آشنایی با Object یا شی در برنامه نویسی؛ یکی از مفاهیم اساسی در زبان جاوا اسکریپ! آیا می خواهید با این مفهوم آشنا شوید؟ آیا می دانید Object چیست؟ تفاوت اشیا با انواع داده ها در جاوا اسکریپت چیست؟ عملیات های مختلف شی در جاوا اسکریپت کدامند؟ انواع object در جاوا اسکریپت کدامند؟
جاوا اسکریپت یکی از بهترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از آن سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. همه چیز در جاوا اسکریپت به اشیا یا Objectها بستگی دارند. اشیاء در جاوا اسکریپت حرف اول را می زنند. اگر قصد طراحی سایت را دارید، باید با مفهوم شی در جاوا اسکریپت آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مفهوم شی در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع Object در جاوا اسکریپت بپردازیم.

مفهوم شی در جاوا اسکریپت چیست؟

Object یا شی چیست و روش استفاده از آن

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که مفهوم شی در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که شی یا Object یکی از مفاهیم اصلی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که می توانید با استفاده از آن کلاس های مختلفی را در سایت خود ایجاد کنید. همچنین یک کلاس به عنوان طرح یا الگو عمل می کند که ویژگی ها و خصوصیات یک شی را تعریف می کند. شی در برنامه نویسی از کلاس ها به وجود آید و هر شی حالت و رفتار خاص خودش را دارد، در حالی که به ساختار تعریف شده توسط کلاس خود پایبند است.
جالب است بدانید، شی(Object) در جاوا اسکریپت نوعی دیتاتایپ است که به برنامه نویسی کمک می کند تا تعدادی از اطلاعات مشابه را در یکجا نگه دارد. همچنین شی اصلی ترین موجودیتی است که برنامه نویس برای طراحی و توسعه نرم افزار باید آن را زیر نظر بگیرد. اگر می خواهید نحوه کار با اشیاء را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید. اشیا یا همان Object در برنامه نویسی واحدهایی از کدها هستند که در نهایت در فرایند برنامه نویشی مشتق می شوند.

انواع Object در جاوا اسکریپت کدامند؟

Object یا شی چیست و روش استفاده از آن

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت، اشیا(Object) مفهوم اساسی در جاوا اسکریپت است که شما باید با این مفهوم آشنا شوید و کلاس های جدیدی را به سایت خودتان اضافی کنید. اشیا می توانند در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به دسته های مختلفی تقسیم شوند. شما باید با انواع اشیا در جاوا اسکریپت آشنا شوید و نحوه کار با آنها را یاد بگیرید.
توجه داشته باشید که متغیرهای بولی در زبان جاوا اسکریپت نوعی شی(Object) در جاوا اسکریپت هستند، به صورت کلی تمامی داده ها و اطلاعات اولیه از جمله متغیرهای بولی، متغیرهای عددی، متغیرهای رشته ای و.... یک شی در جاوا اسکریپت محسوب می شوند. علاوه بر این، متغیر تاریخ همواره یک شی است، متغیرهای ریاضی یا همان Math در جاوا اسکریپت یک شی به نظر می رسند. Reqular expression همواره یک شی است. آرایه ها نیز شی محسوب می شوند. توابع نیز نوعی آبجکت در زبان جاوا اسکریپت هستند و خود Objectها نیز به عنوان شی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت عمل می کنند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد مفهوم شی در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع Object در جاوا اسکریپت بپردازیم. همانطور که گفته شد، اشیاء(Object) در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک مفهوم اساسی است که شما باید با این مفهوم آشنا شوید. Object ها در زبان جاوا اسکریپت انواع مختلفی دارند که می توانید با شرکت در دوره آموزش جاوا اسکریپت، نحوه کار با اشیاء را یاد بگیرید.

 

نظرات: