محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

5 نکته مهم در بازاریابی محتوایی که باید رعایت کنید! آیا دوست دارین با این نکات آشنا بشین؟ چجوری بازاریابی محتوایی انجام بدیم؟ هدف بازاریابی محتوا چجوری تعیین میشه؟ به نظر شما چرا بازاریابی محتوا مهم هست؟ بازاریابی محتوا با تبلیغات چه تفاوتی داره؟ انواع بازاریابی محتوایی کدامند؟ بازاریابی محتوایی چه مزایایی به همراه داره؟ چرا کسب و کارهای مختلف بازاریابی محتوا رو جدی می گیرن؟ در هنگام سفارش تولید محتوا چقدر باید به این موضوع اهمیت داد؟

با توجه به گسترش فعالیت های تحت وب و همچنین تجارت های الکترونیکی بسیار امروزه فقط داشتن یه محتوای خوب هست که می تونه به کسب و کار ما کمک کنه. امروزه خیلی از فروشگاه های الکترونیکی یا سازمان ها و شرکت ها واسه خودشون سایت هایی برای بهبود تجارت راه اندازی می کنند و همچنین در کنار اون سعی دارن تا مخاطبانی رو هم از شبکه های اجتماعی به تجارت خودشون جذب کنند. ما سعی می کنیم در مقاله 5 نکته مهم در بازاریابی محتوایی، اطلاعاتی درباره بازاریابی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در بازاریابی محتوا بپردازیم.

منظور از بازاریابی محتوا چیست؟

منظور از بازاریابی محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از بازاریابی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازاریابی محتوا بهترین استراتژی بلند مدت بازاریابی هست که بر روی تولید، انتشار و توزیع محتوای با کیفیت تمرکز داره و هدفش دستیابی به مخاطبین مورد هدف و ایجاد انگیزه واسه مشتریان و مخاطبان هست. در نهایت بازاریابی مشتریان یکی از مهم ترین بخش ها برای رشد پایدار به صورت بلند مدت هست. شما می تونین با استفاده از بازاریابی محتوایی کسب و کار خودتون رو توسعه بدین و فروش محصولات خودتون رو چند برابر کنین.

جالب اینجاست که بدونین با اینکه بازاریابی محتوایی تاثیر زیادی بر روی کسب و کارهای اینترنتی داره، خیلی از افراد هنوز نمی دونن که چجوری می تونن یه استراتژی تاثیرگذاری رو اجرا کنند. در واقع 63 درصد از کسب و کارهای مختلف هنوز یه استراتژی محتوا مشخص رو واسه خودشون مشخص نکردن. همچنین با افزایش هزینه های تبلیغات و کاهش توجه افراد به تبلیغات، روز به روز کسب و کارهای بیشتری به سمت بازاریابی محتوایی میرن.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟

چرا بازاریابی محتوامهماست؟

وقتی به بررسی انواع بازاریابی محتوا بپردازین، می فهمین که این موضوع چرا از اهمیت زیادی برخوردار هست. اولین و مهم ترین دلیل اهمیت بازاریابی محتوا پاسخ به سوالات و نیازهای مخاطبان هست. شما با بررسی بازار و تحقیق در این حوزه سعی می کنین با ارائه محتوا به سوالات، دغدغه ها و چالش های اون ها پاسخ داده و به همین روش اون ها رو به سمت خودتون بکشونین. این روزها محتوا اونقدر واسه کاربران اهمیت داره که اون ها از برندهای برتر انتظار دارن که محتوای خاص تولید کنند.

نکات مهم در بازاریابی محتوایی کدامند؟

نکات مهم در بازاریابی محتوایی کدامند؟

همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوا یکی از قوی ترین ابزارهایی هست که این امکان رو به شما میده تا ارتباط خودتون رو با مخاطبان حفظ کنین و مشتریان جدیدی به دست بیارین، ولی متاسفانه خیلی از کسب و کارها اون رو جدی نمی گیرن. برای اینکه بازاریابی محتوایی موثری داشته باشین، باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در بازاریابی محتوایی بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: تاثیر بازاریابی محتوا در جذب مشتری احتمالی

  • مشخص کردن هدف بازاریابی محتوایی

یکی از نکات مهم در بازاریابی محتوایی این هست که هدف خودتون رو تعیین کنین. به طور کلی بازاریابی محتوا با یه هدف شروع میشه. به این ترتیب، هر محتوایی که شما تولید می کنین، باید بر اساس یه هدف مشخص و شفاف باشه و در واقع تعداد بازدیدها نمی تونه هدف شفافی باشه. وقتی شما واسه بازاریابی محتوایی خودتون هدف مشخص کردین، می تونین موثرترین بازاریابی رو انجام بدین و میزان فروش محصولات خودتون رو چند برابر کنین.

  • تحلیل عملکرد خود

یکی دیگه از نکات مهم در بازاریابی محتوایی این هست که عملکرد خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین. محتوای با کیفیت اهمیت زیادی داره، ولی اگه بازدیدکننده ها و کاربران سایت شما به مشتری های شما تبدیل نشن، این محتوا ارزش زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل تحلیل های سایت از اهمیت زیادی برخوردار هست. شما باید به دقت عملکرد سایت خودتون رو زیر نظر داشته باشین تا بدونین کدوم روش ها واسه شما مفید هستن.

  • تولید محتوای بروز و تازه

تولید محتوای بروز و جدید هم یکی دیگه از نکات مهم در بازاریابی محتوایی هست. شما همیشه باید سعی کنین تا محتوای جدیدی متناسب با نیازهای کاربران یا مخاطبان تولید و در سایت خودتون منتشر کنین. همچنین اگه شما از استراتژی های بهینه سازی استفاده می کنین، اصلا نباید URL خودتون رو به روزرسانی کنین. URL همیشه باید ثابت باشه تا نیازی به کسب مجدد بک لینک نداشته باشین.

  • استفاده از قدرت کلمات کلیدی

استفاده از قدرت کلمات کلیدی هم یکی دیگه از مهم ترین نکات در بازاریابی محتوا هست. بازاریابی محتوا و سئو(SEO) در کنار هم هستن و دو موضوع جدا از هم نیستن. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به نحوه رتبه بندی سایت شما واسه عبارات یا کلمات کلیدی مختلف اشاره داره. تولید محتوا فرایند ترکیب کلمات کلیدی سئو با موضوعات و نیازهای مخاطبین یا کاربران سایت شما هست.

  • زیرنظر گرفتن سایر رقبا

یکی دیگه از مهم ترین نکات در بازاریابی محتوا، زیر نظر گرفتن سایر رقبا هست. به عبارت دیگه شما باید سایر کانال ها محتوا رو در نظر داشته باشین. همزمان با ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی، بهتره فراتر از محتوای وبلاگ و صفحات فرود در سایت خودتون فکر کنین. کانال های زیادی وجود دارن که مخاطبان شما ممکنه از اون ها برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خودشون استفاده کنین. به همین دلیل، شما باید این کانال های محتوایی رو زیر نظر داشته باشین تا همیشه چند قدم ازشون جلوتر باشین.

مقاله پیشنهادی: هرم بازاریابی محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 نکته مهم در بازاریابی محتوایی، اطلاعاتی درباره بازاریابی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در بازاریابی محتوا بپردازیم. همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوا بهترین استراتژی بلند مدت بازاریابی هست که بر روی تولید، انتشار و توزیع محتوای با کیفیت تمرکز داره و هدفش دستیابی به مخاطبین مورد هدف و ایجاد انگیزه واسه مشتریان و مخاطبان هست. شما در زمان انجام بازاریابی محتوایی باید نکات مختلفی رو رعایت کنین تا کسب و کارتون توسعه پیدا کنه و میزان فروش خودتون رو افزایش بدین.

 

نظرات در مورد 5 نکته مهم در بازاریابی محتوایی که باید رعایت کنید!:

سوال تصادفی