امضای محتوایی؛ اصطلاحی رایج و پرکاربرد در حوزه سئو و تولید محتوا! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین امضای محتوایی چیست؟ معیارهای یه امضای محتوایی چیست؟ دلایل ایجاد امضای محتوایی کدامند؟ چجوری امضای محتوایی ایجاد کنیم؟ امضای محتوایی چه تاثیری در سئو داره؟  اهمیت شناخت مخاطب در ایجاد امضای محتوایی چیست؟ برای رتبه گرفتن در گوگل فقط امضای محتوایی کافی هست؟ انواع سیستم های مدیریت محتوا سایت چقدر به این موضوع اهمیت می دهند؟

امضای محتوایی یکی از پراهمیت ترین مسائل در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو هست که در سال های اخیر نسبت به سال های قبل بیشتر به این موضوع پرداخته میشه. امضاء محتوایی یکی از روش های تولید محتوا خوب و مفید هست که بیشتر سئوکارها از اون برای پیشرفت در سئو سایت خودشون استفاده می کنند. ما سعی می کنیم در مقاله امضای محتوایی چیست؟ اطلاعاتی درباره امضای محتوایی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل ایجاد امضای محتوایی بپردازیم و تاثیر امضاء محتوایی در سئو رو مورد بررسی قرار بدیم.

امضای محتوایی چیست؟

امضای محتوایی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که امضای محتوایی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که امضای محتوایی یه تکنیک هست و به معنی تولید محتوای خوب، مفید و کاربرپسند هست که البته مشخصه اصلی اون بکر بودن و غیرتکراری بودن اون هست. وقتی که شما برای تولید محتواهای تخصصی مرتبط با موضوع فعالیت خود برنامه ریزی مستمری دارین و محتواهای با کیفیت و غیرتکراری تولید می کنین، در حقیقت در حال استفاده از این تکنیک برای ارتقا جایگاه سئو خودتون هستین.

جالب اینجاست که بدونین امضاء محتوایی در حوزه سئو و بازاریابی محتوا بیان میشه، هر نوشته منحصر به فردی که توسط نویسنده در یه متن نوشته میشه، یه امضای محتوایی هست. اگه شما جمله ای یا عبارتی رو که برگرفته شده از ذهنیت شما و همچنین از ادبیات و طرزش نگرش شما هست رو با نگارش خودتون می نویسین، یه امضای محتوایی هست. اگه واستون مثال بزنیم، می تونیم بگیم که همه جمله ها و پاراگراف هایی که در این مقاله مشاهده می کنین، یه امضا برای نوشته ما هست، چون این مطالب برگرفته از ذهن ما درباره موضوع هست.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با روش های ترویج و توزیع محتوا

دلیل ایجاد امضای محتوایی چیست؟

دلیل ایجاد امضای محتوایی چیست؟

الان که با مفهوم امضای محتوایی آشنا شدین، نوبت این رسیده تا دلیل ایجاد امضای محتوایی رو مورد بررسی قرار بدیم. جالب اینجاست که بدونین امضای محتوایی به عنوان سند مالکیت شما به اون متن حاوی این امضا هست. در صورتی که کسی از همه یا بخشی از امضای شما در مقاله های خودش استفاده کنه، الگوریتم گوگل اون رو در صورت عدم درج منبع به عنوان سرقت ادبی محسوب می کنه و نمره منفی برای کپی کننده در نظر می گیره.

فرض کنین شما در یه حوزه، تجربیات و تخصص هایی به دست آوردین و همه جنبه های اون رو درک کردین، اگه بتونین یه مقاله با کلی امضای محتوایی ارائه بدین، یعنی یه محتوای منحصر به فرد با قدرت فوق العاده برای کسب رتبه از سمت گوگل و همچنین سخت کردن کار کپی برداران برای استفاده از متن خود. بنابراین، اگه نویسنده حرفه ای هستین، حتما مقاله هایی رو ارائه بدین که هر پاراگراف اون بتونه یه امضای محتوایی باشه.

مقاله پیشنهادی: آیا هوش مصنوعی جایگزین کارشناس تولید محتوا می شود؟

تاثیر امضاء محتوایی در سئو

تاثیر امضاء محتوایی در سئو

توجه داشته باشین که موتور جستجوی گوگل همیشه در حال توسعه و پیشرفت ربات های خودش و ارتقاء اون ها هست تا بتونه محتواهای کاربرپسند رو شناسایی کنه و برای گوگل محتواهای غیرتکراری و کپی نشده از اهمیت زیادی برخوردار هست. در اصل محتواهای غیرتکراری می تونه یکباره سایت شما رو به رتبه های بالای گوگل برسونه. نکته قابل توجه این هست که امضای محتوایی وقتی بهوجود میاد که شما بتونین محتواهای با کیفیت، جذاب و کپی نشده تولید کنین که با این کار باعث میشین برند محتوایی شما پیش گوگل ایجاد بشه. همچنین شما می تونین با استفاده از این ترفند تاثیر مثبت استفاده از محتوای با کیفیت رو بر جایگاه سئو خودتون مشاهده کنین.

معیارهای امضای محتوایی خوب کدامند؟

هر متن منحصر به فرد یا یونیکی که توسط نویسنده در یه مقاله نوشته میشه، یه امضای محتوایی هست. ایجاد یه امضای محتوایی خوب کار خیلی سختی نیست، در واقع فقط کافیه کپی برداری نکنین تا امضای منحصر به فرد تولید بشه، ولی هر امضای محتوایی، امضای خوبی نیست. واسه ایجاد یه امضای عالی باید برخی از معیارها رو زیر نظر داشته باشیم. این معیارها عبارت هستن از:

  • ذهنیت و درک شخص از موضوع
  • نحوه نگارش
  • منحصر به فرد بودن
  • با معنا بودن و رسوندن مفهوم
  • استفاده از کلمات کلیدی موضوع

نحوه ایجاد امضاء محتوایی چگونه است؟

نحوه ایجاد امضاء محتوایی چگونه است؟

برای استفاده از امضاء محتوایی نیاز هست تا خودتون محتوا تولید کنین و از کپی کردن مقاله های دیگه دوری کنین. برای امضاء محتوا باید یه مقاله خوب، مفید و کاربردی داشته باشین که صریح و روان نوشته شده. این محتوا باید اصالت داشته باشه و مشابهی نداشته باشه. این محتوا نباید بازنویسی شده باشه و بهتره کاملا اصیل و منحصر به فرد باشه.

برای استفاده از این تکنیک باید توجه کنین که امضای محتوایی برای محتواهایی تعریف میشه که در حوزه تخصصی فعالیت شما در دیجیتال مارکتینگ تدوین میشن. این محتواها، مقاله های کامل و مفصلی هستن. محتواهای کوتاه که حالت خبری دارن و ارزش محتوایی زیادی ندارن و اطلاعات زیادی به مخاطب انتقال نمیدن، نمی تونن در دسته امضای محتوایی خوب و با ارزش قرار بگیرن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله امضای محتوایی چیست؟ اطلاعاتی درباره امضای محتوایی به شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل ایجاد امضای محتوایی بپردازیم و تاثیر امضاء محتوایی در سئو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، امضای محتوایی یه تکنیک هست و به معنی تولید محتوای خوب، مفید و کاربرپسند هست که البته مشخصه اصلی اون بکر بودن و غیرتکراری بودن اون هست. ایجاد امضای محتوایی مزایای زیادی به همراه داره و باعث میشه تا سایت در رتبه های بالاتری در گوگل قرار بگیره. به همین دلیل خیلی از تولیدکننده های محتوا یا نویسنده ها به دنبال ایجاد امضاء محتوایی هستن. برای تولید امضای محتوایی نباید مقاله خودتون رو از متنی کپی کنین.

نظرات: