بهینه سازی تصاویر و آشنایی با ابزارهای آن؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا باید تصاویر سایت خودمان را بهینه کنیم؟ بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر کدامند؟ کدام فرمت ها برای تصاویر در سایت بهتر هستند؟ کیفیت و حجم تصاویر چه تاثیری در سرعت بارگذاری صفحات سایت می گذارند؟ به نظر شما بهینه سازی تصاویر چگونه انجام می شود؟

تصاویر از عناصر اصلی طراحی سایت شما هستند و سئو سایت شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. شما می توانید از تصاویر با کیفیت برای حفظ کاربر در صفحه خودتان استفاده کنید، ولی استفاده از تصاویر ملزم رعایت نکات و اصول مهمی است. شما اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، برای اینکه رتبه سایت خودتان را در گوگل ارتقا دهید، باید تصاویر خودتان را بهینه کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر بهینه سازی تصاویر در سئو سایت برای شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر بپردازیم.

بهینه سازی تصاویر چه تاثیری روی سئو سایت می گذارد؟

بهینه سازی تصاویر و آشنایی با ابزارهای آن

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بهینه سازی تصاویر چه تاثیری روی سئو سایت می گذارند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تصاویر یکی از مهم ترین عناصر در سئو سایت و افزایش رتبه سایت شما در گوگل هستند. از آنجایی که بهینه سازی تصاویر باعث افزایش سرعت سایت می شود، به عنوان یکی از مهم ترین کارهای سئو محسوب می شود. بررسی ها نشان داده اند که اگر زمان لود صفحه سایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، کاربر صفحه سایت شما را ترک می کند. با بهینه سازی تصاویر عملکرد سایت خودتان را افزایش دید که باعث می شود کاربر زمان زیادی را در صفحه شما باقی بماند. برای اینکه نحوه بهینه سازی تصاویر سایت را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند. در واقع، بهینه سازی تصاویر یکی از مراحل مهم در سئو داخلی سایت محسوب می شود. تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط می توانند تجربه کاربر را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و محتوای شما را جذاب تر و درک آن را راحت تر کنند. همچنین تصاویر بهینه شده سریع تر بارگذاری می شوند، نرخ پرش را کاهش می دهند و سرعت سایت شما را بهبود می بخشند. یک عامل مهم در رتبه بندی سایت شما در گوگل، سرعت بارگذاری صفحات سایت شما است.

معرفی بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر و آشنایی با ابزارهای آن

همانطور که گفته شد، بهینه سازی یا سئوی تصاویر یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید برای ارتقاء رتبه سایت و افزایش سرعت بارگذاری صفحات خودتان انجام دهید. شما می توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی تصاویر سایت خودتان را بهینه کنید تا سرعت بارگذاری صفحات سایت شما بالا رود. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر می پردازیم:

• JPEG Optimizer

یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر، ابزار JPEG Optimizer است. شما می توانید با استفاده از این ابزار کیفیت تصاویر سایت خودتان را حفظ کرده و حجم آنها را پایین بیاوید. همچنین این ابزار اجازه آپلود و فشرده سازی تصاویر را به صورت آنلاین می دهد. همانطور که از اسم این ابزار پیددا است، فقط در فایل های JPEG کاربرد دارد. با استفاده از این ابزار شما می توانید تصاویر را به اندازه مورد نظرتان بهینه کنید.

• Optimizilla

یکی دیگر از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر، برنامه Optimizilla است. این برنامه نوعی ابزار بهینه سازی تصاویر است که به شما کمک می کند تا تصاور با کیفیت بالا و با حجم پایین بسازید. علاوه بر این، با استفاده از این ابزار شما می توانید عکس های PNG و JPEG را فشرده کنید. یکی از قالیت های این ابزار این است که به صورت اسلایدی نسخه قبل و بعد عکس را به شما نشان می دهد.

• Kraken.io

یکی دیگر از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر، Kraken.io است. با این ابزار شما می توانید مقادیر عمده ای از فایل های JPEG، PNG و GIF را بهینه کنید. برخلاف سایر ابزارهای بهینه سازی، این برنامه تصاویر را در کمترین حجم ممکن بهینه می کند. با این ابزار همیشه شما کوچک ترین نسخه از سایز تصویر را دریافت می کنید. سپس شما می توانید عکس های فشرده را به صورت جداگانه و یا همه را در قالب یک فایل زیپ ذخیره کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر بهینه سازی تصاویر در سئو سایت برای شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر بپردازیم. همانطور که گفته شد، بهینه سازی تصاویر تاثیر قابل توجهی روی سئو سایت می گذارد. شما می توانید با بهینه سازی تصاویر، رتبه سایت خودتان را ارتقا دهید. از جمله از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر می توان به ابزار Kraken.io، Optimizilla، JPEG Optimizer و.... بپرددازیم.

نظرات: