آشنایی با تگ Hreflang؛ یکی از مهم ترین تگ های سئو سایت! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ آیا می دانید تگ Hreflang چیست؟ این تگ چه کاربردی در سئو فنی دارد؟ چگونه می توان از این تگ استفاد کرد؟ دلیل اهمیت تگ Hreflang چیست؟ چرا استفاده از تگ Hreflang مهم است؟

بهتر است بدانید، استفاده از تگ ها برای سازماندهی و دسته بندی محتواهای سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و جستجو و ارزیابی اطلاعات موجود در صفحات سایت را برای موتورهای جستجو راحت می کند. تگ Hreflang یکی از مهم ترین تگ ها در سئو است. اگر شما قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این تگ آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Hreflang برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل مهم بودن استفاده از تگ Hreflang بپردازیم.

تگ Hreflang چیست؟

تگ Hreflang چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ Hreflang چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ Hreflang یکی از اصلی ترین تگ ها در سئو فنی است که می توانید از آن بهره ببرید و سایت خودتان را از نظر سئو بهینه کنید. همچنین Hreflang تگی است که برای وب سایت های دو یا چند زبانه مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در سئو سایت بر عهده دارد، به طوری که به کمک این تک می توانیم زبان سایت خودمان را به گوگل معرفی کنیم. اگر می خواهید نحوه استفاده از تگ Hreflang را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید و اطلاعات مهمی به دست آورید.

نکته قابل توجه این است که الگوریتم های گوگل می توانند زبان سایت را تشخیص دهند، ولی با توه به این واقعیت که هرچقدر اطلاعات دقیق تر باشد، گوگل شانس بیشتری را برای ارتقا به سایت می دهد. در حقیقت، این تگ به موتورهای جستجو می فهماند که زبان محتوا سایت ما به چه زبانی ساخته شده است. به طور کلی، تگ Hreflang به موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند تا محتوای شما را برای زبان ها و مناطق دیگر به نوع کمتری نشان دهند و بیشتر به IPهای کاربران همان کشور نشان می دهند.

اشتباهات رایج در استفاده از تگ Hreflang

تگ Hreflang چیست؟

همانطور که گفته شد پس از آموزش ساخت فایل robot.txt، تگ Hreflang یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو فنی است که می توانید از این تگ ها استفاده کنید. ممکن است در زمان استفاده از این تگ با اشتباهاتی روبرو شوید. در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در زمان استفاده از تگ Hreflang می پردازیم:

• یکی از اشتباهات رایج در استفاده از تگ Hreflang این است که از این تگ تنها در بخش Home Page استفاده کنید. این تگ می تواند در هدر تمامی صفحات سایت به کار گرفته شود.

• عدم برگشت لینک ها نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از تگ Hreflang است. عدم برگشت لینک ها یعنی مثلا 2 صفحه 1 و 2 را در نظر بگیرید. در هر دو هم از hreflang استفاده شده و از صفحه 1 به صفحه 2 لینک سازی داخلی نیز انجام گرفته است.

• یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از تگ hreflang، استفاده اشتباه از کدهای زبان مورد نظر است. تمامی صفحات این تگ باید از فرمت ISO 639-1 که معرف تمامی زبان ها است، استفاده شود و این کد نامگذاری استاندارد مورد قبول و پذیرفته جهانی است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Hreflang برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل مهم بودن استفاده از تگ Hreflang بپردازیم. همانطور که گفته شد، تگ Hreflang یکی از اصلی ترین تگ ها در سئو فنی است که می توانید از آن بهره ببرید و سایت خودتان را از نظر سئو بهینه کنید. همچنین Hreflang تگی است که برای وب سایت های دو یا چند زبانه مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات: