انواع تگ ها در تولید محتوای متنی؛ آیا دوست دارید با این تگ ها آشنا شوید؟ آیا می دانید تگ هدینگ چیست؟ اهمیت تگ H1 در سئو سایت چیست؟ چگونه می توانیم از تگ ها در تولید محتوا استفاده کنیم؟ آیا در استفاده از تگ ها با محدودیتی روبرو هستیم؟ تگ های هدینگ چه تاثیری بر سئو سایت می گذارند؟ انواع تگ ها در تولید محتوای متنی کدامند؟ تگ های هدینگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در حال حاضر با گسترش حوزه وب، رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی بیشتر شده و صاحبان سایت ها سعی می کنند تا با تولید محتوا و سئو سایت، محصولات و خدمات خودشان را به مخاطبان و کاربران معرفی کنند تا میزان فروش و درآمد بالایی داشته باشند. برای اینکه بتوانید محتواهای خودتان را سئو کنید و در جاهای مختلف مقاله هاتون لینک قرار دهید، باید با انواع تگ ها در محتوای متنی آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره تگ های هدینگ در تولید محتوا برای شما ارائه کنیم، به معرفی انواع تگ ها در تولید محتوا بپردازیم و تاثیر تگ های هدینگ بر سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم. وبه طور کلی میخواهیم ببینیم که ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چه محتوایی است؟

منظور از تگ هدینگ چیست؟

تگ و انواع آن در تولید محتوا

استفاده از تگ ها در تولید محتوا جز مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت میباشد. تگ های هدینگ در Html تگ هایی هستند که به تیترها و زیر تیترها در محتوای متنی داده می شوند تا اصول سئو در آن محتوا رعایت شود. شما اگر می خواهید محتواهای سئو شده تولید و منتشر کنید، باید از تگ های هدینگ در محتوای متنی استفاده کنید و محتواهای خودتان را طبق این اصول و قواعد بالا ببرید. توجه داشته باشید که هر کدام از صفحات سایت شما با زبان HTML نوشته می شوند و این زبان نیز شامل تگ های مختلفی است. تگ هدینگ با یک حرف انگلیسی شروع و تمام می شود. متن یا کدی که در بین تگ باز و بسته قرار می گیرد، با توجه به نوع تگ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و کاربرد خاص خودش را داشته باشد.

جالب است بدانید، تگ های H به عنوان تگ های عنوان یا تیتر در HTML شناخته می شوند و شما می توانید برای عنوان های محتوای متنی خودتان یکی از تگ های هدینگ را انتخاب کنید. تگ های مختلفی وجود دارند که می توانید از آنها برای سئوی محتوای متنی استفاده کنید. با کنار هم قرار گرفتن تگ های مختلف در محتوای متنی، یک ساختار کلی برای متن شما به وجود می آید. بنابراین، کاربران و مخاطبان به راحتی می توانند بخش های مورد نظر خودشان را در محتوای متنی شما پیدا کنند.

تاثیر تگ های هدینگ بر سئو سایت

تگ و انواع آن در تولید محتوا

توجه داشته باشید که تگ های هدینگ(Heading) یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در سئوی محتوای صفحات سایت در نظر گرفته می شوند. موتور جستجوگر گوگل برای اینکه بتواند کلمات کلیدی محتوای متنی شما را بررسی کند، اول از همه به تگ H1 شما نگاهی می اندازد که در بالاترین بخش محتوا قرار می گیرد و عنوان اصلی محتوای متنی را شامل می شود. سپس گوگل برای اینکه بتواند طبق کلمات کلیدی شما، جایگاه محتوای شما را در صفحات جستجو تعیین کند، کلمات کلیدی سایر تگ های هدینگ را بررسی می کند. شما باید در تگ های هدینگ از کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

استفاده اصولی از تگ های هدینگ نه تنها برای موتور جستجو گوگل، بلکه برای کاربران و مخاطبان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مخاطبان قبل از اینکه محتوای شما را به طور کامل مطالعه کنند، ابتدا نگاهی به تگ ها و تیترهای محتوا می اندازند و سپس تصمیم می گیرند تا محتوای شما را تا انتها مطالعه کنند یا خیر. به طور کلی، اگر از تگ های Heading به شکل صحیح استفاده کنید، باعث می شود تا تجربه کاربری سایت شما بهبود پیدا کند و کاربران رضایت کافی را داشته باشند. گوگل نیز طبق این تجربه کاربری به سایت و محتوای شما ارزش می دهد. در حالت کلی برای تولید یک محتوای خوب لازم است شما با استاندارد تولید محتوا چیست و چه مزایایی دارد آشنا شوید و سعی کنید آن ها را تولید محتوا خود به کار ببندید

معرفی انواع تگ ها در تولید محتوای متنی

تگ و انواع آن در تولید محتوا

همانطور که گفته شد، تگ هدینگ(Heading) یکی از اصول سئو هستند که شما باید برای بهینه سازی محتواهای خودتان از آنها استفاده کنید. تگ ها برای بخش بندی محتوای متنی مورد استفاده قرار می گیرند. تگ های هدینگ انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها در قسمت های خاصی به کار برده می شوند. در ادامه به معرفی انواع تگ ها در تولید محتوای متنی می پردازیم.

• تگ H1 یا عنوان اصلی

یکی از انواع تگ ها در تولید محتوای متنی، تگ H1 است که در عنوان اصلی مقاله مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که محتوای متنی یک عنوان اصلی دارد، شما تنها می توانید یک بار از تگ H1  در محتوا استفاده کنید. کاربران و مخاطبان زمانی که می خواهند محتوای شما را مطالعه کنند، ابتدا با عنوان یا تیتر اصلی شما روبرو می شوند. بنابراین، شما باید سعی کنید تا یک عنوان جذاب را برای محتوای خودتان انتخاب کنید.

• تگ H2 یا عنوان بخش های محتوا

یکی دیگر از انواع تگ ها در تولید محتوای متنی، تگ H2 یا زیرعنوان است که شما می توانید از این تگ برای جدا کردن بخش های مختلف محتوای متنی استفاده کنید. شما زمانی که می خواهید یک مقاله توضیح محصول تولید کنید، معمولا بیشتر از تگ H2 یا زیر عنوان استفاده کنید. تگ H2 بخش های مختلف محتوا را از هم جدا می کنید و با این کار مخاطبان به راحتی می توانند محتوای شما را مطالعه کنند.

• تگ H3 و موضوعات جزئی

اگر نیاز است در تولید محتوا به موضوعات و موارد جزئی نیز اشاره کنید، باید از تگ H3 استفاده کنید. همانطور که گفته شد، تگ H2 برای جدا کردن زیرعنوان ها استفاده می شود و از تگ H3 نیز می توانید برای زیرعنوان های تگ H2 بهره ببرید. عنوان هایی که تگ H3 می گیرند، معمولا موضوعات جزئی هستند که ممکن است تولید کننده محتوا یا نویسنده به این جزئیات نیز اشاره کند.

• تگ هدینگ H4

یکی دیگر از تگ های هدینگ در محتوای متنی، تگ هدینگ H4 است. اگر موضوع مقاله شما کلی است و قصد دارید به موضوعات جزئی نیز اشاره کنید و مطالبی درباره آنها ارائه کنید، باید از تگ H4 بهره ببرید. در بخش هایی که با تگ H4 شروع می شوند، شما باید به اطلاعاتی اشاره کنید که زیرعنوان تگ H3 را در بر می گیرد. به عبارت دیگر، تگ H4 برای مشخص کردن موارد نا ملموسی که در تگ H3 به آنها اشاره شده است به کار گرفته می شود.

• تگ های H5 و H6

شما می توانید با استفاده از تگ های H5 و H6، محتواهای متنی خودتان را بهینه سازی کنید و تجربه کاربری خوبی را ارائه کنید. اگر نیاز است در محتوای متنی سوالات متدوال نیز بنویسید، باید از تگ های H5 یا H6 استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند به راحتی به بخش سوالات متداول دسترسی پیدا کنند. همچنین اگر لازم است تا مطالب تگ H4 به موارد جزئی تری تقسیم شوند، باید از تگ H5 و H6 استفاده شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره تگ های هدینگ در تولید محتوا برای شما ارائه کنیم، به معرفی انواع تگ ها در تولید محتوای متنی بپردازیم و تاثیر تگ های هدینگ بر سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، تگ های هدینگ در Html تگ هایی هستند که به تیترها و زیر تیترها در محتوای متنی داده می شوند تا اصول سئو در آن محتوا رعایت شود. شما اگر می خواهید محتواهای سئو شده تولید و منتشر کنید، باید از تگ های هدینگ در محتوای متنی استفاده کنید از جمله از بهترین تگ هایی که می توانید در محتوای متنی از آنها استفاده کنید، می توان به تگ H1، H2، H3، H4، H5 و H6 اشاره کرد.

نظرات: