایی در تولید محتوا چه اهمیتی داره؟ چه چیزی باعث میشه تا استوری تلینگ در بازاریابی محتوایی خوب تلقی بشه؟ روش های داستان سرایی در تولید محتوا چیست؟ تولیدکننده های محتوا چجوری باید از داستان سرایی استفاده کنند؟ آیا این مورد جزو نکات حیاتی در تولید محتوای بهینه شده به حساب می آید؟

زمانی که به سمت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی میریم که هدف ها یا ایده های بزرگی در ذهن خودمون داریم. این هدف ها احتمال داره افزایش فروش، برندینگ، ایجاد تمایز با رقبا یا.... باشن. هدف ما هرچیزی که باشه باید بدونیم که مهم ترین و اصلی ترین قدم برای موفقیت این هست که محتواهای ما توانایی جذب و جلب توجه مخاطبمون رو داشته باشه. به همین دلیل هست که استفاده از داستان سرایی در تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مطالب اموزشی سایت تولید محتوا محتواکده، اطلاعاتی درباره داستان سرایی یا Story Telling به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های داستان سرایی در تولید محتوا بپردازیم و اهمیت داستان سرایی در بازاریابی محتوایی رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از داستان سرایی چیست؟

منظور از داستان سرایی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش بیاد که منظور داستان سرایی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که داستان سرایی یا Story Telling روند استفاده از واقعیت و روایت برای ارتباط دادن چیزی به مخاطب یا کاربر هست. بعضی از داستان ها واقعی هستن و برخی دیگه برای توضیح بهتر پیام اصلی به وجود اومدن. توجه داشته باشین که داستان سرایی شکلی از هنر هست که با مرور زمان در فرهنگ هر جامعه ای ادغام میشه. از اونجایی که داستان ها یه زبان جهانی هستن که همه بدون توجه به گویش، شهر یا میراث اون رو میفهمن و درک می کنند.

جالب اینجاست که بدونین داستان سرایی هنر استفاده از کلمات و وسایل کمکی بصری برای انتقال یه ایده یا پیام هست. داستان ها بیشتر از یه الگوی استاندارد پیروی می کنند و همه ما به صورت ناخودآگاه این الگو رو از دوران کودکی خودمون می شناسیم.

مقاله پیشنهادی: تاثیر تولید محتوای منظم در سئو سایت چیست؟

ارتباط داستان سرایی با بازاریابی محتوایی

ارتباط داستان سرایی با بازاریابی محتوایی

حائز اهمیت هست که بدونین داستان سرایی(Story Telling) به معنی استفاده از داستان برای انتقال پیام تجاری کسب و کار هست. با کمک داستان سرایی یا قصه گویی بدون اینکه کاربر رو تحت فشار قرار بدیم، مشخصات محصولات یا خدمات خودمون رو توضیح میدیم و اونرو به استفاده از محصولات یا خدمات خودمون تشویق می کنیم. از اونجایی که ذهن مخاطب با داستان ها بهتر تعامل می کنه، با این تکنیک به مخاطبان و کاربران نشون میدیم که چرا باید به برند ما یا کسب و کار ما اهمیت و ارزش بدن.

اهمیت استفاده از داستان سرایی در تولید محتوا

توجه داشته باشین که اهمیت استفاده از استوری تلینگ یا قصه گویی در فرایند تولید محتوا دستیابی به هدف یا ایده هست. بزرگ ترین هدف هر کسب و کاری هم افزایش فروش محصولات یا خدمات هست. نکته قابل توجه این هست که نباید از استوری تلینگ فقط به منظور رسیدن به افزایش فروش استفاده کرد. در این صورت نتیجه برعکس می گیرین و میزان فروشتون پایین میاد. شما باید هدف هایی کوچیک تر برای رسیدن به هدف های بزرگ تر مشخص کنین. مثلا سعی کنین به پرسش های کاربران خودتون جواب بدین و اعتماد اون ها رو جلب کنین. یا تلاش کنین با داستان سرایی در اون ها احساس صمیمیت به وجود بیارین.

مقاله پیشنهادی: آپدیت محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

روش های داستان سرایی در تولید محتوا

روش های داستان سرایی در تولید محتوا

همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از این روش با مخاطبان و کاربران خودتون ارتباط صمیمی و احساسی برقرار کنین. البته توجه داشته باشین که داستان سرایی(Story Telling) فقط مربوط به کسب و کار نیست و در هر محتوایی به تناسب موضوع میشه از داستان سرایی استفاده کرد. با تکنیک های مختلفی میشه داستان سرایی انجام داد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های داستان سرایی در تولید محتوا بپردازیم.

  • شناخت مخاطبان

یکی از روش های داستان سرایی در تولید محتوا این هست که مخاطبین خودتون رو شناسایی کنین. قبل از اینکه دست به کار بشین، کمی درباره بازار هدف خودتون تحقیق انجام بدین و پرسونای خریدار خودتون رو تعریف کنین. این فرایند شما رو با افرادی آشنا می کنه که ممکنه در حال خوندن، دیدن یا گوش دادن به داستان شما باشه. همچنین راه خوبی رو برای چند مرحله بعدی که اساس داستان خودتون رو بنا می کنین، فراهم می کنه.

  • انتخاب کردن رسانه داستان

یکی دیگه از روش های داستان سرایی در تولید محتوا این هست که رسانه داستان خودتون رو انتخاب کنین. داستان ها می تونن اشکال و فرم های مختلفی داشته باشن. بعضی از داستان ها خونده میشن، بعضی هاشون دیده میشن و بعضی از افراد به اون ها گوش میدن. فضای داستان انتخابی شما یا رسانه به نوع داستان و سایر عوامل مثل زمان و پول بستگی داره. راه های مختلفی وجود داره که شما می تونین داستانتون رو بگین.

  • تصمیم گیری درباره داستان

یکی دیگه از تکنیک های داستان سرایی در تولید محتوا این هست که تصمیم بگیرین که چه نوع داستانی تعریف کنین. همه داستان ها باهم برابر نیستن. برای مشخص کردن اینکه چه نوع داستانی رو تعریف می کنین، باید بدونین که چجوری می خواهین مخاطبان شما با خوندن داستان، از خودشون واکنش نشون بدن. این موضوع به شما کمک می کنه تا تعیین کنین که چجوری می خواهین داستان خودتون رو به جریان بندازین.

  • اشتراک گذاری داستان

اشتراک گذاری داستان هم یکی دیگه از تکنیک های داستان سرایی در تولید محتوا هست. یادتون نره که داستان خودتون رو به اشتراک بذارین و تبلیغ کنین. تولید محتوا فقط نیمی از کار هست و نیم دیگه اون به اشتراک گذاری هست. با توجه به رسانه انتخاب شده شما، قطعا باید داستان خودتون رو در رسانه های اجتماعی و ایمیل به اشتراک بذارین. علاوه بر این، داستان های نوشتاری رو میشه در وبلاگ شما پست مهمون در سایر سایت ها تبلیغ کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 تکنیک داستان سرایی در تولید محتوا، اطلاعاتی درباره داستان سرایی یا Story Telling به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های داستان سرایی در تولید محتوا بپردازیم و اهمیت داستان سرایی در بازاریابی محتوایی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، داستان سرایی یا Story Telling روند استفاده از واقعیت و روایت برای ارتباط دادن چیزی به مخاطب یا کاربر هست. بعضی از داستان ها واقعی هستن و برخی دیگه برای توضیح بهتر پیام اصلی به وجود اومدن.

نظرات: