آشنایی با عملگرها در جاوا اسکریپت؛ جزئی جدایی ناپذیر از زبان های برنامه نویسی JS! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از عملگرها در جاوا اسکریپت چیست؟ بهترین عملگرها در جاوا اسکریپت کدامند؟ با عملگرها در زبان برنامه نویسی JS چه کاری می توان انجام داد؟ چرا باید با عملگرها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنا شویم؟ چرا طراحان سایت از عملگرها استفاده می کنند؟

بهتر است بدانید، زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از یکی از زبان های برنامه نویسی، سایت مورد نظر خودتان را طراحی کنید. یکی از این زبان ها، جاوا اسکریپت است که دارای عملگرهای مختلفی است که می توانید از آنها کمک بگیرید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت  را دارید، توصیه می کنیم تا با عملگرهای زبان JS آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرها در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین عملگرها در زبان برنامه نویسی JS بپردازیم.

عملگر در جاوا اسکریپت چیست؟

آشنایی با عملگرها در جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که عملگر در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که عملگر در جاوا اسکریپتت نمادی است که به منظور انجام عملیات روی عملوندها مورد استفاده قرار می گیرد. عملگرهای متعددی در زبان برنامه نویسی JS وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید. در واقع، عملگرها در جاوا اسکریپت را می توان به عنوان نمادهای اساسی محسوب کرد که افراد مبتدی می توانند از این عملگرها استفاده کنند. اگر می خواهید نحوه استفاده از عملگرهای جاوا اسکریپت را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

جالب است بدانید، در هر زبان برنامه نویسی به ویژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از عملگرهای داخلی استفاده می شود و در برخی از مواقع این زبان ها به کاربران این امکان را می دهند تا معانی جدیدی به عملگرهای موجود اضافی کنند یا حتی عملگرهای کاملا جدیدی را تعریف کنند. به عبارت دیگر، عملگر نمادی است که برای انجام عملیات روی عملوندها به کار گرفته می شود. عملیات می توانند ریاضی یا منطقی باشند. در زبان برنامه نویسی JS انواع مختلفی از عملگرها برای انجام کارهای مختلف وجود دارند.

بهترین عملگرها در زبان برنامه نویسی JS کدامند؟

آشنایی با عملگرها در جاوا اسکریپت

همانطور که گفته شد، عملگرها جزئی اساسی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JS) پس از متغیر و انواع داده ها در جاوا اسکریپت هستند که شما می توانید با استفاده از این عملگرها سایت خودتان را به بهترین شکل ممکن طراحی و ایجاد کنید. عملگرها در این زبان در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و شما می توانید از این عملگرها نهایت استفاده را ببرید. هر کدام از عملگرها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کاربرد خاص خودشان را دارند و می توانند در بخش های مختلف سایت به کار گرفته شوند. در ادامه سعی می کنیم مهم ترین عملگرهای جاوا اسکریپت را بررسی کنیم.

• عملگرهای مقایسه ای(Comparison)

• عملگرهای منطقی(Logical)

• عملگرهای بیتی(Bitwise)

• عملگرهای محاسباتی(Arthmetic)

• عملگرهای انتسابی(Assignment)

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرها در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین عملگرها در زبان برنامه نویسی JS بپردازیم. همانطور که گفته شد،  عملگرها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JS) نمادهای اساسی هستند که به طراحان و توسعه دهندگان صفحات وب کمک می کنند تا بتوانند سایت مورد نظر خودشان را طراحی کنند. برای اینکه با عملگرهای جاوا اسکریپت به طور کامل آشنا شوید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

نظرات: