آموزش کار با عملگرهای محاسباتی؛ عملگرهای مهم و کاربردی در جاوا اسکریپت! آیا می خواهید با این عملگرها آشنا شوید؟ آیا می دانید عملگرهای محاسباتی در JavaScripti کدامند؟ چگونه می توان از این عملگرها استفاده کرد؟ این عملگرها چه کاری انجام می دهند؟
جاوا اسکریپت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از این زبان، سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و برنامه نویسی کنید. جاوا اسکریپت شامل عملگرهای مختلفی است که می توانید از این عملگرها نیز بهره ببرید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا نحوه کار با این عملگرهای جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با عملگرهای محاسباتی را به شما یاد دهیم.

آشنایی با عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت

آموزش کار با عملگرهای محاسباتی در JavaScript

عملگرهای جاوا اسکریپت نمادهایی هستند که برای انجام عملیات روی عملوندها مورد استفاده قرار می گیرند. یک عملگر می تواند مقدار خاصی را دستکاری کند. همچنین عملگرها برای انجام محاسبات ریاضی و منطق خاصی روی عملوندها استفاده می شوند. به عبارت دیگر، می توان گفت که یک اپراتور عملوندها را اجرا می کند. در جاوا اسکریپت از عملگرها برای مقایسه مقادیر، انجام عملیات حسابی و.... استفاده می شود. جاوا اسکریپت از عملگرهای مختلفی پشتیبانی می کند که از جمله مهم ترین آنها می توان به عملگرهای محاسباتی اشاره کرد. اگر می خواهید نحوه کار با این عملگرها را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.
جالب است بدانید، عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت برای انجام عملیات حسابی روی عملوندها به کار گرفته می شوند. در زبان JavaScript تعداد عملگر وجود دارد که به آنها عملگرهای محاسباتی گفته می شود. برای مثال اگر بخواهیم 2 عدد را با یکدیگر جمع کنیم، در این مواقع باید از عملگرهای محاسباتی استفاده کنیم. همچنین اگر بخواهیم یک شکل کلی از این عملگرها داشته باشیم، می توانیم آنها را به طور خاصی نمایش دهیم. به طور کلی می توان گفت که عملگرهای محاسباتی برای محاسبات مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه کار با عملگرهای محاسباتی چگونه است؟

آموزش کار با عملگرهای محاسباتی در JavaScript

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت، عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت جزو عملگرهای مهم و کاربردی هستند که شما می توانید از این عملگرها استفاده کنید. از جمله از عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت می توان به +، -، *، **، /، % و.... اشاره کرد. شما می توانید از این عملگرها در بخش های مختلف سایت خود استفاده کنید. این عملگرها را می توانید در محاسبات خودتان به کار ببرید. برای مثال عملگرد + و یا – یا * و....
در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت(JavaScript) از این عملگرها برای محاسبات مقادیر و در بعضی موارد رشته ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. عملگرد + می تواند برای افزودن رشته ها به کار گرفته شود. عملگر -  نیز می تواند تفریق را روی دو عملوند انجام دهد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عملگرهای محاسباتی در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با عملگرهای محاسباتی را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، در جاوا اسکریپت عملگرهای مختلفی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. از جمله عملگرهای مهم در جاوا اسکریپت می توان به عملگرهای محاسباتی اشاره کرد. با شرکت در دوره آموزش جاوا اسکریپت، می توانید نحوه کار با عملگرهای محاسباتی را یاد بگیرید.

 

نظرات: