مقالات مرتبط

آموزش نحوه ایجاد Site Map؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چگونه سایت مپ بسازیم؟ انواع مراحل برای ساخت سایت مپ کدامند؟ آیا می دانید Site Map چیست؟ ما چرا به سایت مپ نیاز داریم؟ سایت مپ چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟ چرا سئوکاران و کارشناسان سئو Site Map می سازند؟

یکی از مهم ترین کارها و اقداماتی که باید برای بهینه سازی محتوا و سئو سایت خودتان انجام دهید، ایجاد نقشه سایت یا Site Map است. موتور جستجوگر گوگل با مشاهده سایت مپ یک سایت به شکل بهتری می تواند موضوع اصلی سایت را درک کند و این مسئله به سئو سایت کمک زیادی می کند. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید نقشه سایتی را ایجاد کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقشه سایت یا Site Map برای شما ارائه کنیم، به بررسی روش های ساخت Site Map بپردازیم و اهمیت نقشه سایت در سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور از نقشه سایت چیست؟

ساخت site map

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از نقشه سایت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که نقشه سایت یا Site Map مدلی از محتوایسایت است که به منظور کمک به کاربران سایت و موتورهای جستجو به وجود می آید. در اصل سایت مپ یک لیست از صفحات وب است که طبق موضوع، نمودار سازمانی یا XML به صورت سلسله مراتبی به یکدیگر وصل شده اند و دستورالعمل هایی را برای خزیدن موتورهای جستجو در سایت ارائه می دهد. شما می توانید با ایجاد نقشه سایت، قدم بزرگی در بهینه سازی سایت خودتان بردارید.

اگر می خواهید یک نقشه سایت ایجاد کنید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی سئو فنی شرکت کنید. Site Map لیستی از تمام صفحات وبسایت است و به گوگل کمک می کند تا صفحات مختلف سایت شما را شناسایی، کرال و ایندکس کند. علاوه بر این، به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه در سایت شما از صفحات دیگر مهم تر هستند. با ایجاد یک Site Map حتی اگر لینک سازی داخلی و خارجی درستی نیز نداشته باشید، باز هم گوگل می تواند صفحات سایت شما را شناسایی کند.

بهترین روش های ساخت Site Map

ساخت site map

همانطور که گفته شد، ایجاد نقشه سایت(Site Map) یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید در سئو سایت خود انجام دهید. نقشه سایت می تواند محل یک صفحه در سایت شما را به موتورهای جستجو نشان دهد. بدون یک سایت مگ، ربات های گوگل ممکن است فکر کنند که سایت شما محتوای تکراری دارد که می تواند بر سئو سایت شما تاثیر بدی بگذارد. در ادامه به بررسی بهترین روش های ساخت Site Map می پردازیم:

• استفاده از افزونه Yoast در وردپرس

یکی از روش های ساخت Site Map استفاده از افزونه یوآست در وردپرس است. اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، می توانید یک نقشه سایت تهیه کنید. مزیت اصلی استفاده از افزونه Yoast برای ایجاد نقشه سایت این است که به صورت اتوماتیک آپدیت می شود. به طور کلی شما با استفاده از این پلاگین، یک نقشه سایت خوبی درست می کنید.

• ایجاد Site Map با وبسایت آنلاین

یکی دیگر از روش های ساخت Site Map استفاده از سایت آنلاین است. اگر سایت شما وردپرسی نباشد، می توانید از یک ابزار ایجاد نقشه سایت مانند xml-sitemaps استفاده کنید. شما می توانید با وارد کردن آدرس سایت خودتان، نقشه سایت را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید. این ابزار، یک فایل XML را که می توانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید، در اختیار شما می گذارد.

• ساخت Site Map با کدنویسی

شما می توانید با کدنویسی نیز یک Site Map ایجاد کنید. اگر می خواهید تا سایت خودتان را کدنویسی کنید، باید با نحوه کدنویسی و ایجاد صفحات داینامیک آشنا شوید. بهتر است بدانید، یادگیری تگ های گفته شده در این زمینه به شما کمک زیادی می کند. به طور کلی، بسیاری از توسعه دهندگان سایت از کدنویسی برای ساخت Site Map استفاده می کنند که در دوره آموزشی سئو فنی، نحوه کدنویسی را به شما یاد داده ایم.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقشه سایت یا Site Map برای شما ارائه کنیم، به بررسی روش های ساخت Site Map بپردازیم و اهمیت نقشه سایت در سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، ایجاد نقشه سایت یکی از کارهای مهمی است که شما باید برای بهینه سازی سایت خودتان انجام دهید. برای اینکه نحوه ایجاد Site Map را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی سئو فنی شرکت کنید.

نظرات: