اهمیت املا و نگارش محتوا؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا از نظر گوگل املا و نگارش محتوا مهمه؟ چرا کاربران به املا و نگارش محتوا اهمیت زیادی میدن؟ املای محتوا چه تاثیری در تولید محتوا داره؟ اصول نگارشی محتوا کدامند؟ آیا تولید محتوا عامیانه باشه یا با زبان نوشتاری؟ چجوری باید تولید محتوا انجام بدیم تا هیج غلط املایی نداشته باشه؟

محتوا یکی از اصلی ترین موارد در بازاریابی هست که صاحبان کسب و کار اون رو در اولویت قرار میدن تا بتونن در گوگل رتبه های بهتری رو کسب کنند و میزان فروش خودشون رو بیشتر کنند. در تولید محتوا باید دقت زیادی به خرج بدین تا غلط املایی وجود نداشته باشه. همچنین باید بدونین که محتواهای خودتون رو به صورت عامیانه بنویسین و یا با زبان نوشتاری. به همین دلیل ما خواستیم در این مطلب در کنار تاثیرات ویراستاری محتوا در جذب مخاطب، توضیحاتی در مورد املا و نگارش محتوا واستون ارائه بدیم، به بررسی عواقب وجود اشتباهات املایی در محتوا بپردازیم و اهمیت املای محتوا برای کاربران رو مورد بررسی قرار بدیم.

تولید محتوا بدون غلط املایی و نگارشی

اهمیت املا و نگارش در تولید محتوا

شاید واستون جالب باشه که بدونین املای محتوا و نگارش اون واسه گوگل و مخاطبان از اهمیت زیادی برخوردار هست. بنابراین، شما باید محتواهای خودتون رو بدون وجود اشتباهات املایی و با رعایت اصول نگارشی تولید کنین تا هم رضایت گوگل و هم رضایت مخاطبان رو جلب کنین. اگه غلط های املایی زیادی در محتوا وجود داشته باشه، مخاطبان از ادامه مطالعه محتوا منصرف میشن و خیلی زود صفحه شما رو ترک می کنند. گوگل هم به رضایت و رفتار کاربران اهمیت میده و اگه کاربران رضایت نداشته باشن، گوگل هم به محتوای شما هیچ ارزشی نمیده. به این ترتیب، غلط های املایی و نگارشی رو بعد از تموم شدن تولید محتوا بررسی کنین.

املای کلمات در تولید محتوا از نظر گوگل خیلی مهمه. هرچقدر اشتباهات املایی در محتوای شما کمتر باشن، محتوای شما بهینه تر و کاربرپسندتر میشه. شما همون اندازه که به تولید محتوا حساس هستین، همونقدر هم باید املا و اصول نگارشی محتوای خودتون رو بررسی کنین تا محتوای بدون هیچ عیب و نقصی تولید کنین. برای این کار باید بعد از اینکه محتوا رو نوشتین، اون رو از ابتدا مطالعه کنین و غلط های املایی رو تشخیص بدین. ابزارهای مختلفی برای تشخیص غلط های املایی وجود دارن که می تونین از این ابزارها هم کمک بگیرین. اگر شما هم نیاز به آموزش ویراستاری محتوا دارید میتوانید مقاله مربوط به آن رو در سایت محتواکده مطالعه کنید.

تاثیر غلط های املایی در محتوا چیست؟

املا و نگار در تولید محتوا

فرقی نمی کنه که ما در چه حوزه ای تولید محتوا می کنیم، در هر صورت ما باید محتواهای خودمون رو بررسی کنیم و محتوا رو از نظر غلط های املایی و اصول نگارشی مورد بررسی قرار بدیم. اگه محتوای شما دارای غلط املایی باشه، مخاطب از خوندن ادامه مقاله منصرف میشن و گوگل هم با توجه به رفتار مخاطبان، ارزش پایینی به محتوای شما میده. در ادامه تاثیر غلط های املایی در محتوا رو بررسی می کنیم:

• زیر سوال بردن سطح سواد نویسنده

وجود اشتباهات املایی در محتوا یه مسئله حیثیتی هست. اگه محتوا حتی یه غلط املایی هم داشته باشه، سطح سواد نویسنده رو زیر سوال می بره و ممکنه مخاطبان دیگه به محتواهای تولید شده توسط این نویسنده اعتماد نکنند. بنابراین، اگه به اشتباه بودن املای کلمه ای در محتوا شک کردین، باید این کلمه رو در گوگل سرچ کنین و املای درست اون کلمه رو پیدا کنین. اگه یه کلمه غلط رو در گوگل بنویسین، گوگل املای درست اون کلمه رو به شما نشون میده.

• عدم اعتماد مخاطبان به محتوای شما

یکی دیگه از تاثیر غلط های املایی در محتوا این هست که اگه غلط های املایی زیادی در محتوا وجود داشته باشن، اعتماد مخاطبان به محتوای شما از بین میره و میزان فروش محصولات و خدمات شما پایین میاد. از اونجایی که هدف از تولید هر محتوایی جلب رضایت مخاطبان و کاربران هست، شما باید سعی کنین تا غلط های املایی رو در محتوا شناسایی و اون ها رو برطرف کنین.

اهمیت اصول نگارشی در تولید محتوا

املا و نگارش در تولید محتوا

معمولا بیشتر افراد نکات نگارشی رو در متن فارسی بلد هستن و می تونن این نکات رو در زمان تولید محتوا رعایت کنند که محتواهاشون به صورت حرفه ای و به شکل بهتری تولید بشن. مثلا وقتی در گوگل دنبال یه مطلب آموزشی می گردین، با محتواهایی روبرو میشین که در نگاه اول می فهمین که محتوا به شکل حرفه ای نوشته شده یا نه. اگه نکات نگارشی در محتوایی که می خونین رعایت نشده باشه، از مطالعه ادامه مقاله منصرف میشین و سعی می کنین تا محتواهای آموزشی دیگه ای رو پیدا کنین. در ادامه برخی از نکات نگارشی در تولید محتوا رو بررسی می کنیم:

• استفاده از ویرگول(،)

یکی از اصول نگارشی که باید در تولید محتوا رعایت کنین، استفاده از ویرگول(،) هست. ویرگول بخش های مختلف جمله رو به همدیگه ربط میده. ویرگول به جای «و» های تکرای در محتوا مورد استفاده قرار می گیره و معمولا اکثر اوقات نادیده گرفته میشه.

• استفاده از علامت دو نقطه(:)

شما باید در جای مناسب از علامت دو نقطه هم استفاده کنین. علامت دو نقطه یا همون : یکی از اصول نگارشی مهم در تولید محتوا هست که قبل از توصیف یه عبارت، قبل از بیان کردن نقل قول ها و نتیجه گیری ها و..... مورد استفاده نویسنده ها قرار می گیره.

• استفاده از نقطه ویرگول(؛)

یکی دیگه از نکات مهم در نگارش محتوا، استفاده به موقع و به جا از علامت نقطه ویرگول هست. از جمله از کاربردهای نقطه ویرگول میشه به جدا کردن فهرست ها در جمله، استفاده بعد از کلمه هایی که به تعریف بیشتری نیاز دارن و.... اشاره کرد.

یکی دیگر از مسائل مهم در تولید محتوای متنی انتخاب فونت مناسب برای نوشتار است. در مقاله معرفی بهترین فونت برای تولید محتوا در سایت محتواکده به شما می آموزد که کدام فونت ها برای نگارش محتوا مناسب است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد املا و نگارش محتوا واستون ارائه بدیم، به بررسی تاثیر اشتباهات املایی در محتوا بپردازیم و اهمیت نکات نگارشی در تولید محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، املای محتوا و نگارش اون واسه گوگل و مخاطبان از اهمیت زیادی برخوردار هست. بنابراین، شما باید محتواهای خودتون رو بدون وجود اشتباهات املایی و با رعایت اصول نگارشی تولید کنین تا هم رضایت گوگل و هم رضایت مخاطبان رو جلب کنین.

نظرات: