آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید منظور از تابع یا Fuctions در برنامه نویسی چیست؟ توابع در جاوا اسکریپت چه کاری انجام می دهند؟ استفاده از تابع در جاوا اسکریپت چه مزایایی دارد؟ چگونه توابع را در JavaScript فراخوانی کنیم؟ انواع توابع کدامند؟ چرا باید نحوه کار با توابع در جاوا اسکریپت را یاد بگیریم؟

جاوا اسکریپت(JavaScript) یکی از بهترین و ساده ترین زبان های برنامه نویسی است که به طور گسترده مورد استفاده توسعه دهندگان صفحات وب قرار می گیرد و نقش مهمی در توسعه و طراحی صفحات وب دارد. تطبیق پذیری آن در توانایی آن برای کار در سمت کلاینت و سمت سرور مخفی است. این زبان دارای توابع مختلفی است که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر قصد طراحی سایت را دارید، توصیه می کنیم تا نحوه کار با توابع را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توابع در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از توابع در جاوا اسکریپت بپردازیم.

منظور از توابع در جاوا اسکریپت چیست؟

دوره آموزش جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از توابع در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تابع یا Functions یکی از مفاهیم اصلی در برنامه نویسی است. توابع به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا کدهای مختصر، استاندارد، قابل استفاده مجدد را بنویسند. در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JavaScript)، توابع به کاربران کمک می کنند تا یک بلوک از کدها را تعریف کنند، به آن اسمی بدهند و سپس آن را هر چند باری که می خواهند در بخش های مختلف برنامه اجرا کنند.

جالب است بدانید، توابع در جاوا اسکریپت نوعی بلوک از کدهای قابل استفاده مجدد است که برای انجام کار یا اقدام خاصی نوشته می شود. برنامه نویس یا توسعه دهنده سایت می تواند تابع را به عنوان برنامه ای فرعی در برنامعه اصلی در نظر بگیرد. تابع شامل مجموعه ای از دستوران است، ولی به شکل عملی اجرا می شود. روش های مختلفی برای تعریف توابع در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت وجود دارد که شما می توانید از این روش ها استفاده کنید. اگر می خواهد نحوه استفاده از توابع را در زمان طراحی سایت یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

استفاده از توابع در جاوا اسکریپت چه مزایایی دارد؟

دوره آموزش جاوا اسکریپت

همانطور که گفته شد، تابع یا Function به عنوان عناصر اساسی در برنامه نویسی جاوا اسکریپت عمل کرده و ایجاد برنامه های کاربردی وب را تسهیل می کنند. از نظر مفهوم در جاوا اسکریپت امکان دسته بندی برخی از دستورالعمل ها را فراهم کرده است. استفاده از توابع در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت مزیت های زیادی به همراه دارد که در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از توابع در زبان برنامه نویسی java script می پردازیم:

• یکی از مزایای استفاده از توابع در جاوا اسکریپت این است که به شما کمک می کنند تا یک بلوک کد را تعریف کرده و چند بار از آن استفاده کنید.

• یکی دیگر از مزیت های استفاده از Function در جاوا اسکریپت این است که با تقسیم کد خود به توابع کوچک تر، وظایف پیچیده تری را به واحد های قابل مدیریت تقسیم می کنید.

• توابع در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت توانایی خوانایی کد شما را با ارائه ساختاری واضح و جریان منطقی افزایش می دهند.

• یکی دیگر از مزایای استفاده از تابع در جاوا اسکریپت این است که با تقسیم کردن برنامه خود به توابع کوچک تر و مستقل، می توانید بدون تاثیر بر کل برنامه، تغییرات یا بروزرسانی های را در بخش های خاصی از کد به وجود بیاورید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توابع در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از توابع در جاوا اسکریپت بپردازیم. همانطور که گفته شد، تابع یا Functions یکی از مفاهیم اصلی در برنامه نویسی است. توابع به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا کدهای مختصر، استاندارد، قابل استفاده مجدد را بنویسند. برای اینکه نحوه کار با توابع را در جاوا اسکریپت یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

نظرات: