آموزش روش های ایندکس پذیری در تگ ها؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از ایندکس شدن سایت چیست؟ با چه روش هایی می توان سایت را ایندکس کرد؟ ایندکس پذیری در تگ ها چگونه است؟ کدام فایل ها نباید ایندکس شوند؟

ایندکس کردن سایت در گوگل همیشه یکی از کارهای مهم و چالش برانگیز در بین سئوکاران و صاحبان کسب و کارهای آنلاین بوده است. البته آنها در مورد الگوریتم گوگل اطلاعات کاملی دارند و می دانند که برای ایندکس سایتی که تازه راه اندازی شده، چه کارهایی باید انجام دهند. اگر شما نیز قصد سئو سایت را دارید، باید با ایندکس پذیری آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ایندکس کردن سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های ایندکس پذیری در تگ ها بپردازیم.

آشنایی با ایندکس کردن سایت

آموزش روش های ایندکس پذیری در تگ ها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از ایندکس چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ایندکس شدن یعنی اینکه صفحات سایت شما در گوگل قرار بگیرند و توسط آنها پیدا شود. بهترین روش برای اینکه بفهمید سایت شما ایندکس شده است یا خیر، این است که باید عنوان اصلی آن را در گوگل سرچ کنید. اگر در نتایج گوگل نشان داده شد، یعنی آن صفحه ایندکس شده است. در غیر این صورت باید به فکر یک راه حل باشید. اگر می خواهید ایندکس کردن سایت را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، موتور جستجوگر گوگل صفحات جدید را با کرول کردن در اینترنت پیدا می کند. توجه داشته باشید که گوگل این کار را با استفاده از ربات های خزنده عنکبوتی به نام گوگل بات انجام می دهد. سپس این صفحات را به ایندکس خود اضافی می کند. زمانی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنید، در واقع از گوگل می خواهید تا تمام صفحات مرتبط با موضوع شمارا از ایندکس خود نمایش دهد.

روش های ایندکس پذیری در تگ ها

آموزش روش های ایندکس پذیری در تگ ها

همانطور که گفته شد پس از چگونه باید از متا تگ ها استفاده کرد، ایندکس پذیری در تگ ها یکی از کارهای مهمی است که باید در پروسه سئو سایت به آن دقت کنید. اگر گوگل صفحات سایت شما را ایندکس نکند، کاربران و افراد نمی توانند به صفحات شما دسترسی داشته باشند و وارد سایت شما شوند. در ادامه به بررسی روش های ایندکس پذیری در تگ ها می پردازیم:

• برای تست آدرس مورد نظر خودتان در گوگل Site را به همراه آدرس سایتتان در گوگل جستجو کنید. Site آدرس صفحه مورد نظر اگر URL مورد نظرتان اندکس نشده باشد، هیچ نتیجه ای نشان داده نمی شود.

• برای بررسی تعداد کل صفحات ایندکس شده خودتان و یا ایندکس پذیری در تگ ها می توانید روی آدرس سایتتان بزنید و این عدد تعداد تقریبی کل صفحات وبسایت شما که توسط گوگل ایندکس شده را نشان می دهد.

• برای بررسی وضعیت ایندکس پذیری در تگ ها، می توانید از ابزار سرچ کنسول استفاده کنید. در Coverage می توانید دید بهتری نسبت به وضعیت ایندکس سایت داشته باشید، برای دسترسی به این بخش در سرچ کنسول باید به یک مسیر مشخص بروید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ایندکس کردن سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های ایندکس پذیری در تگ ها بپردازیم. همانطور که گفته شد، بررسی ایندکس پذیری در تگ ها یکی از کارهای مهم و چالش برانگیزی است که شما باید به آن دقت کنید. اگر می خواهید نحوه بررسی ایندکس پذیری در تگ ها را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

نظرات: