مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت؛ چرا به تولید محتوای با کیفیت نیاز داریم؟ آیا دوست دارین تا با مراحل تولید محتوا حرفه ای آشنا بشین؟ چجوری میشه برای تولید محتوای با کیفیت ایده پیدا کنیم؟ کلمات کلیدی کاربران و رقبا رو چجوری شناسایی کنیم؟ ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟ چه میزان از هر نوع محتوا رو باید تولید کنین؟ 6 مرحله طلایی در تولید محتوا کدامند؟

تولید محتوا عبارتی کوتاه ولی پرسروصدا هست که ویژه طی سال های گذشته بیشتر از هر زمان دیگه ای باهاش روبرو میشیم، ولی حتی با وجود این روند نسبتا جدید، می تونیم ادعا کنیم که تولید محتوا هنوز هم مفهومی چندان شناخته شده نیست و برخی از ابهامات، تعاریف و تعابیر غلط حول اون وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی 6 مرحله طلایی در تولید محتوا بپردازیم تا بتونین محتوای حرفه ای تهیه کنین.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

معنی محتوا در دنیای بازاریابی کاملا واضح و شفاف هست. محتوا به صدا، تصاویر، متن، ویدیو یا ترکیبی از هر چهار مورد گفته میشه که برای مخاطبان ما ارزش داره. در ساده ترین شکل، چهار مورد بالا تعریف تولید محتوا هستن. زمانی که درباره انواع بازاریابی محتوای دیجیتال صحبت می کنیم، موارد بالا تقریبا همیشه در محتوای ما قرار می گیرن. مثلا چیزی که در حال حاضر می خونین، یه نوع محتوای متنی هست که از طریق فرایند نوشتن محتوا به وجود اومده، ولی وقتی در مورد تولید محتوا صحبت می کنیم، معنی محتوا خیلی وسیع تر میشه.

جالب اینجاست که بدونین منظور از تولید محتوا، فرایندی هست که در اون متخصصان این حوزه ایده های جذاب برای محتوا رو پیدا می کنند، در مورد اون محتوای متنی یا ویدیویی تولید می کنند و بعدا اون رو در قالب مقاله، پست وبلاگ، ویدیو و یا طراحی اینفوگرافیک منتشر کرده و به مخاطبین خودشون عرضه می کنند. تولید محتوا یکی از روش های بازاریابی درونگرا هست و شما به کمک انتشار محتوای مفید و ارزشمند، مخاطبین زیادی رو به سایت خودتون دعوت می کنین و به این وسیله رضایت کاربران فعلی رو هم به دست میارین.

مقاله پیشنهادی: تولید محتوا چه کاربردی دارد؟

چرا به محتوای با کیفیت نیاز داریم؟

توجه داشته باشین که تولید محتوای با کیفیت اهمیت زیادی داره. چون یه محتوای بی کیفیت و یا متوسط در هر زمینه ای که باشه، فقط زمان و انرژی شما رو می گیره و از اون بدتر وقت مخاطبان شما رو تلف می کنه. تولید محتوای با کیفیت بیشتر از هر چیزی مخاطبان رو به سمت سایت، محصولات و خدمات شما جذب می کنه. هستن افرادی که تا الان در زمینه وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا فعالیت های مختلفی رو انجام دادن، ولی به نتیجه چشمگیر یا قابل توجهی نرسیدن. بنابراین، باید با مراحل تولید محتوا با کیفیت آشنا باشین.

6 مرحله طلایی در تولید محتوا حرفه ای

6 مرحله طلایی در تولید محتوا حرفه ای

همونطور که گفتیم، تولید محتوای خوب فرایندی طولانی و پویا هست که احتمال داره از یه ایده ساده و خلاقانه که در لحظه به ذهن میرسه، یه مقاله جذاب و یا مطلب روز در اینترنت شروع بشه. بنابراین، تولید محتوا فرمول ثابتی نداره، ولی برخی مراحل وجود داره که باید اون ها رو طی کنین تا یه محتوای با کیفیت و حرفه ای داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 6 مرحله طلایی در تولید محتوا حرفه ای بپردازیم.

بیشتر بخوانید: آموزش محتوانویسی برای سایت های خبری

  • شناسایی کلمات کلیدی براساس سئو

یکی از مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت، پیدا کردن کلمات کلیدی بر مبنای سئو هست. این کار به ما نشون میده که میزان جستجوی یه عبارت یا سوال توسط کاربران چقدر هست و آیا ارزش تولید محتوا رو داره یا نه. اول سوال های کاربران حول یه موضوع رو کنار هم بنویسین، بعدا کلمات کلیدی رو حول این پرسش ها بررسی کنین تا از تعداد جستجوی کافی حول این کلمات اطلاع پیدا کنین.

  • ایده پردازی

یکی دیگه از مراحل مهم در تولید محتوای حرفه ای، ایده پردازی هست. یکی از تکنیک هایی که معمولا نتیجه میده، ساخت یه محتوای کامل درباره یه موضوع و پرداختن به موضوعات فرعی درباره اون موضوع در پست ها و مقاله های جداگونه هست. در آخر هم باید با لینک های داخلی بین محتوای اصلی و محتواهای فرعی رابطه ای ایجاد کنین تا اثربخشی زیادی رو داشته باشن.

  • نوشتن محتوا

نوشتن محتوا هم یکی دیگه از مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت هست. محتوای شما می تونه از نوع ویدیو یا پادکست هم باشه، هرچیزی که باشه، فرایند تولید اون از دستورالعمل های مشابهی تبعیت می کنه. در سبک نوشتن خودتون از کلمات ساده تر و قابل درک استفاده کنین و استفاده از لغاتی که برای کاربران غیرقابل فهم هست یا اون ها رو از خوندن محتوا منصرف می کنه رو واسه خودتون ممنوع کنین.

  • ویراستاری محتوای نوشته شده

مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت

یکی دیگه از اصلی ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت این هست که محتوای نوشته شده رو ویراستاری یا ویرایش کنین. می تونین چند روزی صبر کنین و سپس اقدام به ویراستاری اون کنین. اینجوری محتوا واسه شما تازگی داشته و احتمالا ویراستاری بهتری خواهین داشت. ویرایش اشتباهات دستوری و کوتاه کردن پاراگراف های بلند از جمله اقداماتی هست که در این مرحله صورت می گیره.

  • بارگذاری محتوا

الان که محتوای خودتون رو تولید آماده کردین، باید اون رو در جایی واسه دیده شده قرار بدین. سیستم های مدیریت محتوا نرم افزارهایی هستن که از محتوای دیجیتال میزبانی می کنند و اجازه دیده شدن محتوا رو در سایت شما میدن. مزیت اصلی سیستم های مدیریت محتوا جمع آوری همه محتواهای شما در یه محل مشخص هست. بنابراین، می تونین صفحات فرود درست کرده و در سایر پست ها به اون ها لینک بدین.

  • انتشار محتوا

یکی دیگه از مهم ترین مراحل تولید محتوا حرفه ای، انتشار محتوا هست که به آسونی کلیک کردن بر روی یه دکمه هست. انتشار محتوا همیشه به این راحتی هم نیست. شما می تونین بعد از بارگذاری محتوا خیلی زود اقدام به انتشار اون کنین، یا اینکه منتظر بمونین تا زمان مناسب اون فرا برسه. اگه تازه شروع به کار کردین، انتشار فوری محتوا بر روی مخاطبین و کاربران شما تاثیر نمی ذاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مهم ترین مراحل تولید محتوا با کیفیت، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی 6 مرحله طلایی در تولید محتوا بپردازیم تا بتونین محتوای حرفه ای تهیه کنین. همونطور که گفتیم، تولید محتوا، فرایندی هست که در اون متخصصان این حوزه ایده های جذاب برای محتوا رو پیدا می کنند، در مورد اون محتوای متنی یا ویدیویی تولید می کنند.

نظرات: