آشنایی و آموزش کلاس ها در جاوا اسکریپت؛ یکی از مهم تین مفاهیم در برنامه نویسی شی گرا(OOP)! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید منظور از کلاس در جاوا اسکریپت چیست؟ چگونه می توان در JavaScript از کلاس ها استفاده کرد؟ انواع فیلدهای کلاس در جاوا اسکریپت کدامند؟ وجود Class در جاوا اسکریپت چه مزایایی به همراه دارد؟

جاوا اسکریپت در سال های گذشته پیشرفت زیادی کرده است و قابلیت ها و بخش های مختلفی را معرفی کرده است که توانایی بیشتری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. یکی از این قابلیت ها کلاس یا Class است. شما نیز اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، با مفهوم کلاس در جاوا اسکریپت آشنا شوید و بتوانید از این بخش در زمان طراحی سایت و توسعه صفحات وب استفاده کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلاس در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع فیلدهای کلاس در جاوا اسکریپت بپردازیم.

مظور از کلاس در جاوا اسکریپت چیست؟

آشنایی با کلاس ها در جاوا اسکریپت

مفهوم کلاس(Class) به عنوان بخشی مهم از تکامل جاوا اسکریپت معرفی شده است. این در وهله اول نوعی رویکرد نحوی بر وراثت مبتنی بر نمونه اولیه جاوا اسکریپت است. در حقیقت کلاس در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت طرحی برای ایجاد اشیاء با متدها و ویژگی های خاص تعریف شده در آن است. شما می توانید با استفاده از با استفاده از کلاس در جاوا اسکریپت، بخش های جدیدی را به سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید نحوه استفاده از کلاس ها در جاوا اسکریپت را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

جالب است بدانید، کلاس(Class) مانند نقشه ای برای ایجاد شی است و شی نمونه از کلاس محسوب می شود. توجه داشته باشید که از طریق کلاس ها می توان اشیائی را تعریف کرد که قابلیت گسترش و تغییر داشته باشند. همچنین می تواند گفت که به طور کل کلاس ها در جاوا اسکریپت از خصوصیت ها، متدها و سازنده ها ایجاد شده اند. امروزه توسعه دهنده و طراحان سایت از کلاس ها استفاده می کنند تا بخش های جدیدی را به سایت خودشان اضافی کنند.

انواع فیلدهای کلاس در جاوا اسکریپت

آشنایی با کلاس ها در جاوا اسکریپت

همانطور که گفته شد بعد از آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت، کلاس(Class) بخش مهمی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از آن بهره ببرید و بخش ها و قسمت های جدیدی را به سایت خودتان اضافی کنید. شما باید با انواع فیلدهای کلاس در JavaScript آشنا شوید و نحوه کار با آنها را یاد بگیرید. فیلدهای کلاس در جاوا اسکریپت متغیرهایی هستند که اطلاعات و داده های مهم را در خود نگه می دارند. فیلدها را می توان به دو بخش فیلدهای نمونه کلاس و فیلدهای خود کلاس تقسیم کرد. علاوه بر این، 2 سطح دسترسی برای فیلدها در نظر گرفته می شود که عبارت هستند از:

• سطح دسترسی عمومی(Public)

یکی از سطح های دسترسی به فیلدهای کلاس در JavaScript، سطح دسترسی عمومی است که این سطح برای مواقعی به کار گرفته می شود که نیاز باشد خارج از کلاس نیز به یک فیلد دسترسی داشت. بهتر است بدانید، در این سطح از دسترسی فیلد در هر جایی قابل دسترسی است.

• سطح دسترسی خصوصی(Private)

یکی دیگر از سطح های دسترسی به فیلدهای کلاس در جاوا اسکریپت، سطح دسترسی خصوصی یا همان Private است. در این سطح دسترسی نیز فیلد تنها در بدنه کلاس قابل دسترسی است و شما در سایر بخش ها نمی توانید به فیلد کلاس ها دسترسی داشته باشید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلاس در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع فیلدهای کلاس در جاوا اسکریپت بپردازیم. همانطور که گفته شد، کلاس(Class) مانند نقشه ای برای ایجاد شی است و شی نمونه از کلاس محسوب می شود. توجه داشته باشید که از طریق کلاس ها می توان اشیائی را تعریف کرد که قابلیت گسترش و تغییر داشته باشند. اگر می خواهید نحوه کار با کلاس ها را در جاوا اسکریپت یاد بگیرید، توصیه می کنیم در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

 

نظرات: