آپدیت محتوا؛ اصطلاحی رایج و پرکاربرد در حوزه بازاریابی محتوایی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین آپدیت محتوا چیست؟ بروزرسانی محتوا سایت چه اهمیتی داره؟ آیا تا الان از خودتون پرسیدین که با مطالب و محتواهای قدیمی سایت چه کار باید بکنین؟ اگه می خواهین رتبه بهتری برای محتوای خودتون در نتایج جستجوی گوگل به دست بیارین، نقش بروزرسانی محتوا و بازنگری اون رو جدی بگیرین. چرا که جزو نکات حیاتی در تولید محتوای بهینه شده به حساب می آیند.

هرچقدر هم که محتوای روی سایت شما بروز و جدید باشه و آخرین اطلاعات رو به کاربرا ارئه بده، قطعا پس از مدتی قدیمی میشه و دیگه کارایی امروزی خودش رو نخواهد داشت. این موضوع در مورد محتوای حوزه پزشکی، تکنولوژی و اخبار بیشتر دیده میشه. از طرف دیگه، کاربران همواره به دنبال جدیدترین و آخرین اخبار و محتوای موجود هستن و هرچقدر محتوای شما بروزتر باشه، کاربران زیادی رو جذب می کنه. ما سعی می کنیم در این بخش از آموزش های سایت تولید محتوا محتواکده، اطلاعاتی در مورد آپدیت محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای آپدیت محتوا بپردازیم و مهم ترین اقدامات در بروزرسانی محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

آپدیت محتوا چیست؟

آپدیت محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آپدیت محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که برای هر وبلاگ و بخصوص وبلاگ های شرکتی بخشی از هدف هر استراتژی بازاریابی، افزایش دیده شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل هست. یه وبلاگ به شما این امکان رو میده که خودش رو به عنوان یه متخصص در زمینه کاری خودش معرفی کرده و از رقبای خودش متمایز بشین. برای اینکه واقعا به این هدف برسین، محتوای شما باید دائما بروز باشه. آپدیت محتوا در درجه اول برای خواننده های شما و سپس برای موتورهای جستجو مفید هست.

جالب اینجاست که بدونین بیشتر وبمسترها فقط بر تولید محتوای متنی جدید تمرکز دارن، ولی باید بدونین که بروزرسانی و آپدیت محتواهای قدیمی و رفرش کردن اون ها یکی دیگه از استراتژی های عالی برای بهبود سئو و عملکرد سایت شماست. هرچقدر که انتشار محتوای جدید در سایت اهمیت داره، به همونقدر هم بروزرسانی محتوا اهمیت داره. ایده پردازی و نوشتن مداوم و مستمر مقالات جدید، پایه و اساس یه استراتژی موثر بازاریابی محتوا در سایت هست.

مقاله پیشنهادی: چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

آپدیت محتوا چه مزایایی به همراه دارد؟

آپدیت محتوا چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، آپدیت محتوا یکی از عناصر اصلی استراتژی های بازاریابی محتوا محسوب میشه که می تونه نقش موثری در بهبود وضعیت ترافیک سایت و سئو داشته باشه. متخصصان پیشنهاد می کنند که درک اهمیت بروزرسانی محتوا در سئو می تونه علاوه بر تاثیر حداکثری محتوای جدید در زمان و هزینه شما به عنوان تولیدکننده محتوا صرفه جویی کنه. آپدیت محتوا مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای آپدیت محتوا بپردازیم.

  • بهبود سئو

یکی از مزایای آپدیت محتوا این هست که سئو بهبود پیدا می کنه. محتوا به مرور زمان ارزش خودش رو از دست میده. اگه محتواهای قدیمی بروزرسانی نشن، در رتبه بندی جایگاه پایینی به دست میارن. بروزرسانی محتوا به شما این امکان رو میده تا تغییراتی رو روی سئو داخل صفحه اعمال کنین. تغییراتی که اگه انجام ندین، می تونه بر کار شما تاثیر منفی بذاره. همچنین با آپدیت محتوا می تونین به بهبود ROI سئو خودتون کمک کنین.

  • صرفه جویی در وقت

یکی از مزایای آپدیت محتوا این هست که در وقت صرفه جویی میشه و نتیجه بهتری به دست میاد. رفرش و آپدیت محتوای قدیمی کمتر از نوشتن مقاله جدید طول میکشه. به این معنی نیست که شما باید تلاش های خودتون رو واسه تولید محتوای جدید به طور کلی متوقف کنین، ولی با اختصاص زمان به هر دو روش می تونین با کار خیلی کمتر، نتیجه های بهتری رو واسه خودتون به ارمغان بیارین.

  • افزایش تعامل مخاطبان

افزایش تعامل کاربران هم یکی دیگه از مزایای آپدیت محتوا هست. اکه مخاطب روی یکی از مقاله های قدیمی شما کلیک کرده باشه، می خواهین مدت زمان زیادی رو در اونجا بمونه و در واقع مدت زمان زیادی رو صرف خوندن اون محتوا بکنه. محتوایی که تازه و دارای جدیدترین اطلاعا هست، به احتمال زیاد خواننده رو درگیر خودش می کنه و مدت زمان حضور اون ها در سایت شما رو افزایش میده.

مقاله پیشنهادی: هدف از تولید محتوا چیست؟

مهم ترین اقدامات در بروزرسانی محتوا

مهم ترین اقدامات در بروزرسانی محتوا

اگه دونستین که آپدیت یا بروزرسانی محتوا یکی از موثرترین روش های افزایش ترافیک سایت هست، شاید این سوال واستون پیش بیاد که مهم ترین اقدامات در بروزرسانی محتوا چیست؟ با پیروی از بهترین استراتژی بروزرسانی محتوا به راحتی می تونین ترافیک سایت خودتون رو افزایش بدین. برای این کار کافیه موارد زیر رو رعایت کنین:

  • استفاده از کلمات کلیدی جدید
  • دریافت لینک های معتبر جدید
  • بروزرسانی تاریخ پست های قدیمی
  • ویرایش اشتباهات تایپی و بهبود میزان خوانایی متن
  • بروزرسانی بدنه محتوا و اصلاح ساختار محتوا
  • آپدیت سئوی داخل صفحات
  • اضافی کردن عکس ها و ویدیوهای جدید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آپدیت محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد آپدیت محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای آپدیت محتوا بپردازیم و مهم ترین اقدامات در بروزرسانی محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، آپدیت محتوا یکی از عناصر اصلی استراتژی های بازاریابی محتوا محسوب میشه که می تونه نقش موثری در بهبود وضعیت ترافیک سایت و سئو داشته باشه. آپدیت محتوا مزایای زیادی به همراه داره. به همین دلیل خیلی از کارشناسان تولید محتوا، بروزرسانی محتوا رو در اولویت کار خودشون قرار میدن.

نظرات: