آموزش ساخت فایل Robot.txt؛ یک راه برای ایجاد سد در مقابل ربات موتور جستجو! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید فایل Robot.txt چیست؟ این فایل چه نقشی در سئو سایت دارد؟ به نظر شما فایل robot.txt چه محدودیت هایی دارد؟ چرا این فایل از اهمیت زیادی برخوردار است؟
بهتر است بدانید، سئو سایت یکی از اصلی ترین اقداماتی است که می توانید با استفاده از آن رتبه سایت خودتان را بالا ببرید و ترافیک سایت را افزایش دهید. تکنیک های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد که یکی از آنها ساخت فایل robot.txt است. این فایل به ربات های گوگل کمک می کند تا صفحات سایت شما را ایندکس کنند. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این فایل آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فایل Robot.txt برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت فایل robot.txt را به شما یاد دهیم.

فایل Robot.txt چیست؟

آموزش ساخت فایل Robot.txt

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که فایل Robot.txt چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که فایل Robot.txt یک راه خوب برای ایجاد سد در مقابل ربات موتور جستجو است که این فایل مشخص می کند که ربات به کدام نوع یا بخش از URLهای سایت شما می تواند دسترسی داشته باشد. شما می توانید با ساخت این فایل، به بهینه سازی سایت خودتان کمک کرده و رتبه سایت خودتان را بالا ببرید. اگر می خواهید نحوه ساخت فایل robot.txt را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، Robot.txt یک فایل مهمی است که می تواند سرنوشت سایت های وردپرسی شما را در صفحات نتایج جستجو مشخص کند. توجه داشته باشید که خطاها و ایرادات این فایل از جمله رایج ترین خطاهای سئو سایت هستند. در واقع، حتی با حرفه ای ترین سئوکاران نیز در معرض خطاهای robot.txt هستند. معمولا بیشتر سایت ها دارای این فایل هستند، با این حالی بسیاری از مدیران سایت ها نمی دانند که این فایل چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد. شما می توانید با کمک این فایل، سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید.

نحوه ساخت فایل robot.txt چگونه است؟

آموزش ساخت فایل Robot.txt

پس از اینکه یا گرفتیم چگونه site map بسازیم، نوبت به ساخت فایل robot.txx میرسد. اگر می خواهید یک فایل robot.txt بسازید، در وهله اول باید وارد هاست خودتان شوید و بعد از ورود به هاست روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به فایل منیجر هاست منقل شوید و بتوانید فایل های موجود در هاست خودتان را کنترل کنید.
بعد از کلیک روی گزینه File Manager به مسیر /public_html/ بروید تا به مسیری که در وردپرس در آن نصب است، هدایت شوید. اگر وردپرس روی دامنه اصلی شما نصب شده است، تنها کافی است تا در این مسیر باقی بمانید، ولی اگر در پوشه دیگری آن را نصب کرده اید، باید وارد همان پوشه شوید. سپس اگر به مسیر درستی رسیدید، با استفاده از برنامه Notepad یا هر برنامه ویرایشگر متنی که در اختیار دارید، یک فایل با نام robot.tct و همین فرمت ایجاد کنید و با کلیک روی گزینه آپلود در فایل منیجر هاست آن به این مسیر اضافی کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فایل Robot.txt برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت فایل robot.txt را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، فایل Robot.txt یک راه خوب برای ایجاد سد در مقابل ربات موتور جستجو است که این فایل مشخص می کند که ربات به کدام نوع یا بخش از URLهای سایت شما می تواند دسترسی داشته باشد. اگر می خواهید نحوه ساخت فایل robot.txt را به طور کامل یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

 

نظرات: