اهمیت محتوای یونیک و منحصر به فرد؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟چرا باید محتوای یونیک تولید کنیم؟ آیا به چه محتوایی محتوای یونیک گفته میشه؟ دلایل اهمیت تولید محتوای یونیک کدامند؟ محتوای یونیک چه تاثیری روی سئو سایت می ذاره؟ با کدوم سایت ها میشه یونیک بودن محتوا رو بررسی کرد؟ چه نوع محتوایی باید منحصر به فرد باشه؟

در دنیای امروزی که اینترنت به عنوان بستری برای راه اندازی کسب و کارها شده، محتوا نقش مهمی رو ایفا می کنه و افراد برای توسعه و گسترش کسب و کار خودشون از محتوا استفاده می کنند. شما هم می تونین با تولید محتوا محصولات و خدمات سایت خودتون رو معرفی کنین و در راه توسعه کسب و کار خودتون قدم بردارین. برای این کار باید اول از همه از یونیک بودن محتوای خودتون اطمینان حاصل کنین و ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو را بدانید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، شما رو با محتوای یونیک آشنا کنیم، به بررسی دلایل اهمیت محتوای یونیک بپردازیم و سایت های بررسی محتوای یونیک رو بهتون معرفی کنیم.

محتوای یونیک و منحصر به فرد چیست؟ 

محتوای یونیک

شاید واستون جالب باشه که بدونین محتوای یونیک(Content Unique) به محتوای منحصر به فردی گفته میشه که شبیه اون در هیچ سایتی وجود نداره. گوگل دقیقا به اینجور محتواها ارزش میده و هر سایتی رو که محتوای یونیک تولید و منتشر می کنه، در صفحات اول گوگل نشون میده. بنابراین، اگه می خواهین تا سایت شما هم در رتبه های برتر گوگل دیده بشه سعی کنین تا محتواهای یونیک تولید کنین. برای اینکه مطمئن بشین که محتوای شما کاملا یونیک هست، می تونین از ابزارها و سایت های مختلفی در این زمینه کمک بگیرین. اگه محتواهای موجود در سایت شما یونیک نباشه و از محتواهای کپی یا تکراری استفاده کنین، گوگل ممکنه سایت شما رو جریمه کنه.

محتوای یونیک کاملا نسبت به مقاله های موجود در سایت های اینترنتی متفاوت هست. البته تولید محتوای یونیک به این معنی نیست که فقط در مورد موضوع هایی محتوا تولید کنین. بلکه شما می تونین در مورد موضوعی بحث کنین که محتوایی در مورد اون تولید شده، ولی ایده و نظر شما در مورد اون موضوع کاملا متفاوت هست. در این صورت محتواهای شما یونیک میشن و گوگل ارزش زیادی به محتواهاتون میده. یکی دیگر از موارد مهم در تولید محتوا برای ساایت ها، حذف مطالب قدیمی و بی کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت میباشد که لازم است محتوای قدیمی سایت جایگزین مطالب جدید شوند.

محتوای یونیک چه تاثیری بر سئو دارد؟

محتوای یونیک

همونطور که گفتیم، محتوای یونیک به محتوایی گفته میشه که منحصر به فرد هست و شبیه اون در هیچ سایتی وجود نداره. محتوای یونیک تاثیر زیادی روی سئو سایت می ذاره. به همین دلیل خیلی از کسب و کارها به محتوای یونیک اهمیت زیادی میدن و سعی می کنند تا محتواهای یونیک تولید کنند. در ادامه سعی می کنیم تا تاثیر محتوای یونیک بر سئو سایت رو واستون بررسی کنیم.

موتور جستجوی گوگل سعی می کنه تا بهترین نتایج رو به مخاطبان و کاربران نشون بده. سایت هایی در صفحه اول گوگل ظاهر میشن که دارای محتوای یونیک باشن. محتوای یونیک به محتوایی گفته میشه تکراری نیست و مخاطبان به دنبال اینجور محتوایی هستن. محتوای یونیک مخاطبان زیادی رو به سمت خودش جذب می کنه که گوگل با توجه به رفتار مخاطبان، به محتوای شما ارزش میده. اگه مخاطبان محتوای شما رو دوست داشته باشن، گوگل هم سعی می کنه تا محتوای شما رو در رتبه های برتر قرار بده.

توجه داشته باشین که گوگل سعی می کنه تا ابتدا محتواهای یونیک رو به مخاطبان نشون بده. چون محتوای یونیک با ارزش تر از سایر محتواهاست. برعکس این قضیه مربوط به محتوای تکراری میشه. اگه کاربران در صفحه نتایج گوگل محتواهای تکراری رو مشاهده کنند، ناراحت میشن و اعتبار گوگل زیر سوال میره. محتوای تکراری یا کپی باعث میشه تا سایت منتشر کننده اون محتوا توسط گوگل جریمه بشه.

با کدام سایت ها یونیک بودن محتوا را بررسی کنیم؟

محتوای یونیک

شما باید بدونین که کدوم محتوا یونیک و کدوم محتوا تکراری هست. برای این کار باید از ابزارها و سایت های مختلفی استفاده کنین. برخی از سایت های تشخیص محتوای یونیک عبارت هستن از:

• Dupli Checker

• Copyleaks

• Paper Rater

• Plagiarisma

• Plagium

• Quetext

مقایسه محتوای یونیک و محتوای تکراری

محتوای تکراری یا کپی در مقابل محتوای یونیک قرار می گیره و از ارزش پایینی برخوردار هست. محتوای تکراری به محتوایی گفته میشه که چند سایت همون محتوا رو منتشر کردن و گوگل در صورت تشخیص محتوای تکراری، سایت ارائه دهنده اون رو جریمه می کنه. معمولا از محتوای تکراری در توضیحات محصول استفاده میشه. ممکنه چند سایت یه محصول مشابه رو بفروشن و از محتوای شبیه به هم استفاده کنند. همچنین شما می تونین محتوای تکراری رو در وبلاگ های زیادی هم مشاهده کنین!

در صورتی که در یه وبلاگ از محتواهای تکراری یا کپی شده استفاده بشه، الگوریتم های هوشمند گوگل وجود محتواهای کپی رو تشخیص میدن و محتوا رو در رتبه های پایین تر قرار میده. همچنین ممکنه گوگل سایتی که محتوای کپی شده منتشر می کنه رو جریمه کنه که همین مسئله باعث میشه تا روی سئو تاثیر منفی گذاشته بشه. بنابراین، سعی کنین تا از محتواهای یونیک استفاده کنین. محتوای یونیک از اهمیت بسیاری در رتبه گرفتن سایت برخوردار است و در تمام انواع سایت ها از محتوانویسی برای سایت های خبری گرفته تا فروشگاهی باید رعایت شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، شما رو با محتوای یونیک آشنا کنیم، به بررسی دلایل اهمیت محتوای یونیک بپردازیم و سایت های بررسی محتوای یونیک رو بهتون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، محتوای یونیک(Content Unique) به محتوای منحصر به فردی گفته میشه که شبیه اون در هیچ سایتی وجود نداره. گوگل دقیقا به اینجور محتواها ارزش میده و هر سایتی رو که محتوای یونیک تولید و منتشر می کنه، در صفحات اول گوگل نشون میده. اگه می خواهین در صفحه اول نتایج گوگل دیده بشین، باید محتوای یونیک و منحصر به فردی تولید کنین.

نظرات: