Sckema Markup؛ یکی از مفاهیم اساسی در سئو فنی! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ آیا می دانید Sckema Markup چیست؟ چگونه می توان از این ابزار استفاده کرد؟ آیا Sckema می تواند باعث بهبود سئو سایت شود؟ چرا مدیران سایت های اینترنتی محتواهای خودشان را نشانه گذاری می کنند؟
سئوکاران و مدیران سایت های اینترنتی همواره به دنبال راه ها و روش های جدیدی برای انجام بهتر بهینه سازی محتوای سایت خودشان هستند. نشانه گذاری محتوا یا همان Sckema Markup یکی از جدیدترین تغییرات و تحولات در حوزه سئو سایت است که به ابزار قدرتمندی در زمینه بهینه سازی سئو محتوا تبدیل شده است. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این مفهوم آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Sckema Markup برای شما ارائه کنیم و نحوه استفاده از Sckema ها را به شما یاد دهیم.

Sckema Markup چیست؟

آشنایی با روش های افزایش سرعت بارگذاری صفحات

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Sckema Markup چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Sckema Markup مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از قبل تعیین شده در سایت قرار می گیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثرتر کرده و موتورهای جستجو می توانند نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد، به نمایش بگذارند. اگر می خواهید نحوه کار با Sckema را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، Sckema Markup در سایت امکان بهینه سازی نتایج جستجو در موتورهای جستجو را برای ما فراهم می کند که با استفاده از این قابلیت ها می توانیم اطلاعات بیشتری از سایتمان را در نتایج جستجو نشان دهیم که کاربر بدون نیاز به ورود به سایت می تواند بخشی از این اطلاعات را مشاهده کند. به کمک این ابزار عناصر اضافی مانند عکس ها و ویدیوها به عنوان قطعه های کامل در SERP نشان داده می شوند. کاربران اطلاعات دقیق مورد نیاز خودشان را می بینند و احتمالا روی چنین نتایجی کلیک می کنند که این امر باعث می شود تا سایت شما در نتایج جستجو بهتر به نظر برسد و در رتبه های بالاتری قرار بگیرد.

چگونه از Sckema Markup استفاده کنیم؟

 توجه داشته باشید که Sckema Markup نیز مانند کدهای نشانه گذاری دیگر در محتوای صفحه سایت قرار می گیرد. عناصر Sckema و صفت های مرتبط با آن به منظور جلوگیری از گردش موتورهای جستجو در اطلاعات اضافی صفحه، به طور مستقیم در کد HTML قرار می گیرند. برای استفاده از کدهای اسکیما در صفحات سایت راه ها و روش های مختلفی وجود دارند. برخی از وب مسترها از کدهای اخصاصی استفاده می کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند تا برای نشانه گذاری صفحات از ابزارهای رایگان و افزونه های وردپرسی استفاده کنند.

آشنایی با روش های افزایش سرعت بارگذاری صفحات

تاثیر Sckema  بر سئو سایت

پس از آشنایی با روش های افزایش سرعت بارگذاری صفحات، استفاده از کدهای Sckema یکی از روش های بهبود سئو سایت است. استفاده از این کدها باعث می شود تا هر قسمت از اطلاعات صفحه برای ربات های گوگل قابل خواندن شود. به عبارت دیگر، فرایند ایندکس صفحات را راحت تر می کنند و به طور مستقیم روی بهبود رتبه ها تاثیر می گذارند. کارکرد نشانه گذاری سایت دقیقا مانند پیاده سازی یا بهبود فاکتورهای سئو داخلی است.
زمانی که کد HTML شما شامل ریز داده های اسکیما می شود، موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای مطالب شما را تفسیر کنند و بنابراین این مسئله به نوبه خود باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت شما و تشخیص کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Sckema Markup برای شما ارائه کنیم و نحوه استفاده از Sckema ها را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Sckema Markup یکی از بهترین روش های بهبود سئو فنی است که شما می توانید از این روش استفاده کرده و کدهای اسکیما را در طراحی سایت خود به کار ببرید. به طور کلی می توان گفت که استفاده از کدهای اسکیما تاثیر قابل توجهی بر سئو سایت می گذارد.

 

نظرات: