آشنایی با دستور Const در جاوا اسکریپت؛ یکی از بهترین توصیف کننده های رفتار متغیر در سایت! آیا می خواهید با این دستور آشنا شوید؟ آیا می دانید دستور Const چیست؟ چگونه می توان با این بخش در جاوا اسکریپت کار کرد؟ دستور Const چه کاربردی در جاوا اسکریپت دارد؟ چرا باید نحوه کار با این دستور را یاد بگیریم؟

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین و رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید از این زبان استفاده کرده و سایت های خودتان را راه اندازی و طراحی کنید. در این زبان شما با دستورات و بخش های مختلفی روبرو هستید که یکی از این دستورات، Const است. اگر شما قصد طراحی سایت را دارید، باید با دستور Const آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Const در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Const در جاوا اسکریپت را به شما یاد دهیم.

دستور Const در جاوا اسکریپت چیست؟

Const چیست و روش استفاده از آن چگونه است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور Const در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور Const یکی از بخش های کاربردی و مهم در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید با استفاده از این دستور، بخش های جدیدی را به سایت خودتان اضافی کنید تا کاربران و مخاطبان در زمان ورود به سایت شما از مفید بودن وبسایت مطمئن شوند. اگر می خواهید نحوه کار با دستور Const را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

جالب است بدانید، دستور Const در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای اعلان متغیرهایی به کار گرفته می شود که مقادیری را نگه می دارند که این مقادیر بعد از مقداردهی اولیه قابل تغییر نیستند. همچنین Const عملکردی مشابه کلمات کلیدی Var و Let دارد، ولی با این حال در برخی از سناریوهای مختلف، عملکردی مخصوص به خودش را دارد که شما می توانید از آن بهره ببرید. در مواقعی که با استفاده از دستور Const اعلان می شود، بعد از تخصیص متغیر نمی توان آن را تغییر داد. این تضمین می کند که مقدار در طول اجرای برنامه ثابت می ماند.

نکات مهم در زمان کار با Const کدامند؟

Const چیست و روش استفاده از آن چگونه است؟

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با توابع در جاوا اسکریپت، Const یکی از بخش های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و دستورات مختلفی را به سایت خودتان بدهید. در زمان کار با دستور Const در جاوا اسکریپت باید به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه این نکات را توضیح می دهیم:

• یکی از نکات مهم در زمان کار با دستور Const این است که متغیرهای اعلان شده با Const دارای محدوده بلوکی هستند. یعنی دامنه آنها محدود به بلوکی است که در آن تعریف شده اند.

• یکی دیگر از قوانین استفاده از دستور Const این است که مقدار متغیر Const باید در زمان اعلان اختصاص داده شود. بعد از مقداردهی اولیه نمی توان مقدار را تغییر داد.

• با اینکه مقدار متغیر Const را نمی توان دوباره تخصیص داد، ولی اگر متغیر آرایه یا شی باشد، می توان ویژگی های آن را تغییر داد.

• یکی دیگر از نکات مهم در زمان کار با دستور Const این است که متغیر Const دارای مجوز فقط خواندنی است، یعنی خود متغیر نمی تواند دوباره اختصاص داده شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Const در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور Const را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Const یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین دستورات در جاوا اسکریپت است که شما می توانید از آن استفاده کرده و بخش های جدیدی را به سایت خودتان اضافه کنید. اگر می خواهید نحوه کار با دستور Const را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

 

نظرات: