آشنایی با SSL؛ یکی از پروتکل های امنیتی در سایت! آیا می خواهید با این پروتکل آشنا شوید؟ آیا می دانید پروتکل SSL چیست؟ مزایا و معایب استفاده از آن کدامند؟ روش تنظیم SSL چگونه است؟ به نظر شما پروتکل SSL چگونه کار می کند؟ گواهی SSL شامل چه اطلاعاتی است؟ انواع مختلف گواهینامه های SSL کدامند؟

بهتر است بدانید، امنیت یکی از فاکتورهای مهم برای مخاطبان و کاربران سایت شما است. با پروتکل SSL به راحتی می توانید امنیت سایت خودتان را تضمین کرده و خیال مخاطبان و کاربران سایت خودتان را راحت کنید. SSL گواهینامه ای است که برخی از سئوکاران و مالکان سایت ها به راحتی از کنار آن می گذرند. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه کار با SSL را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گواهینامه SSL برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب استفاده از SSL بپردازیم.

گواهینامه SSL چیست؟

SSL چیست و روش تنظیم آن چگونه است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که گواهینامه SSL چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که SSL یک گواهینامه امنیتی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از آن امنیت سایت خودتان را بالا ببرید تا کاربران و مخاطبان شما با خیال راحت با سایت شما کار کنند. در واقع، گواهی SSL نوعی پروتکل امنیت اینترنتی مبتنی بر رمزنگاری است که اولین بار این گواهینامه توسط Netscape در سال 1995 برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی، احراز هویت و یکپارچگی داده ها در ارتباطات اینترنتی به وجود آمد. اگر می خواهید نحوه استفاده از SSL را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، گواهی SSL باعث رمزگذاری اطلاعات بین سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها می شود و SSL از هرگونه اطلاعات و داده های حساسی که بین دو سیستم در حال تبادل است، مراقبت می کند و این گواهینامه از هک کردن و تغییر هرگونه اطلاعات منتقل شده شامل هر چیز حساس یا شخصی مانند جزئیات کارت اعتباری، ورود به سیستم حساب، سایر اطلاعات مالی، نام و آدرس باشد جلوگیری می کند. امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین برای بالا بردن سطح امنیت سایت خودشان می توانند از گواهینامه SSL استفاده کنند.

مزایا و معایب استفاده از SSL چیست؟

SSL چیست و روش تنظیم آن چگونه است؟

همانطور که گفته شد، SSL یکی از فناوری هایی است که برای امن نگه داشتن اتصال به اینترنت و محافظت از هرگونه اطلاعات حساسی است که بین دو سیستم ارسال می شود و از خواندن مجرمان و تغییر هرگونه اطلاعات منتقل شده به وسیله هکرها از جمله جزئیات شخصی احتمالی جلوگیری می کند این مورد پس از یاد گرفتن این که چگونه site map بسازیم در طراحی سایت بسیار مهم است. استفاده از SSL مزایا و مشکلات زیادی به همراه دارد. در ادامه به بررسی برخی از مزایا و معایب استفاده از SSL می پردازیم:

مزایای استفاده از SSL

• هدف اصلی فناوری SSL رمزگذاری اطلاعات به شکلی است که تنها گیرنده اصلی آن بتواند آن را دریافت و مشاهده کند. این موضوع باعث می شود تا امنیت سایت افزایش یابد.

• یکی دیگر از مزایای استفاده از SSL، تضمین رسیدن محتوای مورد نظر به همان سرور اصلی است. برای این کار پروتکل SSL از یک گواهی به اسم Server Certificate استفاده می کند.

• در برخی از مواقع ممکن است کاربران سایت شما با ایمیل های فیشینگ که معمولا در قالب تبلیغات یا لینک تایید اطلاعات برایشان ارسال می شود روبرو شوند. استفاده از فناوری SSL از فیشینگ ها جلوگیری می کند.

• یکی دیگر از مزیت های استفاده از SSL در سایت، امکان پرداخت آنلاین است. با داشتن این پروتکل در سایت خود به کاربران خود این امکان را می دهید تا هزینه محصولات و کالاهای خریداری شده را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

معایب استفاده از SSL

• با فعال کردن گواهی SSL در سایت، عملکرد آن به دلیل پروسه رمزگذاری داده ها قبل از ارسال کاهش می یابد و سرعت سایت نیز پایین می آید.

• یکی دیگر از مزایای استفاده از SSL، هزینه بر بودن آن است. شما برای اینکه از این پروتکل استفاده کنید، باید هزینه هایی پرداخت کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گواهینامه SSL برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب استفاده از SSL بپردازیم. همانطور که گفته شد، SSL یک گواهینامه امنیتی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از آن امنیت سایت خودتان را بالا ببرید تا کاربران و مخاطبان شما با خیال راحت با سایت شما کار کنند. اگر می خواهید نحوه کار با SSL را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

نظرات: